Tech

Komentari 25

Hrvatska najgora u EU po padu prodaje novih automobila

Hrvatska najgora u EU po padu prodaje novih automobila

Korona kriza je uzdrmala svjetsku automobilsku industriju, a posebno teško pogođeno je europsko tržište. Najmanji pad su zabilježile sjeverne države, a najveći Hrvatska

U 27 država članica EU u prvih šest mjeseci zabilježen je pad prodaje novih automobila od čak 39 posto, vidljivo je iz podataka koje je objavila tvrtka JATO Dynamics koja se bavi analizom tržišta. Hrvatska je prema tim podacima znatno lošija od prosjeka. Naime s padom od 54 posto u prvoj polovici godine Hrvatska je najgora u čitavoj Europskoj uniji. Među državama koje su zabilježile podjednako velik postotak pada kao mi prevladavaju one koje je pandemija korone najteže pogodila - Italija, Španjolska, Velika Britanija... No u Hrvatskoj korona virus, na sreću, nije uzeo niti približno toliko maha. Zašto smo onda negativni europski rekorderi?

Dio odgovora na ovo pitanje krije se u strukturi našeg tržišta gdje su prošle godine čak 77 posto kupaca novih automobila bile pravne osobe, velikim dijelom rent-a-car tvrtke. Avio turizma u Hrvatskoj ove godine skoro nema pa i rent-a-car tvrtke ne trebaju nove aute.

I ostale tvrtke pritisnute su krizom te odustaju od novih voznih parkova. Od nabava su odustale i državne institucije, prvenstveno bojeći se kritika da kupuju skupe aute usred krize. Naravno, i mnogi su privatni kupci odgodili svoju kupnju zbog straha od
gubitka zaposlenja. Taj problem je u Hrvatskoj još više izražen nego u bogatijim europskim državama.

Na samom europskom tržištu vidljiv je velik trend okretanja prema električnim i plug- in hibridnim automobilima. Oni u lipnju ove godine čine čak 16 posto prodaje, dok su prošle godine držali samo 7 posto. Hit su i dalje SUV automobili koji su u međuvremenu
dosegli tržišni udio od 40 posto. Limuzine srednje klase pale su na samo 5,6 posto, a kompakti na 16 posto tržišta. Luksuzne i sportske modele bira samo 0,9 posto kupaca novih auta.