Vizualno osvježeni Renault Scénic donosi dosada najatraktivniji dizajn popraćen bogatom serijskom opremom te agilnim i štedljivim 1.6 litrenim turbodizelašem
Osvježili Scénic: Atraktivniji je, komforniji i štedljiviji nego prije
U vrijeme kada cijene goriva bilježe rekorde, potrošnja goriva postala je vrlo važan faktor prilikom odabira novog automobila. Renault teško da je mogao odabrati bolje vrijeme za uvođenje nove generacije Scénica s novom generacijom štedljivijih agregata. To se posebno odnosi na testni Scénic s1.6 litrenim turbodizelskim agregatom snage 130 KS. Smanjenjem obujma sa 1.9 na 1.6 litru te uvođenje start/stop sustava omogućilo je 20 posto manju potrošnju.
U praksi to znači kako se ovako motoriziran Scénic u prosjeku zadovoljava sa samo 6,5 litara na 100 km. Osim umjerene potrošnje, motor karakterizira i tih te uglađen rad, brz odaziv na gas i gotovo neprimjetna “turbo rupa”. Pozitivan dojam dodatno upotpunjuje šesterostupanjski ručni mjenjač s obzirom na klasu, kratkih i dobro proračunatih hodova. Kako je riječ o Renaultu, ovjes je očekivano mekano podešen što osigurava dobro upijanje neravnina.
S druge strane, prilikom dinamičnije vožnje primjetno je naglašenije naginjanje karoserije, no držanje ceste i zadanog pravca je odlično, čak i pri naglim i izravnim ulascima u zavoje. Snažne kočnice ostaju na visini zadaka čak i nakon nekoliko jačih uzastopnih kočenja. Pozitivnom dojmu u vožnji svakako doprinosi i komunikativan upravljač kojemu nedostaje tek tračak izravnosti.
Prostrana i opremljena unutrašnjost
Scénic ne razočarava ni pod pitanju prostranosti- prtljažnik nudi od 470 do 1870 litara prostora. Ugodi boravka pak, doprinosi i bogata serijska oprema iz koje svakako valja izdvojiti detalje poput sustava pokretanja vozila bez ključa, navigacijski, i Bose audio sustav. Povišena vozačka pozicija u kombinaciji s velikim staklenim površinama omogućuje odličnu preglednost, a od pomoći je i kombinacija prednjih te stražnjih parkirnih senzora. Prekidači i komande smješteni su logično i nadohvat ruke, a svakako valja spomenuti novi sustav upravljanja audio sustavom koji je sada znatno lakši i intuitivniji nego kod prethodnika.
Vrlo udobna sjedala i materijali
Udobna, ergonomski oblikovana sjedala u kombinaciji kože i tekstila omogućuju komfornu vožnju svih pet putnika, a hvalimo i veliki središnji pretinac koji je moguće pomicati. Kvaliteta izrade i materijala je odlična.
Renault Scénic dCi 130 Energy
masa: 1490 kg
dimenzije: 436x184x164cm
obujam: 1598 ccm
snaga: 96 kW/130 KS
ubrzanje (0-100km/h): 10,3 s
najveća brzina: 195 km/h
potrošnja: 4,4 l /100 km
cijena: 184.900 kn (testni model) 167.900 kn (bez doplata)
konkurencija: Opel Meriva, Ford C-Max, Citroen C4 Picasso
PLUS: atraktivan dizajn, bogata ponuda prostora, odlična opremljenost, štedljiv motor, udoban ovjes, uzorna preglednost, kvaliteta izrade, keyless go sustav
MINUS: neizravan upravljač, naglašeno naginjanje karoserije prilikom dinamičnije vožnje, centralno smješten brzinomjer