Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Imate priču? Zovite i šaljite! 099/224-2424 za WhatsApp, Viber, MMS, SMS email: reporter@24sata.hr telefon za čitatelje: 01/24-24-242
35 komentara

Butković: Promet roba za par dana mogao bi biti u problemu

Udruženje cestovnog teretnog prometa HGK upozorilo je u ponedjeljak da će neujednačen tretman stranih i domaćih vozača u provođenju mjera zaštite od koronavirusa dovesti će do kraha opskrbe

Zagreb: Ministri dolaze u Banske dvore ne sjednicu užeg kabineta Vlade RH
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
35 komentara

Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković ocijenio je u četvrtak nakon sjednice Vlade da domaći prijevoznici zasad dobro funkcioniraju, ali i da bi zbog toga što vozači moraju u 14-dnevnu samoizolaciju promet roba za par dana mogao biti u problemu.

Na upit novinara kako komentira pritužbe domaćih prijevoznika robe da su u lošijoj poziciji od inozemnih i da bi to moglo ugroziti lanac opskrbe, Butković je kazao da prijevoz za sada funkcionira jako dobro, no i da je činjenica da "tih 14 dana samoizolacije stvara određene poteškoće našim vozačima".

Zagreb: 220. sjednica Vlade održana u Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici VIDEO: NAKON SJEDNICE VLADE Marić: 'Razmjeri ove krize u Hrvatskoj mogli bi biti veliki'

"Mi smo u stalnom kontaktu sa svim prijevozničkim tvrtkama i kao resor imamo razumijevanja za to, ali to je jedna situacija u kojoj Nacionalni stožer civilne zaštite uvažava stavove resora i određene probleme, ali se kod donošenja odluka gleda što je najbolje u ovom trenutku da što prije zaustavimo koronavirus", rekao je Butković.

Dodao je da će se vidjeti idućih dana hoće li se mijenjati te mjere, dodavši da kao ministar razumije problem te upozorivši "da ćemo se sigurno naći u određenom problemu za par dana".

Udruženje cestovnog teretnog prometa Hrvatske gospodarske komore (HGK) upozorilo je u ponedjeljak da će neujednačen tretman stranih i domaćih vozača u provođenju mjera zaštite od koronavirusa dovesti će do kraha opskrbe.

"Prema informacijama koje dobivamo s terena, više od 60 posto domaćih vozača je u samoizolaciji ili karantenama, što naše tvrtke dovodi do točke pucanja. Ako pukne prijevoz, police u trgovinama će ostati prazne, a posljedice će vrlo brzo osjetiti cijelo gospodarstvo", istaknula je potpredsjednica HGK za graditeljstvo, promet i veze Mirjana Čagalj osvrnuvši se na 'neizdrživu situaciju' u koju se hrvatske prijevoznike dovodi zbog neujednačenog i neracionalnog provođenja mjera zaštite od koronavirusa.

VIDEO: UŽIVO ISPRED KLINIKE Zagrepčanin (74) druga žrtva korona virusa u Hrvatskoj...

Iz HGK ističu kako vozači prilikom prijevoza te utovara i istovara robe uopće ne dolaze u kontakt s drugim ljudima. Stoga traže omogućavanje samoizolacije doma, uz nadzor epidemiologa, ali do po nalogu poslodavca mogu nastaviti voziti dok god nemaju simptome.  Takva je praksa u drugim zemljama, a kod nas ih se trenutno upućuje kućama u samoizolaciju te im se aktivira bolovanje i 14 dana moraju ostati u izolaciji, što dovodi do velikog problema za prijevozničku djelatnost, navode iz HGK.

Vozačima je, kako ističu, druga opcija karantena, koja bi trebala biti osigurana u svim županijama ili karantena/samoizolacija koju organizira trgovačko društvo ili obrt gdje čekaju nalog za novu vožnju. S obzirom da organizacija karantene u prostorima tvrtke nije izvediva za većinu prijevoznika, a karantene koje su osigurali županijski stožeri nisu niti približno dovoljno velike za prihvat svih vozača, prijevoznici i vozači se žale na nehumane i nehigijenske uvjete u karantenama, navode iz HGK.

Members of the medical team prepare to spray disinfectant as a precautionary move amid concerns over the coronavirus disease (COVID-19) outbreak at the Great Pyramids, Giza, on the outskirts of Cairo ZATVORENE DO DALJNJEG Korona virus natjerao Egipćane na dubinsko čišćenje piramida

Stoga iz Udruženja cestovnog teretnog prometa HGK apeliraju da se ujednače uvjeti za strane i domaće vozače te da se mjere zaštite od koronavirusa među prijevoznicima provode na jednaki način i uz iste uvjete koje imaju vozači u drugim zemljama EU. 

Butković ne očekuje zlouporabe zbog dopune Zakona o elektroničkim komunikacijama

Dopunama Zakona o elektroničkim komunikacijama u smjeru osiguranja podataka o lokaciji terminalne opreme korisnika tj. mobitela ne bi trebalo doći do nikakvih zlouporaba, već je to predloženo zbog izvanrednih okolnosti pandemije, izjavio je u četvrtak ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.

Odgovarajući na upit novinara da komentira raspravu u saboru o dopunama toga zakona te strahuje li od zlouporabe, ministar Butković je nakon sjednice vlade objasnio da se s time krenulo zbog izvanredne situacije oko koronavirusa.

