Lifestyle

Komentari 4

U kojoj pozi često spavate? Evo kako to djeluje na mozak i tijelo

U kojoj pozi često spavate? Evo kako to djeluje na mozak i tijelo

Četiri su osnovna položaja u kojima ljudi spavaju, neki od njih su dobri i poželjni, ali neke je najpametnije izbjegavati jer djeluju loše na psihičko i fizičko zdravlje

U položaju fetusa

- Ta poza može našem živčanom sustavu signalizirati da smo u bijegu ili nekoj borbi te da nije sigurno zaspati. Umjesto toga preporučujem spavanje u otvorenom položaju jer pomaže otvoriti područje pluća što omogućava ljudima da duboko udahnu - savjetuje Elina Winnel, stručnjakinja za spavanje iz Australije.

Dodala je da bi bilo dobro izbjegavati spavanje u fetus položaju.

Na boku

- Spavanje na jednoj strani tijela je najbolji položaj u kojemu možete zaspati. Preporučuje se upotreba jastuka pod glavom i uz tijelo. Iz neurološke perspektive i perspektive mišića te dišnih puteva, to je najbolje za tijelo - smatra dr. Ron Ehrlich.

Dodaje da je za probavu bolje spavanje na lijevoj strani, obzirom na to gdje jednjak ulazi u želudac.

Na trbuhu

- Spavati na trbuhu je najgori izbor. Tako se stavlja pritisak na mišiće glave, vrata i čeljusti, naprezanje čeljusti, a također može ograničiti donji dio leđa i zdjelicu. Zamislite cijeđenje mokrog ručnika, to je ono što se događa s vašim mišićima i zglobovima dok spavate na trbuhu - kaže dr. Ehrlich.

S njim se slaže Shelby Harris, stručnjak za spavanje i profesor na Medicinskom fakultetu Albert Einstein. Kaže kako spavanje na trbuhu stvara nepotreban pritisak na cijelo tijelo.

- Vjerojatno ćete se probuditi s utrnulosti i trncima, a to može povećati mogućnost bolova u mišićima i zglobovima - dodaje.

Na leđima

Prema mnogim stručnjacima, upravo je spavanje na leđima najbolji izbor za dobro zdravlje i kvalitetan san. 

- Dobro je spavati na leđima sa glavom, vratom i gornjim dijelom leđa u malo podignutoj poziciji.  To pruža odmor za ramena i leđa, a također, pomaže kod refluksa, kada se želučana kiselina vraća u jednjak - kazao je dr. Mark T. Brown, prenosi Daily Mail.

Najčitaniji članci