Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
13 komentara

Iz kosti stare 400.000 godina izvukli DNK, šokiralo ih otkriće

Znanstvenici su DNK uspjeli izolirati iz kosti pronađene u Španjolskoj. Najstariji DNK pokazuje zajedničkog pretka, ali i daje novo svjetlo na kretanje naših predaka

Video: YouTube
13 komentara

Njemački znanstvenici uspjeli su izolirati najstariji ljudski DNK iz bedrene kosti našeg pretka koji je Zemljom hodao prije 400.000 godina, piše Daily Mail. Kost je pripadala homininu ili ranom čovjeku poznatom kao Homo heidelbergensis

Otkriće je pružilo novi komadić evolucijske slagalice. Znanstvenici su DNK uspjeli izolirati pomoću tehnike cjepkanja raspadnute drevne DNK i rekonstruirati gotovo potpuni mitohondrijski genom iz samo dva grama koštanog praha. Nalazi su objavljeni u časopisu Nature i potpuno su neočekivani jer su rani hominidi pomalo sličili neandertalcima te se očekivalo da će dijeliti prethodnika i njegov mitohondrijski DNK.

Kosti pronađene u podzemnoj pećini u Španjolskoj pokazale su da imaju zajedničkog pretka s neandertalčevom misterioznom sestrinskom skupinom  iz Azije, Denisovancima, koja datira prije 700.000 godina.

Posljednji nalazi pokazuju da je Homo heidelbergensis u rodu s obje skupine.

Ovoliko stari DNK do sada se mogao rekonstruirati jedino iz leda. Ova studija je razumijevanje genetske evolucije pomaknula za još oko 200.000 godina, u vrijeme kasnog pleistocena.

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu