Stellantis i Bolt najavili su strateško partnerstvo za razvoj i lansiranje prve velike europske flote robotaksija, odnosno autonomnih vozila razine 4 koja bi prevozila putnike bez vozača u kabini. Suradnja se naslanja na postojeći Boltov dogovor s tvrtkom Pony.ai, koja razvija sustave za autonomnu vožnju, pa će Stellantis dati vozila i platforme, Pony.ai “mozak”, a Bolt aplikaciju i operativnu mrežu diljem Europe.
Prva testiranja kreću već 2026. u odabranim europskim gradovima, gdje će se postaviti temelji za buduće robotaksi usluge. Bolt otvoreno kaže da mu je dugoročni cilj do 2035. na svojoj platformi imati oko 100.000 autonomnih vozila, što bi u potpunosti promijenilo način na koji se ljudi i roba kreću gradovima. U prvoj fazi vozila će se uvoditi postupno, od prototipova i manjih pilot flota do šire industrijske primjene, s početnim ciljem masovnije proizvodnje oko 2029. godine.
Stellantis u ovaj projekt ulazi sa svojim AV Ready Platforms, posebnim vozilima i platformama konstruiranima da podrže autonomnu vožnju razine 4. Posebno se ističu eK0 platforma srednje veličine i nova STLA small platforma, koje kombiniraju napredna računala, fleksibilan dizajn i cijeli niz senzora potrebnih za vožnju bez vozača. Bolt sa svoje strane donosi iskustvo prijevoza na zahtjev u više od 50 zemalja i 23 države članice EU, te milijune korisnika koji već koriste njegovu aplikaciju za vožnje i najam mikromobilnosti.
Tvrtke naglašavaju da će se sve raditi u bliskoj suradnji s europskim regulatorima, kako bi testiranja i kasnije širenje bilo potpuno usklađeno sa sigurnosnim standardima, zaštitom podataka i kibernetičkom sigurnošću. Markus Villig, osnivač i CEO Bolta, kaže da partnerstvo spaja dvije tvrtke koje dobro razumiju specifičnosti europskih gradova i pravila, te da žele razviti rješenje koje će moći koristiti milijuni ljudi, a pritom ostati u okvirima europskih normi. Antonio Filosa, CEO Stellantisa, dodaje da autonomne flote mogu pomoći smanjiti prometne gužve i emisije jer potiču dijeljenu, optimiziranu mobilnost umjesto osobnog vlasništva automobila.
Bolt, koji u Hrvatskoj već sedam godina posluje kao tržišni lider u vožnjama na zahtjev i najmu e romobila, ovim potezom jasno poručuje da računa na budućnost u kojoj će dio vozača zamijeniti softver. Ako planovi uspiju, za desetak godina robotaksi u europskim gradovima mogao bi biti jednako normalan kao danas Bolt vožnja koju naručite dodirom na ekranu.