Obavijesti

Lifestyle

Komentari 0

Radite stojećki? Oslanjanjem na pult riskirate bol u leđima

Radite stojećki? Oslanjanjem na pult riskirate bol u leđima
1

SAVJETI STRUČNJAKA Svaki kilogram viška opterećuje kralježnicu za 10 kilograma više, a pritom najviše pati donji dio leđa. Zato sjedite manje, krećite se više i pazite na ishranu

VIDEO

Kako biste poboljšali držanje, prvo regulirajte tjelesnu težinu, jer svaki prekomjerni kilogram, osobito u području trupa, slabi trbušne mišiće i leđa vuče u krivu poziciju.

POGLEDAJTE VIDEO:

Pokretanje videa...

00:56

- Svaki kilogram viška opterećuje kralježnicu za čak deset kilograma više. Konkretno, pretilim pacijentima prijeti veći rizik od pojave problema u donjem dijelu leđa nego u pacijenata s uravnoteženom težinom. To posebno vrijedi za ljude koji imaju višak oko struka i na području trbuha koji vuče u inklinaciju, odnosno izaziva nagnutost prema naprijed jer opterećuje donji dio leđa i stvara bol u istom - objašnjava fizioterapeutkinja Suzana Petrčić iz ABARGO centra.

Težina izaziva diskurs hernije

Zajedno s drugim zdravstvenim problemima koji proizlaze iz prekomjerne tjelesne težine, pretili pacijenti, osim za bol u leđima, imaju povećani rizik za bol u zglobovima te bol i napetost u mišićima. Također, prekomjerna tjelesna težina loše utječe i na druge strukture kralježnice, poput intervertebralnog diska. Disk pritom trpi velika opterećenja te lako može doći do diskus hernije koja pritišće živac i pacijent se može suočiti s tzv. išijasom. Zato stručnjaci savjetuju da se krećete više, a sjedite manje te da pripazite na prehranu.

- Ne idite na dijete bez savjetovanja s vašim liječnikom jer vrlo naglo mršavljenje, tj. gubitak ne samo sala, nego i mišića može ponovno vratiti bolove. Mršavljenje mnogima znači gubitak tjelesne težine, ali pritom ne računaju da je to gubitak masnih naslaga, vode ili mišićnog tkiva. Primjerena tjelovježba izuzetno je važna u procesu mršavljenja jer čuva mišićnu masu koja je neophodna za pravilno funkcioniranje našeg tijela, kao i za održavanje pravilne posture - objašnjava fizioterapeutkinja Suzana Petrčić.

Idealna poza za sjedenje ovisi o tipu posla koji često obavljate
Idealna poza za sjedenje ovisi o tipu posla koji često obavljate

Važno je da razvijete vlastiti redoviti program vježbi koje će održavati fleksibilnost i tonus muskulature zaslužne za uspravno držanje.

- Radite li većinu vremena u sjedećem položaju, visina radne površine neka je podešena tako da oslonjena ruka u laktu tvori pravi kut i da glava nije pognuta jer se tako oštećuje vratna kralježnica. Stolac neka ima čvrst naslon i neka stražnjica dodiruje taj naslon. Kralježnica i ramena moraju biti uspravni, a idealno je ako su vam koljena pod pravim kutom u odnosu na natkoljenice, što možete postići postavljanjem klupice ili knjige pod stopala - savjetuje Petrčić.

Disbalans mišića

Dugotrajnim sjedenjem narušava se postura čitavog trupa. Pregibači zgloba kuka postaju funkcionalno kratki, dolazi do slabljenja glutealnih i abdominalnih mišića te kompenzatornog pretjeranog naprezanja muskulature donjeg dijela leđa. Disbalans mišića dovodi do naglašene lumbalne lordoze (prednjeg nagiba zdjelice), a to za posljedicu ima kroničnu bol u donjem dijelu leđa. Naposljetku, to sve vodi i do poremećaja funkcije kukova te poremećaja stabilnosti kod stajanja na nogama, odupiranja i čvrstog koraka.

- Idealno bi bilo sjediti 20 minuta, a zatim stajati osam minuta i nakon toga se dvije minute kretati ili istezati. Stajanjem dulje od 10 minuta ljudi obično imaju tendenciju nasloniti se, a to može dovesti do bolova u leđima - objašnjava fizioterapeutkinja.

Thinkstock

No nepravilno držanje možete prepoznati i po drugim znakovima, ne samo bolovima u leđima.

