Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
26 komentara

Liposukcijska dijeta otapa 10 kilograma - za samo 10 dana

Iz jelovnika treba izbaciti šećere, žitarice, industrijska biljna ulja, margarin i soju. Riba, janjetina, maslac, povrće, punomasni sirevi i suhomesnati proizvodi su itekako poželjni!

Foto: Dreamstime

Svojedobno sam težio 115 kilograma. Nikad nisam izdržao ni jednu dijetu jer su me uvijek izdali glad, iscrpljenost i umor. Liposukcijska prehrana bila je moj eksperiment koji se pokazao uspješnim. Izgubio sam 40 kila i promijenio izgled u toj mjeri da sam morao promijeniti osobne dokumente, kaže Kenan Mandra, autor liposukcijske dijete. 

Priča počinje prije deset godina na jugu Italije, kad su Mandra i članovi tvrtke International Health istraživali prehranu stanovnika sela Pioppi, koje je priznato od strane UNESCO-a kao dom mediteranske prehrane i najzdravije selo na svijetu. 

Liposukcija bez noža

- Mještani Pioppija poznati su po tome da žive više od 100 godina pa smo se oslonili upravo na one namirnice koje oni koriste. U obzir su uzete sve preporuke i standardi nutritivnih i energetskih potreba organizma Europske agencije za sigurnost hrane (EFSA), a u protokol su uključena prirodna pomoćna sredstva za mršavljenje, kao što su aminokiseline i dijetalna vlakna biljke konjac glucomannan, čiju je efikasnost EFSA prepoznala i odobrila - tvrdi Mandra. 

Foto: Privatni album/Pixsell/Tomislav Miletić

- Odvažio sam se isprobati protokol i dogodilo se čudo. Za nešto više od dva mjeseca mojih 40 kilograma viška je nestalo. To je bio ekstreman eksperiment, ali rizik se isplatio. Liječnički nalazi su bili dobri, nakon toliko godina i dalje je tako, a što je najvažnije, kilogrami se nisu vratili - priča Kenan Mandra, koji je zbog velike preobrazbe imao “problema” na državnim granicama. 

- Imao sam rasprave na granicama jer puno putujem. Zadržavali su me jer nije ista osoba u automobilu i na putovnici. Nakon objašnjenja i dokaza fotografija iz mobitela sve se pretvorilo u oduševljenje. Ipak, jednog dana došao sam na policiju sa zahtjevom za novu putovnicu. Pitali su me koji je razlog jer je putovnica važeća, a ja sam naveo da sam smršavio i promijenio izgled. Nakon oduševljenja i tisuću pitanja oko dijete, dobio sam putovnicu i tako započeo novi život.

Obrnuti proces debljanja

Foto: Thinkstock

- Kad sam počeo proučavati zašto tijelo skladišti masti kao izvor rezervne energije, a ne šećere, onda sam shvatio da su masti, pogotovo kolesterol, naša esencijalna prirodna hrana bez koje ne možemo. Kako ih ne jedemo dovoljno, tijelo ih je prisiljeno stalno proizvoditi pa dolazi do debljanja. Debljanje je prekomjerno odlaganje masnih stanica u organizmu, a liposukcijska prehrana je obrnuti proces. Tako je hrana postala moj, ali i lijek mnogih drugih ljudi koji su slijedili moj primjer - pojašnjava Mandra. 

Zamjene

Konkretan primjer koji treba slijediti je da se kruh i žitarice zamijene povrćem, uz obilno dodavanje maslinova ulja. Temelj prehrane treba biti povrće i to ono domaće poput zelja, zelene salate, brokole, cvjetače, patlidžana, rajčice, paprike, tikvice ali i punomasni sirevi, janjetina, riba, jaja.

shutterstock | Autor: shutterstock Foto: shutterstock

Mandra naglašava da je poželjna hrana u prirodnom, izvornom obliku ili ona prerađena na tradicionalni a ne industrijski način. 

- Iz prehrane morate izbaciti šećere, uključujući i one voćne, žitarice, proizvode od žitarica, industrijska biljna ulja, margarin i soju. Ako je hrana vaš lijek, onda neka je to maslinovo ulje, ali i maslac, jaja, punomasni sirevi, kefir, domaći suhomesnati proizvodi, meso iz domaćeg uzgoja, naročito janjetina i riba. 

