News

Komentari 143

Smrt Ivane Obad: Divljali su po cesti, a to nije uzrok nesreće!?

Smrt Ivane Obad: Divljali su po cesti, a to nije uzrok nesreće!?

Iako je Opačak vozio 205 km/h, a Čolak 181 km/h, sudski vještak Zvonko Ivašić ustvrdio je kako brzinu ne smatra uzrokom nesreće, a za oba okrivljena smatra da su iznadprosječni vozači

Nastavljeno je ponovljeno suđenje Marinu Čolaku i Daliboru Opačku za izazivanje prometne nesreće 5. studenoga 2010. u kojoj je poginula Dubrovčanka Ivana Obad (20). Podsjetimo, Ivana je poginula kao Čolakova suputnica u Ferrariju koji je planuo nakon sudara s Nissanom 350D koji je vozio Opačak. Čolak i Opačak na početku ponovljenog suđenja ponovno su ustvrdili da nisu krivi. 

Iako je Opačak vozio 205 km/h, a Čolak 181 km/h, sudski vještak Zvonko Ivašić ustvrdio je kako brzinu ne smatra uzrokom nesreće, a za oba okrivljena smatra da su iznadprosječni vozači.

- Da nije došlo do kontakta oba vozila, oni bi prošli zavoj. Brzina nije uzročno-posljedična s nastankom nesreće. Evo, do sad mene nitko nije pitao za uzrok. Uzrok nesreće je presijecanje puta jednog vozila drugom te njihova kolizija, iako je bila minimalna. Način Opačkova kočenja u skretanju udesno i onda dalje izvan kolnika udesno reakcija je vozača koji izbjegava opasnost koja mu dolazi s lijeve strane i ispred njega. Dakle, Opačak je 'kočio i bježao' udesno od Ferrarija koji je bio u skretanju u desno s lijeve trake. To je reakcija iznadprosječnog vozača jer je udarcem u prepreku uspio zadržati svoje vozilo u traženoj putanji i ne sletjeti s ceste. Većina bi se zabila u zidić. A da su kojim slučajem vozili dopuštenom brzinom od 130 km/h, moguće je da bi isto došlo do kontakta između vozila. Budući da ne postoje materijalni tragovi kretanja Ferrarija prije sudara, ne može se pouzdano utvrditi koji je auto bio u pretjecanju - kazao je vještak Ivašić, javlja Jutarnji list.

Čolak je reagirao kad je čuo 'pohvale' za Opačkovu vožnju.

- Po ovome što je vještak rekao ispada da sam ja vozio lijevom prometnom trakom i skretao ispred Opačka? Ako sam ja, kao što tvrdi vještak, iznadprosječan vozač, zašto bih onda skretao na čovjeka, na gospodina Opačka? Opačak je bio iza mene, dakle trebao je paziti i držati razmak. Opačak nije profesionalni, licencirani vozač. Ja sam to, i prvak Europe, i svijeta, i svega. A Opačak nije ništa - kazao je Čolak.

Opunomoćenica obitelji Obad također je ustvrdila kako je njoj neprobavljiva tvrdnja da su Čolak i Opačak iznadprosječni vozači, 'budući da u cijelom dokaznom postupku proizlazi da su, između ostaloga, kršenjem prometnih propisa izazvali prometnu nesreću u kojoj je poginula mlada osoba'.

Četvrti put je, inače, saslušan i svjedok Ratko Radanov koji se u kobno vrijeme vozio istom dionicom te je minutu prije nesreće vidio "rošadu" vozila koja voze cik-cak.

- Tri auta došla su brzo iza mene. Bijelo vozilo me pokušalo preteći, ali nije moglo, pa su sva tri auta, crveni, bijeli pa tamni, prošišali meni s desne strane. Mijenjali su trake i vozili su vrlo brzo, kao na Formuli 1. Vidio sam moment sudara kad se okretao Ferrari i rotirao udesno i odletio dalje te je počeo gorjeti nakon što se odbio. A pokraj mog auta prošao je njegov kotač. Dijelovi su letjeli dok sam prolazio. Nisam se usudio kočiti. No nisam vidio kojom prometnom trakom se kretao koji od tih auta prije sudara - objasnio je Radanov, prenosi Jutarnji list.

Sudac je ustvrdio kako ovaj posljednji vještački nalaz  uvelike utječe na optužnicu, te je tužiteljstvo molilo odgodu kako bi razmotrili eventualnu promjenu činjeničnog opisa.

Podsjetimo, nepravomoćnom presudom 2015. godine Čolak i Opačak su na Općinskom kaznenom sudu u Zagrebu osuđeni na po tri godine zatvora. No, presudu je srušio riječki Županijski sud jer je zaključeno da je "sudac prekoračio svoje ovlasti napravivši bitnu povredu kaznenog postupka proširivši dio optužbe koji nije utvrđen".

Najčitaniji članci