Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
61 komentara

Prevruće vam je za spavanje? 16 trikova koji sigurno pomažu

Nemojte se tuširati hladnom vodom jer to može imati obrnuti učinak. Umjesto toga, perite se mlakom vodom. Kako biste se ohladili, smočite samo ruke i noge

Foto: Dreamstime
61 komentara

Ljetne vrućine mogu loše utjecati na san, osobito ako nemate klima uređaj. Kako biste bolje spavali tijekom vrućina otkrivamo što treba raditi prije spavanja i kako pripremiti spavaću sobu.

POGLEDAJTE VIDEO:

Priprema za krevet

1. Nemojte vježbati nekoliko sati prije neko što idete u krevet. Naime, temperatura tijela diže se tijekom vježbanja. Zato izbjegavajte odlazak u teretanu neposredno prije spavanja kako bi se tijelo moglo 'ohladiti'.

2. Izbjegavajte začinjene i obilne obroke jer ćete nakon njih osjećati još veću vrućinu. Pokušajte napraviti laganu večeru dva do tri sata prije spavanja.

KORISNI TRIKOVI Savjeti kako se riješiti mrlja od znoja s madraca za spavanje

3. Izbjegavajte piti ledeno hladnu vodu jer to usporava probavu i metabolizam. Isto tako, ona sužava krvne žile, smanjuje hidrataciju i sposobnost tijela da se ohladi. Umjesto toga, pijte vodu sobne temperature. Bočicu s vodom dobro je imati i pored kreveta, a možete je piti i ako se budite tijekom noći.

4. Nemojte se tuširati hladnom vodom jer to može imati obrnuti učinak. Umjesto toga, perite se mlakom vodom. Ako se ne planirate otuširati prije spavanja, nego samo ohladiti, smočite samo ruke i noge. To su 'radijatori' vašeg tijela koji imaju tendenciju zagrijavanja. Ako ih namočite, regulirat ćete tjelesnu temperaturu i ohladiti se.

Foto: Dreamstime

5. Ako se želite stvarno dobro naspavati, premjestite svoj krevet na drugo mjesto. Tijekom vrućina dobro je spavati i na podu, a ako živite u kući na više katova, premjestite se na najniži. Naime, toplina se diže pa su mjesta bliže tlu najpogodnija za spavanje.

6. Koristite lakšu posteljinu poput pamučne plahte i lagane pokrivače. Uklonite s kreveta jastučiće koji zadržavaju toplinu. Za 'hladan san' odlične su prostirke od slame i bambusa jer ne zadržavaju tjelesnu toplinu i neće vas zagrijati.

7. Stavite jastučnice, posteljinu i pokrivače u zamrzivač 30 minuta prije nego što planirate ići u krevet. Kada ih vratite na mjesto za spavanje, bit će hladni dovoljno vremena da zaspite. No izbjegavajte vlaženje posteljine ili spavanje u mokroj odjeći jer će to samo zadržati gustu vlagu u sobi i izazivati nelagodu.

POKAZATELJ ZDRAVLJA Odlazite li na spavanje u isto vrijeme i zašto se noću budite?

8. Sat vremena prije spavanja otvorite prozore u spavaćoj sobi kako biste povećali cirkulaciju zraka i ohladili sobu.

9.  Iako biste se najradije skinuli i išli goli na spavanje, to nije dobra ideja. Zato se možete osjećati još toplije jer vlaga ne može isparavati između tijela i površine za spavanje. Za spavanje odaberite pamučnu odjeću i izbjegavajte sintetičke tkanine kao što su najlon ili svila jer nisu prozračne.

10. Koristite vlažnu krpu za lice i ruke tijekom noći. Samo se navlažite ako se probudite i osušite suhim ručnikom, a izbjegavajte spavanje s mokrim licem ili rukama.

11. Držite zapešća i unutrašnjost ruku pod mlazom hladne vode 30 sekundi. To će ohladiti krvne žile i bolje ćete se osjećati.

Što će vas ohladiti u krevetu?

1. Držite vrata spavaće sobe otvorenima i postavite ventilator u kut sobe tako da bude okrenut prema vašem krevetu. Izbjegavajte usmjeravanje ventilatora na lice, leđa ili preblizu tijela jer se možete prehladiti.

Foto: Dreamstime

2. Prije pojave klima uređaja, ljudi bi stavljali led u ručniku ispred ventilatora kako bi rashladili prostoriju. U ručnik stavite kockice leda, zarolajte ga tako da led ostane unutar ručnika te ga zavežite između sva stolca. Ispod ručnika stavite posudu u koju će kapati rastopljen led. Usmjerite ventilator prema kutu sobe.

3. Ako se probudite zbog vrućine tijekom noći, preokrenite jastuk na drugu stranu. Ta strana će biti hladnija od one na kojoj ste spavali, jer nije apsorbirala toplinu vašeg tijela tijekom noći.

PLAN ZA SAN Trikovi za bolje spavanje: Noću nam se mozak čisti od toksina

4. Na vrat, čelo ili ispod pazuha stavite hladni oblog. Hlađenje stražnjeg dijela vrata, čela i ruku pomaže ohladiti i ostatak tijela. Hladni oblog napravite tako da u vrećicu za zamrzivač stavite tri do četiri žlice deterdženta za posuđe. Stavite je u zamrzivač. Sapun se neće stvrdnuti i zadržat će nisku temperaturu dulje od leda. Stavite ga u jastučnicu ili zamotajte u ručnik i nanesite na vrat ili ruke.

5. Ako se probudite tijekom noći zbog topline, pored kreveta je dobro imati hladni sprej. Bocu s raspršivačem napunite hladnom vodom i koristite je kako bi osvježili lice i vrat.

PRINCU WILLIAMU MEGHAN NIJE DOVOLJNO DOBRA: 'Ono što je radio bilo je grozno'

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message