News

Komentari 253

Evo kojih 12 Bandićevih ureda ukida Tomašević, a pročelnici ostaju bez masne plaće i fotelja

Evo kojih 12 Bandićevih ureda ukida Tomašević, a pročelnici ostaju bez masne plaće i fotelja

Kroz vrijeme je pokojni gradonačelnik namnožio 27 ureda i zavoda, sada se uredu za socijalu pripajaju čak njih tri. Bez ureda ostaje i Pavle Kalinić, ukidaju se uglavnom uredi koje je Bandić osnivao zadnjih godina

Novi gradonačelnik Tomislav Tomašević ukida ili spaja čak 12 gradskih ureda koje je osnovao njegov prethodnik Milan Bandić. Zagreb je imao nevjerojatnih 27 gradskih ureda i zavoda, a uz to stručnu službu za Skupštinu koja i dalje ostaje. Uz sve je imao i 27 posebnih savjetnika iako svaki ured ima svog pročelnika, neki i zamjenike i pomoćnike. Plaće pročelnika su izvrsne, između 15 i 20 tisuća kuna, a neki su čak uspjeli prebaciti i te iznose ako imaju puno godina staža.

Rijetko tko je u gradskoj upravi znao iz glave nabrojati imena svih  ureda koji postoje, tako da je i na službenoj stranici Grada pod popisom gradskih ureda i zavoda izostavljen Zavod za prostorno uređenje.

Tomašević je u kampanji obećao da će smanjiti broj ureda na 15-16 i sada je predložio takav preustroj. Ostaje 15 ureda i zavoda i Stručna služba Skupštine za koju je plan vratiti u Skupštinu. Ali do tad, ostaje zasebni ured. 

Pavle Kalinić, čovjek koji je osnovao Ured za upravljanje hitnim situacijama koji vodi već 13-godinu, ostaje bez pročelničkog mjesta. Njegov ured prestaje postojati, odnosno ovlasti idu u Ured za mjesnu samoupravu. 

Ponajveće spajanje će Tomašević obaviti u iznimno osjetljivom sektoru vezanom za socijalna prava.  Uredu za socijalnu zaštitu i osobe s invaliditetom koje vodi Romana Galić bit će pripojeno čak tri ureda: veliki Ured za zdravstvo koji je vodio Bandićev bliski suradnik Vjekoslav Jeleč, Ured za branitelje koje je vodila Vesna Helfrih i Ured za demografiju kojem je na čelu bila Mila Jelavić.  Takav megaured sa svim nadležnostima je postojao i na početku Bandićeve vladavine, ali ga je onda razdijelio u manje kako bi popunio kadrovsku križaljku. 

Prestaje postojati Ured za zastupanje koje vodi Matea Topić, rođakinja Petra Pripuza. Taj ured je ponajviše angažirao vanjske pravnike da zastupaju Grad. Prestaju postojati ili su pripojeni nekim drugima i Ured za programe EU koje je vodila Mirjana Zubak, Ured za javnu nabavu koje je vodila Danijela Habijanec, Ured za međugradsku suradnju koje je vodila Vesna Šimić, Ured za strategijsko planiranje koje je vodila Sanja Jerković. Gradski Ured za imovinsko pravne poslove koji je vodila Marina Zagorec se pripaja Uredu opće poslove. Najveće iznenađenje je što prestaje postojati i Ured za poljoprivredu i šumarstvo jer on nije među onima koje je Bandić osnovao u zadnjim godinama mandata.  Njega je vodio Dejan Jaić i ujedno je rekorder jer ima zamjenicu i čak sedam pomoćnika u Uredu. 

Uredu za obrazovanje koji privremeno vodi Tatjana Dalić, bit će pripojen Ured za sport i mlade koji je tek nedavno osnovan i koji je također sasvim logično, ranije i bio pod obrazovanjem. Njega je vodio Milan Pavelić.

- Cilj novog ustroja Gradske uprave je da postane javno odgovorna i učinkovita. To će se postići manjim brojem gradskih upravnih tijela i jasnim linijama odgovornosti, zajedno s promjenama u drugim segmentima, među ostalim, unapređenja sustava javne nabave, kvalitetnog upravljanja gradskom imovinom, unapređenja praksi zapošljavanja i organizacije rada, osnaživanja socijalnog partnerstva do digitalizacije rada gradske uprave i gradskih poduzeća.
Novim ustrojem gradskih upravnih tijela predlaže se znatno smanjenje njihova broja na način da se pojedina gradska upravna tijela spajaju, odnosno  preuzimaju poslove iz drugih gradskih upravnih tijela, određena se gradska upravna tijela ukidaju i ustrojava se jedno novo gradsko upravno tijelo, tako da se ustrojava ukupno 16 gradskih  upravnih tijela - obrazložili su iz Grada Zagreba. Novi ustroj zbog prilagodbe treba stupiti na snagu zadnjeg dana listopada. 

Saznali smo i nova imena gradskih ureda nakon spajanja i ukidanja, a trebali bi biti izglasani 15. srpnja. Nova služba je ona za informacijski sustav i tehničke poslove. 

1. Stručna služba gradske uprave,
2. Ured gradonačelnika,
3. Gradski ured za unutarnju reviziju i kontrolu,
4. Gradski ured za opću upravu i imovinsko-pravne poslove,
5. Gradski ured za financije i javnu nabavu,
6. Gradski ured za gospodarstvo, ekološku održivost i strategijsko planiranje
7. Gradski ured za obrazovanje, sport i mlade,
8. Gradski ured za kulturu, međugradsku i međunarodnu suradnju i civilno društvo,
9. Gradski ured za socijalnu zaštitu, zdravstvo, branitelje i osobe s invaliditetom,
10. Gradski ured za obnovu, izgradnju, prostorno uređenje, graditeljstvo, komunalne poslove  i promet
11. Gradski ured za upravljanje imovinom i stanovanje,
12. Gradski ured za katastar i geodetske poslove,
13. Gradski ured za mjesnu samoupravu, civilnu zaštitu i sigurnost,
14. Gradski zavod za zaštitu spomenika kulture i prirode,
15. Služba za informacijski sustav i tehničke poslove,
16. Stručna služba Gradske skupštine

 

Najčitaniji članci