Meteorit s Marsa objašnjava kako je planet postao 'stijena'

Proces u kojem minerali apsorbiraju CO2 iz atmosfere znanstvenici su otkrili i u meteoritu s Marsa. Ovo je bitan dokaz procesa u kojem je Mars postao 'stijena'

Znanstvenici vjeruju da su otkrili kako je Mars od planeta s atmosferom bogatom ugljikovim dioksidom postao kamena kugla. Ključ u otkrivanju toga je 1,3 milijarde godina star meteorit koji je u Lafayette u Indiani pao 1931. Maleni komad s Marsa pokazuje znakove procesa u kojem minerali apsorbiraju CO2 u reakciji s vodom, piše BBC

Crveni planet ostao je bez svog atmosferskog omotača prije 4 milijarde godina zbog gubitka magnetskog polja, nekog udara iz svemira ili kemijskih procesa. Autori studije za Nature pišu kako bi taj proces mogao biti ključni faktor. Proces koji se na Zemlji javlja prirodno, predlagao se i kao jedna od tehnika za borbu s klimatskim promjenama, jer bi tako iz atmosfere izvlačili CO2.

Mikroskopska analiza meteorita otkrila je da su silikati, poput feldspata i olivina, reagirali s vodom bogatom CO2 i formirali kristale siderita. Znanstvenici kažu i da njihovo otkriće pokazuje da je vode na Marsu bilo duže i kasnije no što se mislilo te da je ovo prvi direktni dokaz ovog procesa na Marsu.

Ovo je bitan dio pretvaranja Marsa u kamenu kuglu, ali ne može se govoriti da je i dominantni, kaže Tim Tomkinson, jedan od autora studije. Dodaje kako je tu gubitak magnetskog polja mogao imati jaku ulogu, jer su solarni vjetrovi tada lako mogli uništiti atmosferu.

Veliko otkriće: Rover Curiosity otkrio vodu u zemlji na Marsu