Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
15 komentara

Zaboravite stres: Pomoći će vam crni čaj, jogurt, čokolada...

Samo tri kockice čokolade dnevno potiču odlično raspoloženje, štite organizam od slobodnih radikala i čuvaju zdravlje srca. za manje stresa, redovito pijte tekućinu

Foto: Dreamstime

Kortizol je hormon kojeg tijelo proizvodi u stresnim situacijama. Kad je njegova razina velika, dolazi do lošeg raspoloženja, ali i povećanja glukoze u krvi, povišenog krvnog tlaka te poremećenog rada štitnjače. No kortizol možemo pobijediti i sniziti na prirodan način.
Prva stvar je da pri ruci uvijek imate čašu vode jer sudjeluje u gotovo svim tjelesnim funkcijama i bez dovoljno tekućine organizam teško može funkcionirati. 
- Dehidracija povećava razinu kortizola, a jednom kad osjetite žeđ, već je kasno - tvrdi nutricionistica Sandra Marić Bulat te upozorava na važnost redovitog ispijanja vode, a glavobolja i umor prvi su znakovi da tijelo nema dovoljno tekućine.
Snažan borac protiv stresa je i čokolada. Prepuna je antioksidansa koji djeluju kao prirodni antidepresivi, snižavaju krvni tlak i čuvaju srce.
- Samo 40 grama crne čokolade dnevno snižava hormon stresa, a na taj način je dokazana zdravstvena učinkovitost flavonoida, sastojka kakaa odgovornog za brisanje kortizola iz organizma. 
Sličan učinak ima i crni čaj, koji doslovno uništava razinu hormona stresa u tijelu i tako nam daje dodatnu energiju. 
- Istraživanje provedeno na Sveučilištu u Londonu otkriva da su razine kortizola kod ispitanika koji su redovito pili crni čaj pale za 47 posto - pojašnjava nutricionistica Marić Bulat. 
Foto: Dreamstime

Još jedan dobar način za rješavanje stresa je vitamin C, koji nije rezerviran samo za prehlade, jer djeluje kao antioksidans, što znači da se bori protiv slobodnih radikala u tijelu tijekom cijele godine. 
- Mnogi hranjivi sastojci iz voća i povrća pozitivno utječu na izvore stresa. Možda je najznačajniji vitamin C, koji smanjuje lučenje kortizola te pomaže smanjiti fizičke i psihološke učinke stresa. Izvori C vitamina su agrumi, papaja, ananas, jagode, paprike, rajčica i brokula - kaže nutricionistica. 
Od ostalih namirnica dobro je spomenuti i svu hranu koja je bogata topivim vlaknima. 
- Probiotici kao što su jogurt i kiseli kupus pomažu smanjiti kortizol. Veliku ulogu imaju i namirnice niskog glikemijskog indeksa, poput jaja, ribe, mesa i povrća. Hranu treba jesti svakih 4-5 sati tijekom dana. Kako bi postigli što veću iskoristivost namirnica proteinskog podrijetla, preporučuje se s njima uravnotežiti unos šećera i žitarica - savjetuje Marić Bulat. 
I zdrava ulja su najbolji čovjekov prijatelj kad je u pitanju brisanje stresa i lošeg raspoloženja. 

Foto: StockSnap.io

- Omega-3 masne kiseline i DHA iz omega-3 masnih kiselina imaju značajnu ulogu u snižavanju kortizola. Problem je u tome što je prehrana prebogata omega-6 masnim kiselinama i preniska u omega-3 masnim kiselinama, kao što su ALA, EPA i DHA. Bogati izvori ALA uključuju laneno ulje i ulje konoplje, dok se EPA i DHA obilno nalaze u ribljim uljima, osobito od lososa. EPA ograničava proizvodnju arahidonske kiseline i eikozanoida, što smanjuje potrebu za kortizolom - upozorava nutricionistica i ponavlja dobro stara pravilo o konzumiranju ribe barem jednom tjedno. 
- Riblje ulje također povećava proizvodnju serotonina, hormona u mozgu odgovornog za sreću i dobro raspoloženje, i omogućuje da se učinkovitije prilagodite stresu. Potrebno je 2000 miligrama ribljeg ulja dnevno kako biste značajno smanjli razinu kortizola - kaže. 

 

NAJBOLJA HRANA PROTIV STRESA, ZA OPUŠTANJE I ENERGIJU:

 

Tamna čokolada

Foto: Dreamstime

Podiže raspoloženje i pomaže regulirati stres, a antioksidansi u čokoladi s visokim udjelom kakaa (najmanje 70 posto) djeluju pozitivno na kardiovaskularni sustav. 

Čajevi

Foto: Dreamstime

Šalica dnevno u zimskim i ljetnim danima djelovat će opuštajuće, a i pomoći smanjiti stres djelovanjem antioksidansa u zelenom čaju.

Citrusi

Bogati su vitaminom C koji pomaže u održavanju imuniteta koji može biti narušen zbog stresa. Vitamin C posebno utječe na spuštanje razina hormona kortizola koji se pojačano luči tijekom stresa.

Indijski oraščići

Foto: Dreamstime

Prepuni su cinka pa pomažu kod anksioznosti i depresije, a bogati su i nezasićenim mastima te proteinima. Preporučena doza je jedna šaka, a odlični su kao grickalica između glavnih obroka.

Đumbir 

Tijekom stresnih situacija česti su želučani problemi, a đumbir sadrži svojstva koja djeluju smirujuće na želudac i mogu ublažiti želučane probleme. 

Crno vino 

Foto: Dreamstime

Crno vino osigurat će antioksidanse koji su prijeko potrebni u borbi protiv stresa. Ipak, ne treba pretjerivati da učinak ne bi bio suprotan. Dovoljno je 2 dcl crnog vina.

Jogurt 

Foto: Dreamstime

Sadrži visokokvalitetne bjelančevine i kalcij, a odaberete li jogurt koji sadrži probiotike, pružit će prijeko potreban ‘melem’ stresom napaćenom imunološkom i probavnom sustavu.

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message