Lifestyle

Komentari 183

5 savjeta za sve koji imaju lak san: Prave rutine mogu pomoći

5 savjeta za sve koji imaju lak san: Prave rutine mogu pomoći

Kako bi se što bolje naspavali, neka vaše tijelo i um budu smireni prije nego što legnete u krevet. Zato bi bilo dobro da prije spavanja napravite kupku, slušate umirujuću glazbu ili meditirate

Mnogi ljudi spadaju u jednu od dvije kategorije što se tiče spavanja: ili imaju lagani san ili spavaju 'ko top'. Ako imate lagan san, vjerojatno ste frustrirani činjenicom koliko se često budite tokom noći. No, stručnjaci su dali savjete kako postići čvršći san te zašto uopće neki ljudi imaju laganiji san od drugih.

POGLEDAJTE VIDEO: Jeste li ranoranilac ili noćna ptica?

Što znači imati lagani san?

- Netko može imati 'lagani san' ako se lako probudi tijekom spavanja, posebno ako je buka u njihovom okruženju - kaže stručnjakinja za funkcionalnu medicinu Stacie Stephenson. Suprotno tome, manja je vjerojatnost da će se netko tko tvrdo spava probuditi tijekom noći zbog buke, dodaje.

Kao što je psiholog za spavanje Joshua Tal objasnio, buđenje usred noći nije nužno loše.

- Obično se budite između faza spavanja, pa zapravo ništa ne prekidate, i prirodno je lakše se probuditi tijekom faza laganog sna (faze 1 ili 2) nego one dublje - tvrdi.

Što uzrokuje lagan san?

Stručnjaci još uvijek ne znaju točne razloge zbog kojih se neki ljudi lakše bude od drugih, ali postoji nekoliko teorija.

- Jedan je da iz nekog razloga neki ljudi provode više vremena u fazi dubokog sna nego u fazi laganog sna - kaže Stephenson, a ti ljudi imaju tvrđi san. Druga teorija ima veze s eksplozijama moždane aktivnosti tijekom faze 2 ne-REM spavanja koje štite ljude od buđenja ukoliko se pojavi buka u njihovom okruženju.

Je li opasno imati lagan san?

Stephenson primjećuje da to što imate lagan san ne mora nužno biti loše, samo trebate posvetiti više pažnje rutini kako biste si osigurali dovoljno odmora s povremenim buđenjem.

- Svima treba kvalitetnih sedam do devet sati sna za dobro zdravlje, a nekima je to lako, dok je drugima malo izazovnije - kaže ona. Međutim, osim ako imate neko zdravstveno stanje ili poremećaj spavanja,  Stephenson kaže da biste trebali moći doseći taj prag - bez obzira koliko lagano ili duboko spavali.

Kako prespavati noć ako imate lagan san?

1. Promjene u spavaćoj sobi 

Prema Stephenson, ako imate prirodno lagan san morat ćete osigurati mir u vašoj spavaćoj sobi. Ona također mora biti potpuno mračna, a temperatura bi trebala biti oko 18°C stupnjeva (što je najbolja temperatura za spavanje).

2. Isprobajte dodatak magnezija

Uzimanje magnezija može vam pomoći ne samo da brže zaspite, već i da duže spavate i probudite se odmorniji. Naime, kada se uzme neposredno prije spavanja, magnezij poboljšava kvalitetu spavanja. 

3. Dajte si više vremena za spavanje

Ako se često budite, Stephenson kaže da biste trebali više vremena provesti u krevetu kako biste nadoknadili vrijeme koje provodite budni.

- Spavajte više sati jer će dulje spavanje nadomjestiti vrijeme koje ste proveli budni tijekom noći - savjetuje.

4. Stvorite rutinu prije spavanja

Osigurajte da vaše tijelo i um budu mirni prije nego što legnete u krevet jer to može u velikoj mjeri pomoći da se dobro naspavate. Zato je presudno imati rutinu prije spavanja koja će vam pomoći da se opustite. Pokušajte uvrstiti opuštajuće rituale prije spavanja kako biste smanjili stres.

- Napravite si toplu kupku, pročitajte nešto opuštajuće, slušajte umirujuću glazbu ili pokušajte meditirati prije spavanja - predlaže Stephenson.

5. Ne jedite i ne pijte prije spavanja

I na kraju, ako ste skloni čestim buđenjima tijekom spavanja, izbjegavajte jesti tri sata prije spavanja, napominje Stephenson, i definitivno smanjite unos kofeina i alkohola kasno navečer. Jelo i piće koje ste unijeli u organizam će vaše tijelo probavljati preko noći, a poznato je da alkohol remeti dublje faze spavanja. Čak i pića poput vode ili čaja trebate uzimati u malim količinama prije spavanja da biste izbjegli buđenje zbog odlaska na toalet, piše Mind Body Green.

Najčitaniji članci