Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
69 komentara

15 signala da ste pod stresom - sve se vidi na vašem tijelu

Pod stresom i pritiskom naše tijelo brže troši vitamine i minerale, a to se vrlo brzo odražava na našu kožu, probavu, infekcije pa i umor i depresiju. Provjerite koji vitamini vam nedostaju

Foto: Dreamstime

Tijelo pod pritiskom brže apsorbira hranjive tvari, što znači da organizam funkcionira brže, ali manje učinkovito, ističe nutricionistica Charlotte Watts. Simptomi koji se javljaju najčešće se povezuju s nedostatkom vitamina i minerala, što uzrokuje mnoga oboljenja, javlja HINA.

Svaki simptom ukazuje na nedostatak određenog vitamina ili minerala, kaže Watts. Evo kako se manifestira manjak vitamina na vašem tijelu: 

  1. Nedostatak vitamina A - česte infekcije grla i prsnog koša, loš noćni vid, prištići oko laktova, suha koža
  2. Nedostatak vitamina B2 - dermatitis
  3. Nedostatak vitamina B5 - bruksizam ili škrgutanje zubima, ispadanje kose
  4. Nedostatak vitamina B6 - ispucale usne
  5. Nedostatak vitamina B12 - blijedo lice, umor i iscrpljenost, nagle promjene raspoloženja, niski krvni tlak, piše Everyday Health.
  6. Nedostatak biotina - suha i ispucala kosa, krhki nokti
  7. Nedostatak vitamina C - osjetljivost ili krvarenje desni, umor
  8. Nedostatak vitamina D - česti umor i depresija, bol u leđima i kostima, ispadanje kose
  9. Nedostatak cinka - bijele mrlje na noktima, akne
  10. Nedostatak vitamina E - tvrdi prištići na rukama i bedrima, sitne bore, suha koža
  11. Nedostatak joda - natečeni podočnjaci
  12. Nedostatak kalija - grčevi u mišićima
  13. Nedostatak kalcija - krhke kosti
  14. Nedostatak magnezija - loš apetit, zatvor ili dijareja, povraćanje
  15. Nedostatak željeza - ispucale usne i kutevi usana, blijedi nokti

Ljudi koji se uravnoteženo hrane s vremena na vrijeme mogu osjetiti nedostatke pojedinih vitamina, ali u većini slučajeva današnja prehrana ne pruža dovoljno vitamina i minerala te je teško prepoznati o kojem se nedostatku radi.

Foto: Dreamstime

Najbolji način za podizanje razine pojedinih vitamina i minerala u tijelu je kroz zdravu, često sirovu hranu. 

Vitamina A - batat, goveđa jetrica, špinat, riba, mlijeko, jaja i mrkva

Vitamin B2 - sir, bademi, govedina, masna riba, jaja, svinjetina, sezamove sjemenke, gljive i morski plodovi

Vitamin B5 - pileća jetrica, losos, avokado, kukuruz, brokula, jogurt

Vitamin B6 - suncokretove sjemenke, pistacio, kuhana tuna, suho voće i banane

Vitamin B12 - jaja, sardine, školjke, mlijeko, govedina, piletina

Biotin - jaja, bademi, cvjetača, sirevi, gljive, špinat

Foto: Pixabay/Merseyside Police

Vitamin C - citrusi, paprika, kelj, brokula, papaja, jagode, cvjetača, ananas, kivi, mango

Vitamin D - losos, sardine, tuna, jaja, gljive, mlijeko, čvrsti tofu, sir, svinjski odresci

Cink - govedina, piletina, rakovi, cashew orasi, slanutak, grah, sir piše Health

Vitamin E - bademi, špinat, batat, avokado, suncokretove sjemenke, butternut tikva, maslinovo ulje

Jod - pečeni krumpir, mlijeko, jodirana sol (npr. Himalajska), pureća prsa, suhe šljive, tuna

Foto: Pixabay/Merseyside Police

Kalij - batat, umak od rajčice, lubenica, cikla, mahune, butternut tikva, blitva, tvrdi jogurt

Kalcij - mliječni proizvodi, sardine, špinat, kelj, soja

Magnezij - tamna čokolada, orašasti plodovi, avokado, sjemenke, tofu, banane, špinat, kelj, blitva

Željezo - crveno meso, jaja, školjke, slanutak, bučine sjemenke, grah, leća, špinat

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message