Obavijesti

News

Komentari 74

Pilot Marin Klarin poginuo je u padu helikoptera kod Šibenika

Pilot Marin Klarin poginuo je u padu helikoptera kod Šibenika
10

Bojnik Marin Klarin, pilot helikoptera Hrvatskog ratnog zrakoplovstva rođen je 1977. u Zadru. Poginuo je u ponedjeljak u padu helikoptera Kiowa. Pilota Tomislava Baturinu još traže

VIDEO

U tragičnom padu helikoptera Kiowa u ponedjeljak je smrtno stradao bojnik Marin Klarin, dok se za drugim članom posade, pilotom, natporučnikom Tomislavom Baturinom i dalje intenzivno traga, objavio je MORH u ponedjeljak navečer.

POGLEDAJTE VIDEO: 

Pokretanje videa...

00:55

Ministar obrane Damir Krstičević, načelnik Glavnog stožera OS RH general zbora Mirko Šundov i zapovjednik Hrvatskog ratnog zrakoplovstva brigadni general Michael Križanec tijekom poslijepodneva posjetili su obitelji stradalih pilota HRZ-a i izrazili sućut obitelji Klarin.

Od 2000. godine je pilot Hrvatskog ratnog zrakoplovstva

Bojnik Marin Klarin, pilot helikoptera Hrvatskog ratnog zrakoplovstva rođen je 1977. u Zadru. Bio je pripadnik Hrvatskog ratnog zrakoplovstva od 2000. godine, a tijekom karijere u Hrvatskoj vojsci obnašao je niz odgovornih dužnosti.

Bio je nastavnik letenja u Eskadrili obuke helikoptera, zapovjednik letačkog voda u Eskadrili helikoptera 93. zrakoplovne baze te pilot helikoptera u 393. Eskadrili helikoptera 93. krila Hrvatskog ratnog zrakoplovstva. 2013. godine sudjelovao je u mirovnoj misiji NATO-a KFOR na Kosovu na dužnosti stožernog časnika za zračne operacije. Za uspješno izvršavanje zadaća ocjenjivan je najboljim ocjenama, a za ostvarene rezultate  više puta je dobio nagrade i pohvale ministra obrane, načelnika Glavnog stožera OS RH i zapovjednika Hrvatskog ratnog zrakoplovstva.

Njegov otac poginuo je u Akciji Maslenica pod zapovjedništvom bivšeg ministra obrane Ante Kotromanovića koji je 2015., nakon odluke MORH-a, u SAD-u dogovorio nabavu helikoptera Kiowa Warrior, prenosi Zadarski list.

Najbolji u naraštaju

Pilot helikoptera za kojim se traga natporučnik Tomislav Baturina, također je pripadnik 393. Eskadrile helikoptera 93. krila HRZ-a, a za svoj rad ocjenjivan je najboljim ocjenama te je nekoliko puta nagrađivan i pohvaljen.

Kako su nam rekli iz MORH-a, potraga za njim trajat će i tijekom noći. U potrazi će sudjelovati i podvodni uređaj Hrvatske ratne mornarice koji može pretraživati morsko dno i tijekom noći.

- Kod mene je put do vojnog pilota bio neuobičajen. Prvo sam završio turistički menadžment u Šibeniku, kad se pojavila mogućnost razvoja karijere kroz sustav Oružanih snaga RH. S obzirom na izvrsne rezultate na liječničkom, stigla je ponuda za školovanjem za vojnog pilota. I sad se naježim kad se sjetim tog trenutka - izjavio je 2014. vojni pilot Tomislav Baturina iz Sinja, koji je bio proglašen najboljim u svojem 18. naraštaju. 

Pali kod Zablaća

U 10.20 sati je helikopter 327 krenuo na svoj zadnji let u paru, sa zadaćom navigacijskog leta i preleta iz Zemunika u Loru, kako bi podupro Zapovjedništvo specijalnih snaga u obuci. U akvatoriju kraj Zablaća helikopter je za sada iz neobjašnjivih razloga udario o more, rekao je zapovjednik Hrvatskog ratnog zrakoplovstva Michael Križanec.

