Lifestyle

Komentari 3

Što se bolje naspavamo, više zaboravljamo - mozak se čisti od nepotrebnih informacija

Što se bolje naspavamo, više zaboravljamo - mozak se čisti od nepotrebnih informacija

Nedovoljna količina sna smanjuje moždanu aktivnost i mogućnost učenja, pamćenja i koncentracije. No zaborav je zapravo koristan i važan za dobar rad mozga

Neurolog dr. Scott Small, koji istražuje Alzheimerovu bolest, objašnjava da nedostatak sna zapravo stvara previše sjećanja, a rezultat je preopterećen mozak i nedostatak prostora za stvaranje novih sjećanja, pa je stoga lakše zaboraviti i neke važne informacije, piše MindBodyGreen.

POGLEDAJTE VIDEO: Odabir karijere i inteligencija povezani su sa količinom sna

Što se zbiva sa sjećanjem dok spavate

- Jedna od osnovnih funkcija sna je čišćenje memorije - pojašnjava dr. Small. Ideju je prezentirao neuroznanstvenik, molekularni biolog i dobitnik Nobelove nagrade Francis Crick koji je ustvrdio da spavamo kako bismo zaboravili. To znači da u snu naš mozak uklanja nevažne podatke.

Ako zamislimo mozak kao veliko polje, a sjećanja su trava koja niče iz tla, san omogućuje održavanje polja i uklanjanje nepotrebnih djelića trave. Ako ne spavamo dovoljno, mozak ne može ukloniti nevažne informacije.

Naime, svakodnevno se susrećemo sa tisućama informacija kojih vjerojatni nismo ni svjesni.

- Mozak može upamtiti tisuće detalja, a većina ih nije važna za vaš život - ističe Small.

Kao i kod obrasle livade, tijekom vremena sjećanja se akumuliraju i stvaraju nered. Kad ljudi ne spavaju dovoljno, njihov mozak ne može ukloniti višak materijala i zadržati samo bitne informacije. Zato je nedostatak sna povezan sa problemima u učenju i sjećanju.

woman in bed late night trying to sleep suffering insomnia

- Budući da je u tom slučaju mozak prepun informacija, ljudi ne mogu nesmetano razmišljati, kaže Small.

Kako potaknuti bolji san za bolje sjećanje

Teorija ima smisla, jer san je ključan za obnavljanje svih staničnih sustava u tijelu i njihov oporavak, a to uključuje i sjećanja. Kako biste potaknuli bolji san, spavaću sobu održavajte na odgovarajućoj temperaturi, redovito u isto vrijeme liježite na počinak, a pripazite i na obroke prije spavanja jer i oni mogu utjecati na kvalitetu sna.

Ako smatrate da vam treba dodatna pomoć, razmislite o dodacima prehrani. Magnezij i melatonin su popularni prirodni pripravci, kao i ekstrakt sjemenke jojobe.

Najčitaniji članci