- Možete osjetiti umor jer mišići cijelo vrijeme moraju ‘naporno’ raditi da vas održe uspravno. Svakim pomicanjem od pravilnog položaja gubite energiju. Napeti i čvrsti mišići u vratu, leđima, rukama i nogama u 80 posto slučajeva rezultat su napetih mišića zbog go - dina loše posture, a uz to se mogu javiti i bolni i ukočeni zglobovi zbog ograničavanja pokretljivosti. Sjedenje u pognutoj poziciji, osim što sužava srce i pluća, pritišće i crijeva te zaustavlja cirkulaciju u nogama - objašnjava fizioterapeutkinja Suzana Petrčić.

Nemojte se zavaliti u kauč

Dođete li umorni s posla, pokušajte ne zavaliti se u meki kauč, jer takav položaj ne daje kralježnici i vratu odgovarajuću potporu.

Gejmere 'ubijaju' vrat, leđa i zapešća, a često su depresivni
Gejmere 'ubijaju' vrat, leđa i zapešća, a često su depresivni

- Tada se stvara velik pritisak na leđa, a to rezultira nelagodom i bolovima. Zato pokušajte odoljeti iskušenju i držite se pravila sjedenja na stolici. Trudite se da stražnjica što više dodiruje naslon, da su vam stopala na podlozi, a kralježnica ravna. Pomognite si i stavljanjem zamotanog ručnika ili jastučića iza križa ili vrata - objašnjava fizioterapeutkinja Petrčić.

Pogrbljenost kod dugotrajnog stajanja pak tjera tijelo da se stisne i suzi te se tako usporavaju unutarnji procesi. Smanjuje se razina energije te čovjek počinje osjećati nervozu i umor. U sjedećem položaju srce i pluća su prisiljeni ubrzano raditi pa nastaje začarani krug jer će plitko disanje uzrokovati pojačani stres mišića i drugih organa.

Istraživanje je pokazalo da ljudi s ispravnom posturom (otvorena ramena i ravna kralježnica) imaju 20 posto više razine testosterona i 25 posto manje kortizola (hormona stresa). Kad sjedite u čučećem položaju, ramena su zgrbljena i crijeva savijena te se tako usporava rad probavnog sustava. Pogrbljenom držanju se pak pripisuju probavne smetnje, poput želučana refluksa i hernije (kile). Nemojte često nositi potpetice jer povećavaju opterećenje na stopala, zdjelicu i kralježnicu, a ako imate problema s kralježnicom, torbe na jedno rame radije zamijenite ruksakom. 

correct posture

Stanite ravno

GLAVA - Mora biti ravna s tijelom, brada lagano uvučena, a uši moraju biti u ravnini sa sredinom ramena.

Stanite u raskorak

PRSA - Izbacite, otvorite ramena, uvucite trbuh i stisnite stražnjicu.

NOGE - Neka su lagano raširene, a koljena ravna.

Rasporedite težinu

OPTEREĆENJE - Pravilno rasporedite težinu na obje noge ili naizmjenično, u jednakim intervalima, prebacujte težinu s jedne na drugu nogu.

POGLEDAJTE VIDEO SERIJAL 'ZENZACIJA' S IVANOM ŠARIĆEM:

Pokretanje videa...

12:46
Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 0

VIDEO

Led u zamrzivaču otopite već za 10 minuta jednostavnim trikom
UČINKOVITO RJEŠENJE

Led u zamrzivaču otopite već za 10 minuta jednostavnim trikom

Iako standardni savjet za odmrzavanje preporučuje da jednostavno isključite uređaj i pustite led da se sam otopi, postoji i jednostavnije rješenje koje će ovaj proces skratiti

Znate li da postoji 13. znak Zodijaka? To su posebni ljudi, provjerite jeste li među njima
INTRIGANTNA TEORIJA

Znate li da postoji 13. znak Zodijaka? To su posebni ljudi, provjerite jeste li među njima

Pripadnike ovog znaka, osim iscjeliteljskih sposobnosti, krase snažan intelekt i iskrenost, ali i jaka seksualna privlačnost kojoj je teško odoljeti. Radi se o znaku naziva Zmijonosac
Ovo je 30 najčešćih prezimena u Hrvatskoj - je li vaše na popisu?
KOLIKO IH SE PREZIVA KAO I VI

Ovo je 30 najčešćih prezimena u Hrvatskoj - je li vaše na popisu?

Provjerite jeste li na popisu najčešćih prezimena u Hrvatskoj, a možete vidjeti i koliko se ljudi preziva isto kao i vi. Na čelu liste nalazi se prezime Horvat, a slijedi Kovačević