Obavijesti

Lifestyle

Komentari 36

Prebrodite pomicanje kazaljke sata uz 6 jednostavnih savjeta

Prebrodite pomicanje kazaljke sata uz 6 jednostavnih savjeta
1

Ljetno računanje vremena za tijelo predstavlja veliki stres, a da bi ta promjena prošla što lakše vježbajte redovito, držite se rutine u spavanju i uživajte u suncu

VIDEO

Nakon gotovo pola godine zimskog računanja vremena ove noći izgubili smo sat sna zbog pomicanja kazaljki unaprijed. Promjena računanja vremena izaziva stres za organizma i uzrokuje nesanicu, manjak energije, umor, ali i srčane udare. 

Za razliku od mozga, biološki sat ne zna da se vrijeme promijenilo zbog čega se ritam spavanja mijenja, a ljudi u noći promjene ne mogu normalno usnuti, piše američki portal sparkpeople.com. Da biste se što bolje prilagodili novoj promjeni stručnjaci savjetuju da više vježbate, promijenite prehranu i razvedrite se. 

- Prva tri dana naviknite tijelo na promjene, idite na spavanje 30 minuta ranije nego inače i budite se pola sata prije. Tijekom dana upijajte što više sunčeve svjetlosti jer će vam dati prijeko potrebne energije da izdržite dan - savjetuje dr. Jain Vivek, stručnjakinja za spavanje. 

Ključ je u dosljednosti

Uspostavite rutinu spavanja i držite se je svaki dan, to će omogućiti bržu prilagodbu. Tuširanje vrućom vodom prije lijeganja u krevet pomoći će tijelu da se smiri, ali izbjegavate čitanje knjige i gledanje TV-a prije spavanje jer uzrokuju nesanicu. Vaše tijelo mora znati da je krevet mjesto za počinak. 

Igrajte se dan-noć

Prava doza svijetla i tame pomaže biološkom satu da se što brže prilagodi. Ujutro, nakon buđenja odmah otvorite zastore i uživajte u suncu, a navečer sve zatvorite kako bi tijelo znalo da je vrijeme za počinak. Jaka ulična rasvjeta uzrokuje pad hormona melatonina i izaziva poremećaj sna, a samim time i bioritma. 

Hrana

Kako bi što lakše prebrodili ljetno računanje vremena počnite s detoksikacijom organizma. Izbacite masnu hranu i zamijenite je voćem i povrćem. Zbog pomicanja sata najvjerojatnije ćete biti gladni ranije nego inače, a to predstavlja veliko opterećenje za organizam osobito jetru kojoj treba tjedan dana kako bi se naviknula na promjenu. Radu jetre pomažu kopriva i maslačak koje možete piti kao čaj.  

Vježba

Redovitim vježbanja otpušta se serotonin ili hormon sreće koji pomaže organizmu da se što brže i bezbolnije prilagodi novim promjenama. Vježbate što ranije u danu, po mogućnosti na otvorenom. Vježbanje u kasnijim satima izbjegavajte jer utječe na kvalitetu sna.  

Nema drijemanja

Izbjegavajte popodnevno drijemanje jer će tijelo misliti da se vrijeme nije promijenilo pa će prilagodba teći teže i sporije. Umjesto toga krenite u kratku šetnju i istežite se. Ako ne možete izdržati bez popodnevnog odmora, odspavajte ne više od 20 minuta. 

Izbjegavajte alkohol i kofein

Teški obroci u večernjim satima i alkohol remete ritam spavanja jer utječu na ravnotežu hormona zbog čega teže usnemo i budimo se. Stručnjaci savjetuju izbjegavanje teške hrane tri sata prije spavanja jer izaziva nesanicu. Ljubitelji kave trebali svoj omiljeni napitak popiti najkasnije do pet sati popodne u protivnom će to utjecati na njihov san. 

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 36

VIDEO

Led u zamrzivaču otopite već za 10 minuta jednostavnim trikom
UČINKOVITO RJEŠENJE

Led u zamrzivaču otopite već za 10 minuta jednostavnim trikom

Iako standardni savjet za odmrzavanje preporučuje da jednostavno isključite uređaj i pustite led da se sam otopi, postoji i jednostavnije rješenje koje će ovaj proces skratiti

Znate li da postoji 13. znak Zodijaka? To su posebni ljudi, provjerite jeste li među njima
INTRIGANTNA TEORIJA

Znate li da postoji 13. znak Zodijaka? To su posebni ljudi, provjerite jeste li među njima

Pripadnike ovog znaka, osim iscjeliteljskih sposobnosti, krase snažan intelekt i iskrenost, ali i jaka seksualna privlačnost kojoj je teško odoljeti. Radi se o znaku naziva Zmijonosac
Ovo je 30 najčešćih prezimena u Hrvatskoj - je li vaše na popisu?
KOLIKO IH SE PREZIVA KAO I VI

Ovo je 30 najčešćih prezimena u Hrvatskoj - je li vaše na popisu?

Provjerite jeste li na popisu najčešćih prezimena u Hrvatskoj, a možete vidjeti i koliko se ljudi preziva isto kao i vi. Na čelu liste nalazi se prezime Horvat, a slijedi Kovačević