Kako je rekao u razgovoru za RTL, piloti su imali zadaću da s dva helikoptera prelete na zadanoj ruti i visini iz Zemunika u Loru.

- Trebao je to biti čist, jednostavan prelet. Meteouvjeti su bili povoljni. Po priči i svjedočenju pratitelja helikoptera nismo dobili informacije jesu li piloti imali priliku napustiti zrakoplov. Evidentno je da je jedan kod udara isplivao i njegovo tijelo je dovezeno do obale. Sumnjam da su uopće imali priliku izaći iz helikoptera - rekao je Križanec.

Uz helikopter koji je pao u tom trenutku su bili kolege u drugoj Kiowi, koji su u nevjerici gledali pad. Odmah su zvali u pomoć sve službe, kao i lokalne ribare koji su bili najbliže mjestu pada. U potragu za drugim pilotom su se odmah uključili policajci, vatrogasci i vojska. Našli su ostatke letjelice na 30 metara dubine.

- Čuo sam jaki udarac, tup i snažan, nalik onom kad plastična vrećica pukne pod pritiskom. Bio sam s prijateljima uz more, kraj crkve, i pojurili smo prema mjestu udara. Još se vidjela elisa helikoptera na površini mora. Brzo smo alarmirali nadležne službe, a prema mjestu udara pojurili su i mještani s brodicama - rekao nam je Ivo Lovrić (60) iz Zablaća i dodao kako je riječ o tragediji koja se ne pamti u Zablaću kraj Šibenika.

Među nekoliko mještana koji su se našli u luci bio je i ugostitelj Rade Njanjara.

- Ribar koji je prvi došao na mjesto nesreće našao je i pridržavao tijelo prvog vojnika koje je plutalo u moru. Na prvi pogled vidjelo se da je, nažalost, beživotno. Pokušali smo ga izvući na platformu broda, ali nismo uspjeli do dolaska još jednog ribara i vatrogasaca.

Prijatelji plaču za pilotom

Tijelo su ribarskim brodom prevezli na obalu, a ja sam ostao na poziciji tražiti drugog unesrećenog. Bio je to mučan prizor - rekao je ribar Rade. Radnici koji grade rivu u tome mjestu oko 11 sati u ponedjeljak čuli su zvuk elise helikoptera koji im je čudno zazvučao. Nakon toga su vidjeli pad helikoptera, zapjenjeno more i dijelove zrakoplova rasute po moru. Mještani su nam rekli da je jedan od dvojice pilota iz helikoptera iskočio u more tijekom pada helikoptera, a da je drugi vjerojatno potonuo zajedno s Kiowom na dno mora između Zablaća i Zlarina. Potvrdu te informacije do objave teksta nismo mogli dobiti. Vatrogasni zapovjednik Volimir Milošević iz Javne vatrogasne postrojbe Šibenik rekao je da je bio u postaji kad je stigla dojava o nesreći.

'Prizemljili smo sve Kiowe, a tijelo pilota izvukli su ribari'
'Prizemljili smo sve Kiowe, a tijelo pilota izvukli su ribari'

- Izišli smo s deset vatrogasaca i pet vozila te opremom za ronjenje, jer su s nama bila i dva ronioca. Brod ??Eko’ županijske vatrogasne postrojbe, koji služi i za saniranje zagađenja na moru, već je isplovio pa tako angažman gradske postrojbe nije bio potreban. Županijski vatrogasci su pomogli pri izvlačenju beživotnog tijela prvog stradalog na brod, a dopremljen je ribarskim brodom do kopna - kaže vatrogasni zapovjednik Milošević. Tijelo drugog člana posade helikoptera do kasnih popodnevnih sati još nije bilo pronađeno. Vijest da je taj drugi pilot, njihov susjed, bio u palom helikopteru šokirala je prijatelje nestalog muškarca.

- Bio sam u banci kad sam čuo. Kakva tragedija. Fantastičan je bio čovjek. fantastičan! Svi smo voljeli njega i cijelu obitelj, dva sina i malu kćer. Gledali smo hrvatsku reprezentaciju zajedno, družili se i preklani svaku pobjedu u Rusiji proslavili - kaže nam susjed koji nije mogao suspregnuti suze.

