Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
3 komentara

Sjedenje vam umara mozak, a kratka šetnja će ga relaksirati

POTVRDILI NEUROZNANSTVENICI Ljudi nisu stvoreni da 40 sati tjedno sjede i koriste samo mozak, pa dolazi do neravnoteže u tijelu, ali i do kronične iscrpljenosti

Foto: 123RF

Ljudi se osjećaju umornije nakon dana provedenog sjedeći u uredu nego nakon napornog vježbanja i znojenja u teretani, pokazalo je istraživanje psihologa i doktora Daniela Libermana na sveučilištu George Washington.

S rezultatima američkog istraživanja slaže se i poznata hrvatska akademkinja, neuropsihijatrica i neurologinja Vida Demarin.

- Umor nakon cijelog dana u uredu provedenog sjedeći uz korištenje mozga i ruku je poseban, čovjek ima osjećaj da se ne može pomaknuti i da je potpuno ‘iscijeđen’ - objašnjava Demarin.

Dremstime ODMAŽETE SAMI SEBI Stalno ste umorni? Morate se riješiti 14 navika koje iscrpljuju

Tajna je u tome što ljudi nisu “programirani” da bi se koristili samo mozgom jer je on stvoren za suradnju s drugim dijelovima tijela.

Sjedeći u uredu, ljudi koriste samo mozak, što dovodi do kemijskog disbalansa u tijelu i energija se nejednako koristi. Zato na kraju radnog dana dolazi do iscrpljenosti i umora, kaže istraživanje.

- Kemijski disbalans u mozgu javlja se kad se poremeti ravnoteža neurotransmitera, pa ih u mozgu ima previše ili premalo - tvrdi dr. Demarin i dodaje da su neurotransmiteri kemijske tvari koje se izlučuju u mozgu i omogućuju prijenos informacija između živčanih stanica, a njihova neravnoteža može dovesti od promjene raspoloženja do depresije, anksioznosti i nemira.

Nakon cjelodnevnog sjedenja preporučuje se vježbanje po vašem izboru jer pomaže održavati kemijsku ravnotežu. Ne mora nužno biti iscrpljujuće, dovoljno je otići u šetnju.

VRATIO MU SE RAK MOZGA Dječak (8) se bori s rakom: 'Ne plači mama, opet ću pobijediti'

- Za održavanje kemijske ravnoteže važna je i zdrava prehrana, bogata antioksidansima i vitaminima kao i opuštanje nakon stresnog dana, metodom koja vama odgovara, jer stres može dovesti do razornih posljedica za zdravlje mozga i cijelog organizma - tvrdi dr. Demarin. Upozorava kako mozak treba svakodnevne poticaje da bi dobro funkcionirao, pa se preporučuje stalno davanje novih zadataka mozgu i izbjegavanje svakodnevne rutine. Osim kemijske neravnoteže, umor od sjedenja javlja se i zbog zatvorenog prostora s malo sunčeve svjetlosti i ustajalog zraka u uredu.

  • Lijena nacija - Čak 62 posto populacije Hrvatske starije od 15 godina uopće se ne bavi sportskom, rekreacijskom ili drugim vidom tjelesne aktivnosti
  • Produlji život - Samo 17 minuta hodanja dnevno smanjuje simptome depresije za 41 posto, a rizik od raka debelog crijeva za 31 posto

Manjak sunca vodi do pada energije

Foto: 123RF

Energija je bez sunca na niskoj razini, zimi taj osjećaj nazivamo ‘sezonski afektivni poremećaj’. Nema razloga da ga ne primijenimo i na rad u zatvorenom prostoru po 40 sati tjedno, objašnjava Demarin i dodaje da prozorsko staklo smanjuje utjecaj sunčanih zraka, pa ni oni koji sjede blizu prozora nisu pošteđeni.

Vremenski rokovi, previše zadataka i nekolegijalnost vode do umora

Pretjerano opterećenje koje je prisutno u uredima zbog određenih rokova u kojima moraju biti završeni zadaci također rezultiraju umorom. Da bi se spriječila iscrpljenost i previše obaveza koje se moraju završiti u kratkom roku, važno je organizirati vrijeme, ne čekati zadnji trenutak prije roka, suradnja s kolegama, razumijevanje i ugodna atmosfera, tvrdi dr. Demarin.

Fotolia | Autor: Fotolia Foto: Fotolia

Pauzu iskoristite za ručak a ne za dodatan rad

Kako kući ne biste došli umorni, trebalo bi barem svakih sat vremena ustati sa stolca i prošetati po hodniku, kratko porazgovarati s kolegama, lagano se istegnuti, pogledati kroz prozor da vidimo kakvo je vrijeme, barem svaki sat vremena popiti čašu vode da se izbjegne dehidracija te iskoristiti pauzu za ručak, baš s tim ciljem – da se ruča s kolegama, a ne da se pauza iskoristi za nastavak posla te pritom izabrati vrstu hrane koja nam daje energiju, savjetuje dr. Demarin te dodaje kako je kod kuće važno kvalitetno se naspavati prije odlaska na posao.

Prošećite - svjež zrak drži mozak svježim i budnim

Uredi većinom nemaju dovoljno dobru ventilaciju, pa je slab protok kisika te brže postajemo umorni jer nas svjež zrak održava budnima i svjesnima. Isto tako većina uredskih poslova zahtijeva cjelodnevni boravak uz ekran, pri čemu se javlja umor očiju te na kraju umor općenito, pojašnjava Demarin.

VIDI OVO! 5 jesenskih trendova koji vladaju modnim pistama.

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message