Obavijesti

Lifestyle

Komentari 3

Za više vitamina: Koje je povrće bolje jesti kuhano, a koje sirovo

Za više vitamina: Koje je povrće bolje jesti kuhano, a koje sirovo

Kako bi optimalno iskoristili vitamine iz povrća, kuhajte mrkvu, krumpir ili ciklu, a sirove je bolje jesti zelenu salatu, češnjak ili špinat. Na taj način ćete dobiti najviše od njih

VIDEO

Sirovo povrće ima različite hranjive tvari od kuhanog i u nekim slučajevima oni su bolji izbor. Općenito nema ispravnog ili pogrešnog načina jedenja povrća no neko povrće je zdravije jesti kuhano, a drugo ne, a to vam može pomoći u optimizaciji količine vitamina, minerala i antioksidansa koje tijelo apsorbira.

POGLEDAJTE VIDEO:

Pokretanje videa...

Zdrava prehrana 01:14

Gubitak hranjivih sastojaka

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.

Povrće je bogato vitaminima i mineralima. Vitamini u povrću kategoriziraju se kao oni topivi u  mastima i topivi u vodi. Vitamini topljivi u mastima, koji uključuju vitamine A, D, E i K, stabilniji su, dok su vitamini topljivi u vodi, kao što su vitamin C i B osjetljiviji na kuhanje i tako se gube.

Zato se često preporučuje neke vrste povrća jesti sirove kako bi maksimizirali količinu hranjivih sastojaka iz njih. Povrće je također bogato antioksidansima, a oni se u nekom povrću prilikom kuhanja uništavaju, a u nekima postaju bioraspoloživi. To znači da tijelo bolje apsorbira hranjive tvari iz njih. Način kuhanja također igra ulogu u opstanku minerala i antioksidansa.

Vrhunski kuhar otkrio kako voće i povrće mogu imati bolji okus
Vrhunski kuhar otkrio kako voće i povrće mogu imati bolji okus

1. Povrće koje je zdravije jesti sirovo

Povrće bogato vitaminom C poput brokule, špinata i zelene salate najbolje utječe na zdravlje kada se jede sirovo. Kod njih kuhanje smanjuje udio vitamina C. Kelj i grašak je zdravije jesti sirov. 

Povrće bogato antioksidansima koje je također zdravije jesti sirovo su bijeli luk, špinat, korijen peršina i poriluk, a od začina zeleni papar u zrnu.

2. Povrće koje je bolje jesti kuhano

Postoji povrće čiji se antioksidansi bolje apsorbiraju u tijelu kada se prethodno skuhaju. Kako bi iskoristili sve hranjive tvari, skuhajte mrkvu, šparoge, ciklu i cvjetaču. 

Kuhanje ima i pozitivan učinak na bolju apsorpciju beta karotena u povrću poput mrkve, tikvica i bundeve.

Produljite svježinu voću i povrću uz pravilan način pohranjivanja
Produljite svježinu voću i povrću uz pravilan način pohranjivanja

Povrće kuhajte pažljivo

Naravno, jesti kuhano povrće je bolje nego da ga uopće ne jedete. Ako sirovo povrće nije za vas ili  jednostavno radije jedete kuhano, maksimalno iskoristite hranjive tvari. Kuhajte ih dovoljno da omekšaju, ali ne predugo da postane kašasto, piše Live Strong. 

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 3
VIDEO

Imajte ih na oku: Horoskopski znakovi koji su skloni preljubu
OPREZNO S NJIMA

Imajte ih na oku: Horoskopski znakovi koji su skloni preljubu

Iako astrologija nije egzaktna znanost, vjeruje se da su neki znakovi Zodijaka skloniji nevjeri od drugih. Radi se o određenim tipovima karaktera koji će prije 'zalutati'

Dnevni horoskop za petak 12. travnja: Lavu simpatija uzvraća osjećaje, Strijelca prati stres...
KOME SE ZVIJEZDE DANAS SMIJEŠE

Dnevni horoskop za petak 12. travnja: Lavu simpatija uzvraća osjećaje, Strijelca prati stres...

Pročitajte dnevni horoskop za petak 12. travnja i saznajte koga očekuje uspjeh na poslu ili u financijama, kakva je situacija na ljubavnom planu, ali i tko mora pripaziti na zdravlje
Riješite kviz i saznajte možete li prema slici prepoznati gradove!
KVIZ OD 10 PITANJA

Riješite kviz i saznajte možete li prema slici prepoznati gradove!

Za svaki grad dali smo vam neki trag, a na vama je ponuditi točan odgovor među nekoliko ponuđenih opcija. Potrudite se odgovoriti sve točno!