Tech

Komentari 3

Najbolje sustave za pomoć u vožnji imaju BMW, Mercedes i Audi, a Volvo i Tesla - prosječni

Najbolje sustave za pomoć u vožnji imaju BMW, Mercedes i Audi, a Volvo i Tesla - prosječni

Euro NCAP je prvi put u svojoj povijesti napravio opsežan test sustava za pomoć u vožnji, takozvanih autopilota koji su na autocesti u stanju voziti gotovo potpuno samostalno

Iako je Tesla najrazvikanija marka na svijetu u pogledu takozvanih "autopilota" koji autu omogućavaju potpuno samostalnu vožnju u nekim situacijama na testu su se sustavi Audija, BMW-a i Mercedesa pokazali mnogo boljima. Također, ni Volvo, marka koja je sinonim za sigurne aute nema ništa bolji sustav od Tesle. 

To je pokazao test Euro NCAP-a najprestižnije svjetske organizacije za testiranje sigurnosti automobila. Euro NCAP je razvio poputno novi protokol testiranja za poluautonomne sustave te odmah isprobao 10 automobila. To su redom Audi Q8, BMW serije 3, Ford Kuga, Mercedes GLE, Nissan Juke, Peugeot 2008, Renault Clio, Tesla Model 3, Volvo V60 i Volkswagen Passat.

Kako je izgledalo testiranje pogledajte u videu:

Testirani sustavi u stanju su sami voziti po autocesti, savladavati blage zavoje, usporavati i ubrzavati ovisno o prometu ispred, naglo kočiti kad se pojavi prepreka, a napredniji od njih će automatski usporavati prije zavoja i kružnih tokova, mijenjati trake ili pomagati pri izbjegavanju prepreka.

No unatoč tome što ovakvi sustavi sve mogu oni i griješe te  prema važećim zakonima vozač zbog toga mora uvijek držati ruke na volanu i svakom trenutku biti spreman preuzeti kontrolu nad automobilom. Testiranje se baš zato baziralo na dva područja, kvalitetu samog sustava i i na to da li sustav vozača drži "budim" i spremnim za reakciju. Upravo u ovom drugom segmentu Tesla je podbacila. 

Euro NCAP za ova testiranja dijeli ocjene koje su podijeljene u četiri razreda. Audi, BMW i Mercedes dobili su najbolju moguću ocjenu 4/4 (vrlo dobar), a Tesla je ocijenjena s 2/4 (osrednje). Tesla ima najnapredniji sustav pomoći od svih testiranih automobila no on previše isključuje vozača i daje mu dojam lažne sigurnosti. Problematično je i to što se sustav zove Autopilot što može zavarati vozača.

Također, Teslin sustav potpuno prestaje s radom kad vozač preuzme volan prilikom izbjegavanja prepreke, dok većina ostalih sustava i dalje nastavlja pomagati. Zbog svega toga u modelima Tesle se nerijetko događaju nesreće. Vozači se jednostavno previše pouzdaju u sustav koji ipak može pogriješiti. Volvo, i svi drugi koji su podbacili su svoje slabije ocjene dobili zbog loše efikasnosti samog sustava pomoći u vožnji, dok je održavanje budnosti vozača kod svih, osim kod Tesle, dobro ili vrlo dobro. 

Kakve su ocjene dobili automobili na ovom testiranju pročitajte u nastavku:

Audi Q8 - 4/4 (vrlo dobro)

BMW serije 3 - 4/4 (vrlo dobro)

Mercedes GLE - 4/4 (vrlo dobro)

Ford kuga -  3/4 (dobro)

Nissan Juke - 2/4 (osrednje)

Tesla Model 3 - 2/4 (osrednje)

Volvo V60 - 2/4 (osrednje)

Volkswagen Passat - 2/4 (osrednje)

Peugeot 2008 - 1/4 (osnovno)

Renault Clio - 1/4 (osnovno)