Sto posto prirodno

Kada budete uživali u tome da jedete zdravo - onda se zaista možete osjetiti slobodno i birati za sebe samo najbolje. Bez te svijesti, svaka dijeta je samo  jedna dobra epizoda koja kratko traje i daje prividne rezutate, ističe autor dijete. 

Uz pridržavanje zadanih namirnica i jelovnika preporučuje i uzimanje dodataka prehrani, ali tvrdi da je riječ o sto posto prirodnim dodacima. 

Dreamstime | Autor: Dreamstime Foto: Dreamstime

- Tretman se sastoji od kombinacije pomoćnih sredstava za mršavljenje - aminokiseline i biljnih vlakna (LIPO alpha i LIPO beta) i mediteranske prehrane. 

Konjac Glucomannane je Europska Agencija za sigurnost hrane prepoznala kao sastojak za koji je znanstveno dokazano da pomaže kod mršavljenja i kontrole kolesterola. Sastojak je odobrila i Američka državna agencija za hranu i lijekove. Aminokiseline su esencijalne hranjive tvari koje se već nalaze u hrani koju jedemo (meso, mlijeko, jaja, orašasti plodovi i drugo), a kod liposukcijske prehrane se koriste prirodne iz mliječne sirutke, pojašnjava Mandra. 

- U praksi se pokazalo da se s jednim tretmanom od dva tjedna gubi od 7 do 10 posto  početne tjelesne mase. Ono što je novo i revolucionarno u tome svemu je da protokol ne podržava stereotipe i smjernice stare nekoliko desetljeća, nego se vodi novim smjernicama za energetskim i nutritivnim potrebama organizma, kao i novim idejama o tome kako pristupiti problemu sa suvišnim kilogramima. Ranije preporuke su možda bile dobre, ali činjenica da broj gojaznih ljudi u svijetu postaje sve veći i veći navodi nas da pokušamo nešto efikasnije i bolje, kaže. 

Također smatra da je debljina  zapravo bolest pretjeranog nakupljanja masnoće i ne ovisi niti o prekomjernom jelu niti o premalo fizičke aktivnosti.

Put do sitosti

Fotolia | Autor: Fotolia Foto: Fotolia

- Nakupljanje masnih zaliha i debljina ovise o neravnoteži u hormonalnom reguliranju masnog tkiva i metabolizma masti. Sinteza masnoće i nakupljanje masnoće nadilazi razgradnju masnoće iz tkiva pa time i sagorijevanje masnoće. Kod liposukcijske prehrane dolazi do mršavljenja kada uz pomoć aminokiselina hormonalno reguliranje masnog tkiva dođe u ravnotežu što je proces obrnut od debljanja. 

Tijekom tretmana se ne mijenjaju biokemijski parametri organizma nego se samo koristi prirodni metabolizam kako bi se aktivirale masne zalihe iz organizma i iskoristile kao izvor energije, tvrdi Kenan Mandra. 

Preporuke za obroke

Doručak

Foto: Dreamstime

Jutro započnite s mlakom limunadom. Možete piti kavu, ali do 14 sati. Glavna namirnica za doručak je jaje (kuhana, pečena, na oko, s povrćem...). Pršut, kobasice, punomasni sir, maslac i domaći namazi na kruhu držat će vas sitima do večere. 

Ručak

Shutterstock | Autor: Shutterstock Foto: Shutterstock

Ako ste gladni u vrijeme ručka, onda zapamtite pravilo: 70 posto obroka treba biti povrće, a 30 posto proteini. Nutritivno, trebaju preovladavati masnoće koje daju energiju i sitost pa birajte mlado i masno meso, ne skidajte kožicu s peradi, a povrće prelijte maslinovim uljem.

Juha od temeljca i fermentirano povrće dobar su izbor za one sa sporijim metabolizmom. Ako nemate vremena za ručak, preskočite ga. Nakon jačeg doručka već ćete se nakon nekoliko dana priviknuti na dva obroka. Povremeni post će produljiti život. Zaboravite međuobroke i zapamtite da je voće slatkiš. 

Večera

Foto: Dreamstime

Ako niste ručali, onda si spremite obrok poput onog preporučenog za ručak ili napravite veliku salatu s malo sira i pršuta, neku varijantu s jajima i povrćem ili jednostavno popijte čašu kefira s lanenim sjemenkama. Umjesto smoothieja, napravite domaću juhu s povrćem i maslacom. 