Obustavljeni letovi

Kod Zlarina i dalje traje potraga za helikopterom u moru

- Nakon dojave o ovom nesretnom događaju zapovijeđena je obustava leta svih helikoptera Kiowa Warriors dok se ne utvrdi uzrok pada. Ja sam isto tako formirao Povjerenstvo kao načelnik Glavnog stožera za utvrđivanje glavnih uzroka ovog izvanrednog događaja - rekao je na konferenciji za novinare načelnik Glavnog stožera Oružanih snaga Mirko Šundov.

Pao helikopter kod Zlarina: Iz mora su izvukli tijelo pilota
Pao helikopter kod Zlarina: Iz mora su izvukli tijelo pilota

Dodao je da su po dojavi o padu helikoptera pokrenuli sve snage za traganje i spašavanje iz Divulja i iz Zadra u suradnji s Ministarstvom unutarnjih poslova. U područje pada helikoptera poslali su brod Hrvatske ratne mornarice s interventnom brodicom, medicinskim timom i timom ronilaca. Upućena je i brodica zapovjedništva specijalnih snaga s timom ronilaca koji će s onima iz MUP-a tragati za drugim pilotom.

Kod Zlarina i dalje traje potraga za helikopterom u moru

Istražuju uzrok pada

- Naši časnici su već bili kod obitelji stradalog pilota. Sukladno pravilniku o zrakoplovnim nesrećama, formirao sam Povjerenstvo na čelu kojeg je glavni vojni zrakoplovni istražitelj, s ciljem da se istraže sve okolnosti ove nesreće. U sastavu Povjerenstva bit će i ostali zrakoplovni stručnjaci. Upoznao sam predsjednicu RH i predsjednika Vlade sa svim događajima. Kao što sam već rekao, naši časnici su s obiteljima pilota kako bi im pružili pomoć i podršku. I mi ćemo nakon konferencije posjetiti obitelji, naše misli su uz obitelji naših pilota i pružit ćemo im potporu u ovom teškom i bolnom trenutku - rekao je ministar obrane Damir Krstičević. Kako su zasad iznijeli, nisu imali nikakve naznake da je helikopter bio pokvaren.

- Nismo imali nikakve predznake u smislu poziva između dva helikoptera u kojima bi bilo nešto indikativno. Dok se ne izvuče helikopter iz mora, dok ne skinemo sve podatke s flight data recordera, dok ne prikupimo izjave svih svjedoka koji su vidjeli predmetni događaj, ne možemo više zaključiti - rekao je Križanec. Kako mu je prenio jedan od testnih pilota, ta letjelica je bila jedna od tehnički najboljih. Izrađena je 2011. godine te je imala 520 sati naleta. Kako je pojasnio Križanec, to je za vojne potrebe “novo”. S obzirom na opasnosti koje vrebaju pri letu iznad mora, taj zapovjednik je dodao kako su vodili računa o tome da se smanje svi rizici. Zato su piloti letjeli u paru tijekom dana, blizu obale, te su sve službe bile obaviještene i spremne u slučaju potencijalnog problema. Kako nam je rekao vojni analitičar portala Obris.org Igor Tabak, za vojne pilote vrijede druga pravila u odnosu na civilne.

Zadar: Helikopter 58 D Kiowa Warrior Hrvatskog ratnog zrakoplovstva

Dobili ih od Amerikanaca

- Vojska radi po svojem standardu i civilni propisi nisu primjenjivi. Činjenica je da su pri vojnim letovima rizici drukčiji, kao i propisi, te se ne mogu prenositi iz sfere u sferu. Mi smo u veljači 2016. postavljali pitanja o letu iznad mora i dobili smo takve odgovore - kaže Tabak. Dodao je da naši piloti često lete, bilo MiG-ovima ili transportnim helikopterima.

- Sve se poboljšalo nakon njihova remonta - kaže Tabak.