"Činjenica je da se neki naši sugrađani nisu držali samoizolacije i time želimo pomoći da se epidemija u Hrvatskoj zaustavi što prije. U tom smislu se išlo i u te dopune zakona, kojima se definira da se određene osobe uz, naravno, njihovu privolu, kontrolira pridržavaju li se samoizolacije ili ne", odgovorio je Butković.

Tu nema nikakve zlouporabe, smatra te dodaje da to nije prvi puta da tako nešto rade države u svijetu i Europi. Pojasnio je i da se to radi samo u izvanrednim okolnostima, što piše i u prijedlogu dopune zakona, kao i da te okolnosti isključivo propisuje i 'diktira' ministar zdravstva.

Na upit je li vidio amandman SDP-a na te dopune, rekao je da će u Vladi danas još u toku dana raspraviti o tome.

SDP, naime, traži da se dopune Zakona o elektroničkoj komunikaciji donesu dvotrećinskom većinom, a bez vremenskog ograničenja praćenja, bez jasnog definiranja da se prati samo ljude koji trebaju biti u samoizolaciji, bez da ih se o tome obavijesti, bez poništavanja podataka o praćenju kad ta mjera prođe i bez parlamentarnog nadzora, prijedlog ime je neprihvatljiv.

Butković je, odgovarajući na upit novinara, kazao da je u samom prijedlogu dopune sadržana odredba da je primjena toga ograničena na vrijeme epidemije, dok je u vezi zahtjeva da se o tome odlučuje dvotrećinskom većinom rekao da ne može komentirati navode oporbe, dok ne budu imali usuglašene stavove sa Ustavnim sudom o čemu će komunicirati na vrijeme.

Prema predloženim dopunama tog zakona, koji je Vlada u Hrvatski sabor poslala na hitno donošenje, po nalogu ministra zdravstva u iznimnim okolnostima telekom operatori bili bi obvezni osigurati podatke o lokaciji bez prometnih podataka, pri čemu ti podaci označavaju zemljopisni položaj terminalne opreme korisnika.

"Podaci o lokaciji pritom označavaju sve podatke obrađene u elektroničkoj komunikacijskoj mreži ili putem elektroničke komunikacijske usluge, a koji označavaju zemljopisni položaj terminalne opreme korisnika. Kako i na koji način će se koristiti i obrađivati ovi podaci od strane tijela nadležnog za poslove civilne zaštite, ovisi o nalogu nadležnog ministra, te se za detalje oko provedbe i načina postupanja treba obratiti nadležnom Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture, kao i spomenutim tijelima", kažu u HAKOM-u.

Na pitanje oko zaštita podataka i GDPR-a s obzirom na dopune tog zakona, kažu da, iako HAKOM nije nadležan za tumačenja propisa o zaštiti osobnih podataka, ipak navode kako je u obrazloženju teksta prijedloga zakona navedeno da je prijedlog zakona usklađen s odredbama Opće uredbe o zaštiti podataka (GDPR).

Varaždin: Cestovni prijevoznici pozivaju državu u pomoć

Predsjednik Udruge hrvatskih cestovnih prijevoznika Dragutin Kranjčec pozvao je državu da pomogne toj ugroženoj gospodarskoj grani, ustvrdivši da su hrvatski vozači u aktualnoj situaciji s koronavirusom u nepovoljnijem položaju u odnosu na strane vozače.

Kranjčec je u četvrtak, u izjavi za HRT u Varaždinu, rekao da je Hrvatska jedina zemlja unutar Europske unije koja je za vozače spremila karantenu i samoizolaciju.

„Preporuke Europske unije su da se trebaju napraviti 'zeleni koridori' te da treba omogućiti vozačima da normalno svakodnevno rade svoj posao vozeći kamion, a ne stajati po graničnim prijelazima, raznim kontrolama, čekajući konvoje“, kazao je Kranjčec. Napomenuo je i da tako hrvatski vozači moraju u samoizolaciju, a strane kompanije dovoze i odvoze robu. Smatra da su time hrvatski prijevoznici još više opterećeni i nekonkurentni.

Kranjčec je ustvrdio da su vozači izravno odgovorni za najmanji broj slučajeva zaraze koronavirusom te pozvao državu da im se pomogne kako vozači ne bi bili „na prvoj liniji za otkaze“.

„Državni službenici i namještenici, osim zdravstvenih radnika, policije, carine, onih koji moraju raditi, svi drugi bi se na neki način morali odreći dijela svog novca u korist hrvatskih firmi i hrvatskih vozača“, poručio je Kranjčec.

Predsjednik Udruge hrvatskih cestovnih prijevoznika smatra da su vozači diskriminirani i  strogim kontrolama pri dostavama.

„Istovremeno se tim vozačima nudi 3250 kuna kao i onima koji sjede doma i neće raditi. To je diskriminacija i to treba javno i glasno reći“, kazao je Kranjčec.

Premijera i Vladu pozvao je da teret krize ravnomjerno raspodjele.

Kranjčec je dodao da je velik broj prijevozničkih firmi pred zatvaranjem, ali da žele pomoći svojoj zemlji u kriznoj situaciji.

„Prijevoznici su bili 1991. na prvoj liniji, radili su logistiku. Isto tako rade i danas. To mora netko primijetiti i to mora javno reći tim firmama, vozačima koji spavaju u kabinama dva tjedna“, zaključio je Kranjčec.

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message