Obavijesti

Tech

Komentari 16

Vozili smo novu Teslu Model Y. Potpuno drugačija filozofija, pa opet tako dobar automobil...

Vozili smo novu Teslu Model Y. Potpuno drugačija filozofija, pa opet tako dobar automobil...
26

Teslin SUV novost je na našem tržištu. Iako je evidentno vrlo, vrlo sličan Modelu 3, kod ovog auta mnogo toga je podignuto na višu razinu. Iako se to na prvi pogled ne može primijetiti

Tesla brzo pušta korijene na našem tržištu. Prije manje od godinu dana su službeno stigli na hrvatsko tržište, nedavno su tek otvorili prvi pravi salon, no već su zabilježili vrlo dobre prodajne rezultate. Tesla je tako ove godine do sada u Hrvatskoj prodala više automobila od primjerice Porschea, Honde, Land Rovera, Mitsubishija, Minija, Jaguara, Subarua, Alfa Romea, Lexusa i mnogih drugih renomiranih proizvođača. Dobar rezultat s obzirom na to da se radi o relativno novoj, isključivo električnoj marki koja je u našim okvirima još uvijek prilično egzotična. 

Prodajne rezultate sada bi trebao poboljšati i novopridošli Model Y koji je upravo stigao u Hrvatske prodajne salone. SUV koji je zasnovan na uspješnom Modelu 3 vozili smo među prvima u Hrvatskoj. Ovoga puta nismo bili zbunjeni i iznenađeni kao što smo to bili pri prvom susretu s Modelom 3.

Na prvi pogled sve je ovdje manje više isto. Neobičan, minimalistički dizajn kojem je isključiva svrha aerodinamičnost (aerodinamika je rekordna u ovoj klasi). Neobičan, potpuno digitalizirani koncept korištenja potpuno je preuzet s "trojke" kao i pogonski sustav te izgled unutrašnjosti koji je praktično identičan. Ipak, Model Y je osjetno veći automobil. Na prvi pogled to se ne čini tako, no kad uđete u unutrašnjost shvatite da je ponuda prostora zaista vrlo raskošna. Mnogo veća nego u ionako prilično prostranom Modelu 3. Model Y je 6 cm duži od Modela 3 i čak 7 cm širi te dvadesetak centimetara viši i to rezultira osjetnim povećanjem prostranosti. 

Mjesta na stražnjoj klupi ima u izobilju, dvometraši neće imati problema udobno se smjestiti, a u prtljažnik stane oko 600 litara. Kažemo više od 600 litara, a čak 2158 litara kada su stražnja sjedala preklopljena. Tu je i dodatni prednji prtljažnik kapaciteta oko 80 litara. nema dvojbe, Model Y je pravi majstor kada je u pitanju prostranost. 

Dizajn unutrašnjosti je, rekli smo, praktično identičan kao u Modelu 3,a  to znači apsolutni minimalizam. Sve je na središnjem zaslonu dijagonale 15". čak se i pretinac za rukavice otvara na njemu. Ispred vozača nema instrumenata, tu su samo volan s dvije multifunkcionalne tipke i ručica za žmigavce, duga svjetla i brisače te druga koja služi kao "mjenjač". Tesla ima potpuno drugačiju filozofiju koju smo detaljno opisali u testu Modela 3, a ovdje ćemo se samo površno osvrnuti na to. 

Auto nema ključ, već RFID karticu koja služi samo za inicijalizaciju "pravog ključa" ili kao svojevrsna rezerva. A "pravi ključ" je ovdje mobitel. No pritom ne morate ništa tipkati ili dirati, dovoljno da je mobitel u džepu. Približite se autu on se otključa, udaljite se od njega, on se zaključa. Nema ni tipke za pokretanje auta. Dovoljno je staviti auto u D i on kreće. Nema ni kvaki za otvaranje auta. I to je na tipku. To su zapravo jedine tipke u autu uz one na volanu, jednu na krovu, za sva četiri žmigavca, i tipki na sjedalima koje služe za njihovo namještanje. 