MORH je potvrdio: Jedan pilot helikoptera mrtav, drugi nestao
MORH je potvrdio: Jedan pilot helikoptera mrtav, drugi nestao

Podsjetimo, Hrvatska je bila prva država koja je odlučila nabaviti ovaj model helikoptera. SAD ih je u travnju 2016. povukao iz službe, proglasio viškom i ponudio zemljama saveznicama. Uzeli smo tako 16 komada, proizvedenih između 2010. i 2012., te ih s porezom platili 18,2 milijuna dolara. Ostatak cijene, od 20,1 milijun dolara, dali su Amerikanci. Prvih pet komada stigli su u srpnju 2016. Njihova puna operativna sposobnost proglašena je sredinom rujna prošle godine. MORH se cijelo vrijeme ponosno hvalio novim oružjem i našim vrhunskim pilotima, čemu svjedoče objavljene snimke zahtjevnih akcija i vježbi gađanja.

Plenković i Kitarović izrazili sućut

Predsjednica RH Kolinda Grabar-Kitarović izrazila je ponedjeljak sućut obitelji pilota Hrvatskog ratnog zrakoplovstva Marina Klarina. 

- Izražavam svoju duboku i najiskreniju sućut obitelji poginulog pilota. Iako znam da ne postoje riječi koje bi ublažile vašu bol, znajte da sam u mislima i molitvi uza vas - poručila je Grabar-Kitarović na Twitteru.

I premijer Andrej Plenković izrazio je u ponedjeljak sućut obitelji stradalog pilota.

- U ime Vlade i svoje osobno, izražavam najdublju sućut obitelji poginulog pilota. U tijeku je intenzivna potraga za drugim pilotom. Naše su misli s njihovim obiteljima. Ministar Krstičević oformio je stručno povjerenstvo koje će utvrditi okolnosti ove tragične nesreće - napisao je Plenković na Twitteru.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 74
VIDEO

VIDEO Svih šest Rafalea sletjeli su na Pleso. Državni vrh okupio se oko aviona: 'Ostvarili san!'
PRATITE NA 24SATA

VIDEO Svih šest Rafalea sletjeli su na Pleso. Državni vrh okupio se oko aviona: 'Ostvarili san!'

Povijesnim preletom od vojne baze kod Bordeauxa u Zagreb stiže prvih šest od ukupno 12 borbenih zrakoplova Rafalea koje je Hrvatska naručila od Francuske

Prva snimka Rafalea i poruka kontroli leta: 'Hrvatsko nebo bit će sigurnije. Stigli smo kući...'
POGLEDAJTE VIDEO

Prva snimka Rafalea i poruka kontroli leta: 'Hrvatsko nebo bit će sigurnije. Stigli smo kući...'

Piloti Hrvatskog ratnog zrakoplovstva s višenamjenskim borbenim avionima Rafale danas 25. travnja 2024. godine oko 12 sati prilikom ulaska u hrvatski zračni prostor stupili su u kontakt s Hrvatskom kontrolom zračne plovidbe. U hrvatski zračni prostor ušli su u području Istarske županije, a poletjeli su s aerodroma u francuskom Bordeauxu nešto prije 11 sati. Prilikom ulaska u hrvatski zračni prostor, piloti Hrvatskog ratnog zrakoplovstva poslali su poruku svim hrvatskim građanima s ovog povijesnog preleta: "Upravo ulazimo u hrvatski zračni prostor koji će od danas biti još sigurniji. Hrvatski Rafale i hrvatski piloti su stigli kući!"
Dvije 'madamice' su u Zagrebu godinama vodile posao. Za sat vremena naplaćivale 159,27 €!
ZARADILE 30 TISUĆA EURA

Dvije 'madamice' su u Zagrebu godinama vodile posao. Za sat vremena naplaćivale 159,27 €!

DETALJI OPTUŽNICE Spolne usluge oglašavale su pod naslovima 'Plava bomba 35 g.', 'Mazna37', 'Vatrena plavuša, grudi 4' i slično. Neki od muškaraca su odlazili kada bi vidjeli da žena ne odgovara opisu iz oglasa