Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
POWERED BY Barilla

Čuvaju zdravlje i možete ih pripremiti na stotinu načina!

Glavna su namirnica ukusnih variva, a svojim nas sastavom čine zdravijima. Mahunarke mogu poslužiti kao zamjena za meso, a mi vam donosimo sve o tome kako ova superhrana utječe na naš organizam

Foto: Guliver/Shutterstock
3 komentara

Mahunarke predstavljaju porodicu biljaka s gotovo 20 000 vrsta, a osim što su pune proteina, vlakana, minerala i vitamina, mahunarke ne sadrže gluten, natrij i kolesterol. Organizacija za prehranu i poljoprivredu (FAO) Ujedinjenih naroda još je 2016. prozvala Međunarodnom godinom mahunarki kako bi se podigla svijest o dobrobiti mahunarki za zdravlje čovjeka. No kakve benefite uopće imaju za naše zdravlje?

Osim što dobro utječu na čovjeka, mahunarke su dobre i za planet jer čine idealnu kulturu rotacije žitarica te prirodno obogaćuju tlo i poboljšavaju njegovu plodnost. Na našim se prostorima mogu pronaći grah, grašak, mahune, bob, leće i slanutak, a zbog svoje su nutritivne vrijednosti vrlo zasitne te mogu poslužiti kao zamjena za meso. U nastavku vam donosimo nekoliko benefita konzumiranja ove superhrane

1. Snižavaju razinu kolesterola

Iako je neophodan za dobro funkcioniranje organizma, kolesterol igra veliku ulogu u razvoju kardiovaskularnih bolesti i nakupljanju prekomjernog masnog tkiva, odnosno razvijanju pretilosti. Uključivanjem mahunarki bogatih vitaminima i mineralima u svakodnevnu prehranu možemo smanjiti razinu kolesterola te tako omogućiti normalno funkcioniranje organizma.

Foto: Guliver/Shutterstock

2. Reguliraju razinu glukoze u krvi

Mahunarke imaju vrlo nizak glikemijski indeks, što znači da sadrže vrlo male ili gotovo nikakve količine šećera. U istraživanju u kojem je sudjelovalo 2 027 ispitanika otkriveno je kako je razina šećera niža kod onih kojih su redovito jeli mahunarke u usporedbi s onima koji nisu. Dodavanjem mahunarki u prehranu možete prevenirati oboljenje od dijabetesa.

3. Stabiliziraju probavu

Moderna prehrana 21. stoljeća, bogata rafiniranim žitaricama, šećerom i životinjskim proteinima, ne pridonosi dovoljnom unosu vlakana, što negativno utječe na čitav organizam. Unosom vlakana omogućujemo bolju apsorpciju hranjivih tvari i potičemo pravilno funkcioniranje probavnog traka, a upravo mahunarkama možemo lakše regulirati probavu.

Foto: Barilla

4. Imaju nizak udio masnoća

Mahunarke imaju vrlo nizak udio masti, a masnoća koju sadrže jest dobra masnoća. Ova vrsta masnoće naziva se linolna kiselina te pomaže u normalnom radu srca te reguliranju težine. Zamjena životinjskih proteina mahunarkama smanjuje unos zasićenih masti i povećava unos vlakana.

5. Preporučuju se trudnicama

Ako žele roditi snažnu i zdravu bebu, trudnicama se preporučuje da jedu mahunarke. Mahunarke sadrže različite vitamine i hranjive sastojke koji mogu pomoći u razvijanju zdravog ploda u maternici. Nemojte zaboraviti kako majčinom tijelu u trudnoći treba dvostruko više hranjivih tvari, a mahunarke su velik izvor željeza, folata, kalcija i cinka.

Foto: Guliver/Shutterstock

Hranjive vrijednosti mahunarki možete jesti u Penne i Casarecce, koje se pripremaju od 100-postotnog brašna od slanutka ili crvene leće. Osim što imaju visok sadržaj prehrambenih vlakana i bjelančevina, idealne su za bezglutensku prehranu. Više o proizvodima i receptima možete saznati ovdje.

Možda vas zanima i ovo:
Message