Za ovom dijetom su ‘poludjeli’ slavni iz cijele regije

Dalibor Petko

Odlučio se na dijetu uoči svog 40. rođendana, krajem siječnja ove godine. Objasnio je da se dijeta drži u ciklusima od 14 dana, između kojih se uzima 14 dana pauze, ovisno o tome koliko kilograma se želi izgubiti. Kasnije se to pretvara u način prehrane kojeg se on i dalje pridržava. Njegovo je iskustvo super te je i oca nagovorio da isproba liposukcijsku dijetu.

 

- Otac ima bolje rezultate nego ja. Kroz 14 dana skinuo je 11 kilograma, a dosad je sveukupno skinuo 23 kilograma. Ja sam izgubio 15 kilograma, kaže omiljeni voditelj i poručuje da se dijete nije teško pridržavati jer se vrlo brzo vide rezultati pa vas to motivira da nastavite dalje.

Nije mu nedostajalo ništa od hrane, osim u vrijeme fašnika kad je posvuda bilo krafni pa je i on poželio jednu. Nije imao nuspojava. Kaže da se dosta jede, pogotovo navečer. Vježbao nije jer se dijetom ne unosi dovoljna količina hrane, odnosno energije pa se nema snage za vježbanje.

Kaže da se varijacija od kilograma gore ili dolje može dogoditi, no osobno mu se nije ništa vratilo, nema jo-jo efekta kojeg se bojao. On je ostao umjeren jer se, kako kaže, kilogrami vraćaju ako se nakon dijete vratite starim navikama.

Doctor taking blood pressure of her smiling patient SVJETSKI DAN HIPERTENZIJE Mjerite krvni tlak svaka tri mjeseca čak i ako ste zdravi

Pio je dodatak tri puta dnevno a navečer jeo kruti obrok. Kaže da ne bi oca nagovarao na dijetu da je imao nuspojave ili da se osjećao loše jer je on (otac) ipak stariji čovjek.

Suzana Mančić 

Suzana je s dijetom krenula prije dvije godine. Izgubila je ukupno 15 kilograma. Sada je ponovno na Mandrinom režimu prehrane. 

- Prva tri dana su kritična ali sam bila dovoljno disciplinirana i samo sam se počela topiti. Baš je liposukcijska, istopi sve masne naslage - ono što sam mislila da nikad neću izgubiti, trbuh, bedra, ruke. Najpoznatija loto djevojka na našim prostorima kaže da je pomoću dijete vratila mladenački izgled. 

Foto: Privatni album/Pixsell/Tomislav Miletić

- Nisam imala nikakve prateće nuspojave koje se događaju s drugim dijetama - lupanje srca, bol u želudcu, nervoza, nemogućnost rada. Sve sam to iskusila s prijašnjim dijetama ali na liposukcijskoj sam imala puno energije, dobro sam spavala i pratilo me odlično raspoloženje, kaže Suzana Mančić.

- Apsolutno svima preporučujem ovu dijetu - i ženama i muškarcima. Kad se svaki dan mjerite i vidite da vam je opseg struka sve manji, više ništa nije teško, preporučuje.

Halid Bešlić 

Foto: Slavko Midzor/PIXSELL

- Na dijeti sam bio prije četiri godine, prvo 10 dana pa poslije pet dana, priča pjevač. Išao sam na tu dijetu kada sam naglo dobio 25 kg nakon što sam prestao pušiti. Skinuo sam ukupno 12 kilograma. 

- Bio sam gladan, ali sam izdržao jer traje kratko, a i bio sam na dijeti zajedno s prijateljem. Samo sam čitao knjige i gledao televiziju. Nisam vježbao. Malo sam šetao i možda malo vozio bicikl, ali i danas najviše šetam. Poslije sam samo prestao jesti slatko i kruh i ne jedem večeru, kaže Halid. 

Zlatan Zuhrić - Zuhra

Jurica Galoić | Autor: Jurica Galoić Foto: Jurica Galoić

Na dijeti je bio prije dva mjeseca i držao ju je 14 dana. U tom je razdoblju izgubio osam kilograma, a do danas su mu se djelomično vratili - dobio je oko četiri kilograma. 

- Nisam vježbao, ali nisam imao ni značajnih nuspojava. Mislim da se ne radi o ničemu revolucionarnom te da dijeta nije ništa drugačija od LCHF prehrane. Dodaje da je tajna da se u kompletu dobije taj prah da ne osjećate glad, a večera je pomno osmišljena.

