
Rok za priključivanje tužbi istječe 29. rujna, a tužbi se mogu priključiti vlasnici novih ili rabljenih vozila VW grupacije s EA189 dizelskim motorom s nedopuštenim softverom. Priključivanje tužbi je besplatno
Zbog manipulacije s podacima o ispušnim plinovima u vozilima s dizelskim motorima EA 189 iz VW grupe Savezno udruženje njemačkih potrošača iz Berlina pokrenulo je najveću oglednu kolektivnu tužbu u Europi kojoj se priključuju i hrvatski potrošači, objavio je jučer Večernji list.
Naše udruge za zaštitu potrošača nisu podnijele kolektivnu tužbu pa hrvatske potrošače zastupa odvjetnica Sandra Budimir u suradnji s odvjetničkim uredom iz Berlina Härle & Martinović, ovlaštenim za zastupanje u Njemačkoj. Na sudu će se utvrđivati odgovornost Volkswagena zbog nedopuštene ugradnje manipulativnih softvera za optimiziranje ispušnih plinova, navodi dnevnik.

Odvjetnik Pavao Kovačić iz ureda Budimir kaže da ih je dosad zvalo oko sto potrošača, no za sada su prijavili 51 osobu jer svi koji se žele pridružiti tužbi moraju dostaviti dokumentaciju (kupoprodajni ugovor ili račun, prometnu dozvolu) kojom dokazuju da su vlasnici vozila sa spornim dizel-motorom.
- Ovo je ogledna kolektivna tužba koja se podnosi radi prekida zastare i utvrđivanja odgovornosti Volkswagena, a ako se utvrdi odgovornost VW-a, onda se u postupcima za naknadu štete utvrđuje samo iznos odštete. Moguće je i da se Volkswagen u kolektivnom postupku odluči nagoditi tako da možda ni ne dođe do postupka za naknadu štete - kaže Kovačić za Večernji list.
Koliko bi u slučaju uspjeha tužbe potrošači mogli dobiti, sada nije poznato jer, dodaje, nema sudske prakse koja bi mogla prognozirati visinu odštete, donosi dnevnik.

Prvi korak je da se do 29. rujna priključite kolektivnoj tužbi, ako ste vlasnik novog ili rabljenog VW vozila kupljenog nakon 1. studenog 2008. godine. Sudjelovanje u postupku je besplatno i vlasnici koji su pravovremeno registrirani ne snose procesni ni financijski rizik, rekla je Budimir za Jutarnji.
Ističe kako je, prema javnim podacima, u Hrvatskoj oko 60.000 takvih vozila, dok se u Njemačkoj dosad upisalo više od 400.000 kupaca.
- Sama država se namirila od Volkswagena na ime manjka u državnom budžetu po osnovu nenaplaćene razliku trošarina i poreza. Za razliku primjerice od SAD-a, Italije ili Njemačke, Hrvatska ni na koji način nije financijski kaznila Volkswagen za najveću industrijsku, potrošačku i ekološku prijevaru - rekla je Budimir za RTL.