Sve ostalo je na dodirnom zaslonu i djelomično na dvije multifunkcionalne tipke na volanu i na spomenutim ručicama. Baš sve. I pokazivač brzine. Iako zvuči jako komplicirano sve je vrlo intuitivno, brzo, a dodirni zaslon funkcionira glatko poput najnovijeg iPhonea ili nekog drugog premium mobitela. 

Obilje je funkcija, aplikacija za zabavu, razbibrigu... Potpuno nova razina u odnosu na ono na što smo navikli. Tu su igrice za razbibrigu dok se auto puni, vrlo ozbiljne, primjerice utrka automobila koju vozite s volanom vaše Tesle. Tu je su i YouTube, Netflix, Spotify, hrpa dodatnih zabavnih i korisnih aplikacija, internetski preglednik, odlična navigacija sa satelitskim slikama Google Mapsa. Na zaslonu možete pratiti potrošnju energije, punjenje, namještati klimu... Kao i Model 3, ovaj auto nema klasične ventilacijske otvore, a smjer strujanja zraka se namješta na zaslonu. 

Najimpresivnija funkcija zaslona je prikaz "previewa" autopilota. Na lijevom dijelu ekrana prikazuje se sve što auto pomoću svojih brojnih kamera, senzora i radara vidi. Vozite se, a na ekranu će se izmjenjivati siluete manjih i većih auta, SUV-ova, kamiona, autobusa, pješaka, znakova, oznaka na kolniku pa čak i kanti za smeće. Čak i koje svjetlo svijetli na semaforu. 

Iako je model Y nešto skromnijih performansi od Modela 3 on i dalje na stisak gasa poleti. Motori kombinirane snage 351 KS čine ubrzanja spektakularnima. Do 100 km/h auto stigne za 5 sekundi, no subjektivni osjećaj je još ekstremniji.  Mi smo isprobali skromniju Long Range izvedbu koja je sada stigla na tržište no u prvoj polovici iduće godine stiže i Performance s 462 KS i ubrzanje do 100 km/h od 3,7 sekundi. Maksimalna brzina je na Long Range modelu ograničena na 217 km/h, a na Performanceu na 241 km/h. 

Ovjes je posebna priča. Tesla je napravila odličan kompromis između udobnosti i dinamičkih voznih sposobnosti. Ovjes zaista vrhunski i Model Y je među najudobnijim autima koje smo vozili u posljednje vrijeme. Posebno impresivan je na rupama, grbama i ležećim policajcima koje prelazi nevjerojatno glatko. Istodobno se autom može itekako juriti zavojima bez previše naginjanja i osjećaja da je auto na granici i da mu se to "ne sviđa". Osjećaj vožnje je odličan. 

Doseg je također za pohvalu. Na jednodnevnoj testnoj vožnji imali smo prosjek koji bi nam omogućio oko 420 kilometara dosega, no bilo je tu mnogo naglih ubrzanja, dosta vožnje autocestom i u gradskim gužvama. Kad smo se na otvorenoj cesti potrudili štedjeti, odnosno vozili umjereno na zaslonu Modela Y se pokazao maksimalni doseg od 580 kilometara.Na autocesti pri 130 km/h doseg je bio 380 kilometara. Zaista odlično za jedan električni auto. Inače, službeni WLTP doseg Long Range Modela je 507 km, a za Performance se očekuje 480 km WLTP dosega. 

Maksimalna snaga punjenja na brzim punjačima je 250 kW, a na Teslinim Superchargerima punjenje funkcionira vrlo jednostavno. Samo priključite kabel i punjenje počinje automatski. Nema kartica, mobilnih aplikacija i drugih komplikacija. Maksimalna snaga AC punjenja je 11 kW, što je manje-više standard na autima ove klase. 

