Ako potrošač kupi proizvod i naknadno utvrdi da mu taj proizvod ne odgovora ili mu se ne sviđa, trgovac mu nije dužan izvršiti povrat novca ili zamjenu robe
Trgovac ne mora vratiti novac ako na cipelama nema greške
Pitanje: Suprugu sam kupila cipele u Alpini koje su bile na 50 posto popusta. Međutim, kad sam došla kući i kad ih je probao, ispostavilo se da su mu malene. Jesu li mi dužni izvršiti povrat novca ili mogu to odbiti i tražiti izričito da uzmem drugi proizvod u zamjenu? Imam li uopće pravo to tražiti od trgovine?
Na pitanje odgovara odvjetnica Dijana Kladar.
Odgovor: Ako potrošač kupi proizvod i naknadno utvrdi da mu taj proizvod ne odgovora ili mu se ne sviđa, trgovac mu nije dužan izvršiti povrat novca ili zamjenu robe ako je kupljena u poslovnim prostorijama trgovca. To je dužan samo ako proizvod koji je potrošač kupio ima neki materijalni nedostatak. Tada bi potrošač trebao birati hoće li da mu trgovac da novi proizvod ili vrati novac. Ali većina trgovaca poštuje dobre poslovne običaje i pristaje zamijeniti proizvod uz predočenje računa i u slučaju da se kupac predomisli. Ako trgovac u svojim poslovnim prostorijama naznači da je proizvod moguće zamijeniti u određenom vremenskom periodu od kupnje, tada mora potrošaču omogućiti povrat proizvoda. Ako proizvod kupujete putem interneta, telefona, izvan poslovnih prostorija trgovca, imate pravo zahtijevati povrat novca u roku od 14 dana bez navođenja razloga.