Pero Galić (Opća opasnost)

Foto: Zarko Basic/PIXSELL

Na dijeti je, zajedno s cijelim bendom, bio prije dva mjeseca. Svi su u prosjeku izgubili oko sedam kilograma, a Pero je skinuo kilu više od ostatka benda. Kaže da se dijete nije teško pridržavati zbog programa koji se prati. Na dijeti su bili 15 dana, a kasnije su nastavili s pojačanim povrćem i mesom, najbolje kuhanim. 

- Nisam vježbao ni imao nuspojave. Kilogrami se nisu vratili, štoviše, jedan kolega još uvijek malo gubi na težini. Nije mi nedostajala neka određena hrana jer se u Slavoniji oduvijek jede raznoliko, kaže Pero Galić. 
Rekao je i da su kilograme nakupili zbog kebaba u dva ujutro kad se vraćaju u Županju nakon koncerata.

Riječ stručnjaka

Nutricionistica Sandra Marić Bulat: Dodaci prehrani su dobrodošli

Dijeta sadržava velik broj namirnica koje  kisele organizam, za što nisu krivi samo šećeri nego i meso kao i određene žitarice. Također je prisutan manjak vlakana koji su nužni za pravilnu probavu, a masti su ovdje faktor koji stvara osjećaj sitosti, ali istovremeno oštećuju jetru. Kao nedostatak vidim to što nema dovoljno minerala i vitamina.

U pravilu jesam za aminokiseline jer su zdrave za mozak, koncentraciju i sprječavaju propadanje mišića, dapače prihvaćam ih kao dodatak prehrani jer su vrlo bitne kod ovakvih dijeta.

Pozitivna strana je ta da je autor iz dijete u potpunosti izbacio šećere, koji nam u prehrani uopće nisu potrebni. Ova dijeta je u redu, ali ne na dugotrajne staze – u suprotnom može doći do plaka na krvnim žilama, visokog kolesterola i masne jetre.

Fotolia VISOK TLAK Ključ prehrane: Maslinovo ulje je saveznik protiv hipertenzije

Dijetetičar i nutricionistkinja Olja Martinić: Kronični bolesnici trebaju biti oprezni

Moram pohvaliti  predanost u kreiranju dijete. Gospodin je spojio dobra iskustva postojećih dijeta i dodatno uvrstio komponente za koje zna da mogu doprinijeti smanjenju masnog tkiva.

Kao dijetetičar oprezna sam u preporukama pacijentima koji uz pretilost imaju kronične dijagnoze. Glukomanana daje osjećaj sitosti ali treba biti oprezan kod pacijenata koji su na oralnoj terapiji po osnovi kronične bolesti. Isto tako je važna količina namirnica  životinjskog porijekla da se ne bi opteretili bubrezi. Zalažem se da svaka dijeta treba biti predočena liječniku te pacijent treba ipak imati njegovu suglasnost.

Toplo se nadam da će u ovoj dijeti brojne osobe pronaći rješenje problema viška  kilograma  i to na način da će biti zadovoljniji i zdraviji.

I KAKO IH OTJERATI OD SEBE Odlični trikovi kako zaustaviti svrab nakon ugriza komarca

Nutricionistica Maja Gradinjac: Može doći do kiselosti organizma

Definitivno sam protiv bilo kakvog isključivanja cijele grupe namirnica u svrhu gubitka kilograma. Takav način prehrane brzo može dati rezultate, ali s obzirom da se osoba neće trajno tako hraniti već će uključiti izbačene namirnice, vremenom će se i kilogrami vratiti.

Navodi se kako je dijeta namijenjena gojaznim osobama bez nekih drugih kroničnih bolesti. Međutim praksa pokazuje kako je gojaznost u pravilu gotovo uvijek praćena hipertenzijom ili hiperlipidemijom ili inzulinskom rezistencijom, a često i kombinacijom.

Ovakav način prehrane definitivno može dovesti do acidoze koja je ozbiljno stanje organizma i nikako se ne bi smjelo olako shvatiti. Svako od nas je individua za sebe pa se individualno treba pristupiti i u načinu hranjenja - ispitati prehrambene navike pojedinca, uzeti u obzir zdravstveno stanje, fizičku aktivnost i stil života.

Samo korekcijom trenutnih navika možemo postići i zadržati ciljanu tjelesnu masu, a pri tome ne narušiti zdravstveno stanje pojedinca.

VIDI OVO! Kako se riješiti ovisnosti o brzoj hrani u samo pet koraka. i Zašto je dobro piškiti pod tušem?

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message