Prazni letovi jedan su od načina da aviokompanije zadrže svoje slotove, periode koji se dodijeljuju pojedinom letu za polijetanje ili slijetanje, na najprometnijim zračnim lukama u Europi
Troše gorivo, a lete prazni: Sve da održe kvote na zračnoj luci
Zbog cijele situacije oko korona virusa, preporuka ili zabrana kretanja, uz brojne druge pate i aviokompanije. I dok su brojni letovi u zaražena područja odgođeni, neki avioni u EU ipak lete od i do svojih odredišta. Bez putnika.
Prazni letovi jedan su od načina da aviokompanije zadrže svoje slotove, periode koji se dodjeljuju pojedinom letu za polijetanje ili slijetanje, na najprometnijim zračnim lukama u Europi - to su primjerice zračne luke Heathrow, Charles de Gaulle, zračna luka u Frankfurtu...
Problem koji se pojavio nakon što se korona virus počeo rapidno širiti po svim zemljama svijeta je da više nema interesa za putovanja avionom, a ako nema letova - nema ni slotova. Naime, radi se o regulaciji prema kojoj aviokompanije moraju iskoristiti slotove najmanje 80 posto u sezoni. Ukoliko to ne naprave, vraćaju se u takozvani "bazen slotova", a konkurencija može dobiti njihov slot.
britanski ministar prometa Grant Shapps je poslao i zahtjev za moratorijem na ovu regulaciju kako bi se zaustavile daljnje potrošnje goriva i emitiranje CO2 koje troše prazni zrakoplovi samo kako bi ispunili kvotu.
- Zabrinut sam da će aviokompanije morati prisilno letjeti s vrlo malo ili nimalo putnika i tereta kako bi zadržali svoje slotove. Taj scenarij nije prihvatljiv. To nije u interesu ni kompanija, ni putnika, a ni okoliša i to se mora izbjeći - napisao je. Ta regulacija je prestala vrijediti za letove iz središnje Kine i Hong Konga.
Kako piše Business Insider "prazni letovi" i veliki pad broja putnika mogli bi avioindustriju naposljetku koštati preko 100 milijardi dolara.