Odlična je i aplikacija za mobitel. Pomoću nje možete upravljati brojnim funkcijama. Možete otvoriti prednji ili stražnji prtljažnik, upaliti svjetla, potrubiti, ali i pogledati kolika je temperatura u autu i po potrebi uključiti klimu. Možete upravljati punjenjem vidjeti kojom se trenutnom snagom auto puni. I još mnogo toga. Najimpresivnija je funkcija Summon pomoću koje mobitelom možete "pozvati" auto da vam se približi primjerice ako vas je netko "zaparkirao" i ne možete dovoljno otvoriti vrata. Tu je i Sentry mode. Dok je auto zaključan na parkingu kamere prate sve što se događa oko njega i snimaju svaku sumnjivu situaciju, a dogodi li se "nešto nezgodno" vašem autu odmah ćete dobiti poruku. 

Iako je Model Y na prvi pogled samo povećana troja s blago izmijenjenim pogonom u osnovi je nešto napredniji auto. Za razliku od Modela 3, na Y smo primijetili nešto manje problema s završnom obradom i malo veću razinu kvalitete izrade. Također ovjes djeluje rafiniranije (iako i Model 3 već ima vrhunski ovjes), a vožnja osjetno komfornija. Najveći napredak je postignut u pogledu zvučne izolacije koja je sada zaista vrhunska! 

Tesla Model Y u Hrvatskoj starta s cijenama od 499.990 kuna za Long Range i točno 50.000 više za Performance model. Veliki su to iznosi, no Tesla nije skupa kada se usporedi s cijenama konkurencije i izuzetno dobro opremljena. U seriji su Autopilot (zapravo vrlo dobar napredni sustav pomoći u vožnji, no svakako ne automatski pilot), sjedala presvučena s kožom, grijana i električno namjestiva, električno obaranje stražnjih naslona, električno pokretani poklopac prtljažnika, premium audio sustav s 15 zvučnika, panoramski krov i još mnogo toga...

Sve u svemu, Model Y je još jedan odličan auto iz Amerike i nije čudo da Teslina prodaja sve više raste i da ih drugi veliki svjetski proizvođači sve više gledaju kao vrlo opasne konkurente u budućoj električnoj "automobilnosti".  

 

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 16
Kristijan Iličić: Na Maliju sam ležao 50 sati pokriven u jednom čamcu, skrivao se od terorista
EKSKLUZIVAN INTERVJU ZA 24SATA

Kristijan Iličić: Na Maliju sam ležao 50 sati pokriven u jednom čamcu, skrivao se od terorista

Poznati travel influencer prvi je Hrvat koji je proputovao svih 197. država svijeta. Šri Lanka mu je bila posljednja na listi, otkriva nam u koju se zemlju ne bi vraćao, koja mu je najdraža, ali i kako je sve krenulo
Tko je Ivana Habazin? Izgubila je oca kao beba i prošla pakao, htjela je biti časna sestra...
TEŠKA ŽIVOTNA PRIČA

Tko je Ivana Habazin? Izgubila je oca kao beba i prošla pakao, htjela je biti časna sestra...

Najbolja hrvatska boksačica Ivana Habazin (35) prošla je trnovit put do svjetskih pojaseva. Umirovila se nakon posljednjeg poraza
Ilona skinula zaručnički prsten u 'Ljubav je na selu': 'Ivice, dobio si tri prilike i sve tri si zeznuo!'
ZAVRŠILA ROMANTIČNA PUTOVANJA

Ilona skinula zaručnički prsten u 'Ljubav je na selu': 'Ivice, dobio si tri prilike i sve tri si zeznuo!'

Ilona je nakon zaruka vidjela da se Ivica dopisivao s bivšim djevojkama. 'Problem je što ne znam mogu li prijeći preko stvari koje si napravio, ne samo s Klarom... To je bio samo test', rekla je