Obavijesti

Tech

Komentari 0

Bolt i Stellantis pokreću prvu europsku flotu robotaksija, testiranja kreću sljedeće godine

Bolt i Stellantis pokreću prvu europsku flotu robotaksija, testiranja kreću sljedeće godine

Stellantis, auto div iza brendova poput Fiata, Peugeota, Opela i Jeepa, udružuje se s platformom Bolt kako bi po Europi pokrenuli vožnje bez vozača. Prvi pilot projekti kreću već sljedeće godine, a cilj je do 2035. na Bolt platformi imati čak 100.000 autonomnih vozila.

Stellantis i Bolt najavili su strateško partnerstvo za razvoj i lansiranje prve velike europske flote robotaksija, odnosno autonomnih vozila razine 4 koja bi prevozila putnike bez vozača u kabini. Suradnja se naslanja na postojeći Boltov dogovor s tvrtkom Pony.ai, koja razvija sustave za autonomnu vožnju, pa će Stellantis dati vozila i platforme, Pony.ai “mozak”, a Bolt aplikaciju i operativnu mrežu diljem Europe.

Prva testiranja kreću već 2026. u odabranim europskim gradovima, gdje će se postaviti temelji za buduće robotaksi usluge. Bolt otvoreno kaže da mu je dugoročni cilj do 2035. na svojoj platformi imati oko 100.000 autonomnih vozila, što bi u potpunosti promijenilo način na koji se ljudi i roba kreću gradovima. U prvoj fazi vozila će se uvoditi postupno, od prototipova i manjih pilot flota do šire industrijske primjene, s početnim ciljem masovnije proizvodnje oko 2029. godine.

Elon Musk im obećao 500 robotaksija, evo koliko će ovaj grad u SAD-u stvarno dobiti
Elon Musk im obećao 500 robotaksija, evo koliko će ovaj grad u SAD-u stvarno dobiti
AI agenti, super-aplikacije, kvantna sigurnost... Ovi će trendovi oblikovati 2026.
AI agenti, super-aplikacije, kvantna sigurnost... Ovi će trendovi oblikovati 2026.

Stellantis u ovaj projekt ulazi sa svojim AV Ready Platforms, posebnim vozilima i platformama konstruiranima da podrže autonomnu vožnju razine 4. Posebno se ističu eK0 platforma srednje veličine i nova STLA small platforma, koje kombiniraju napredna računala, fleksibilan dizajn i cijeli niz senzora potrebnih za vožnju bez vozača. Bolt sa svoje strane donosi iskustvo prijevoza na zahtjev u više od 50 zemalja i 23 države članice EU, te milijune korisnika koji već koriste njegovu aplikaciju za vožnje i najam mikromobilnosti.

Tvrtke naglašavaju da će se sve raditi u bliskoj suradnji s europskim regulatorima, kako bi testiranja i kasnije širenje bilo potpuno usklađeno sa sigurnosnim standardima, zaštitom podataka i kibernetičkom sigurnošću. Markus Villig, osnivač i CEO Bolta, kaže da partnerstvo spaja dvije tvrtke koje dobro razumiju specifičnosti europskih gradova i pravila, te da žele razviti rješenje koje će moći koristiti milijuni ljudi, a pritom ostati u okvirima europskih normi. Antonio Filosa, CEO Stellantisa, dodaje da autonomne flote mogu pomoći smanjiti prometne gužve i emisije jer potiču dijeljenu, optimiziranu mobilnost umjesto osobnog vlasništva automobila.

Bolt, koji u Hrvatskoj već sedam godina posluje kao tržišni lider u vožnjama na zahtjev i najmu e romobila, ovim potezom jasno poručuje da računa na budućnost u kojoj će dio vozača zamijeniti softver. Ako planovi uspiju, za desetak godina robotaksi u europskim gradovima mogao bi biti jednako normalan kao danas Bolt vožnja koju naručite dodirom na ekranu.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 0
Evo koliko biste ostarili da 50 godina provedete na Marsu!
ZNANSTVENI RAD

Evo koliko biste ostarili da 50 godina provedete na Marsu!

Fizičari s američkog Nacionalnog instituta za standarde i tehnologiju (NIST) po prvi su put izračunali koliko brže teče vrijeme na Marsu u odnosu na Zemlju
Lažni AI profili pop zvijezda od fanova izvukli milijarde dolara
VELIKA KRAĐA POMOĆU AI

Lažni AI profili pop zvijezda od fanova izvukli milijarde dolara

Prevaranti sve češće koriste AI da bi izgledali kao poznati glazbenici na društvenim mrežama. Novo izvješće tvrdi da su takve prevare u 2025. godini fanove koštale 5,3 milijarde dolara, a najčešće mete bili su fanovi Taylor Swift i Sabrine Carpenter
WhatsApp je počeo ubacivati oglase u Status i Kanale: Evo kako ih sakriti i kontrolirati
NOVI UPDATE NA WHATSAPPU

WhatsApp je počeo ubacivati oglase u Status i Kanale: Evo kako ih sakriti i kontrolirati

Oglasi su stigli na WhatsApp, ali samo u karticu Ažuriranja, među Status i Kanale. Prikazuju se kao sponzorirani sadržaj, a korisnici ih mogu sakriti i prijaviti te podesiti što im se prikazuje.