Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
0 komentara

Čak i kratkotrajna dijeta znatno koristi zdravlju

Tek kada vaga pokaže željenu težinu, počinje prava bitka. Uz bilo kakvu tjelovježbu, u vitkosti najveći su saveznici voće i povrće

na
Foto: na
0 komentara

Oko dvije trećine osoba kad dostignu željenu tjelesnu težinu i prestanu biti na dijeti, ponovno nakupe kilograme, pokazuje najnovija američka studija. Autori istraživanja smatraju da je taj fenomen, poznat kao jo-jo efekt jer se kilogrami najčešće uzastopno gube i vraćaju, štetan za zdravlje. No neki stručnjaci za pretilost tvrde da čak i ako osoba rastereti tijelo suvišnih kilograma na kraće razdoblje, to ima pozitivan utjecaj na njezino zdravlje. Hoće li dijeta zaista djelovati, ovisi samo o vama te vašem pozitivnom i zdravom pristupu režimu mršavljenja, tvrde stručnjaci. Prije svega, treba se odreći brzih recepata i postupno prijeći na zdraviji način prehrane koje ćete se moći dugotrajno pridržavati. Tako će dijeta imati pozitivan učinak na kvalitetu vašeg života i poboljšanje zdravlja. - Kako bi dijeta bila uspješna, prvo trebate čvrsto odlučiti promijeniti što i kako jedete te cjelokupni stil života, koji je povezan s prehranom. Osoba to treba odlučiti zbog sebe i jer ona to želi, a ne kako bi ispunila očekivanja roditelja, prijatelja, muža ili dečka. Imajte na umu da je to promjena za cijeli život, a ne samo za nekoliko mjeseci. - Postavite si realne ciljeve. Ne očekujte da će se rezultati pojaviti tijekom noći. Najbolje je mršavjeti malo po malo, ali konstantno, no te se promjene ne vide odmah. Također imajte na umu da će se vaš um opirati promjenama. To može potrajati čak i osam tjedana dok se ne priviknete na novu prehranu. - Prejedanje je za mnoge emocionalna utjeha. Prije nego počnete s promjenama, preispitajte se i pokušajte razumjeti potrebe koje su prouzročile stare navike. Također, treba stvoriti pozitivan stav o dijeti, a ne misliti o njoj da je dosadna i iscrpljujuća. Mislite o svim dobrim stvarima koje će vam donijeti nova figura. - Tijekom tri dana zapišite sve što pojedete i popijete. Zabilježite i najmanju grickalicu, čokoladicu, sok, kavu... Tako ćete imati uvid u to što ste sve pojeli i popili te nećete moći kriviti loše gene, velike kosti ili spori metabolizam za svoj višak kilograma. - Osim prehrane, treba se više kretati. Stručnjaci preporučuju da svaki dan treba napraviti oko 10.000 koraka, što je oko osam kilometara. No u prosjeku ljudi na dan naprave tek 2000-3000 koraka. Zdravstveni učinci mogu se očekivati tek nakon 6000 koraka, a otapanje suvišnih masnoća iznad 10.000. Zato nabavite dobre tenisice i krenite u dugu šetnju, a vikendom možete i u planinarenje. - Procijenite što je bolje - da tajite odluku o dijeti ili o njoj obavijestite članove obitelji i prijatelje. Možda je bolje da im kažete kako vas ne bi dovodili u iskušenje nudeći vas kolačima ili pićima. No ako procijenite da će vas pokušati odgovoriti od plana, bolje odlazak na dijetu zadržite za sebe. - Hrana koju trebate izbjegavati su namirnice proizvedene od rafiniranog (bijelog) šećera i brašna. To uključuje kekse, slatkiše, kolače i napitke pune šećera. Takva hrana dovodi do naglog porasta, a zatim i pada glukoze, što je okidač za jak osjećaj gladi i prejedanje. - Dok potpuno ne stvorite nove navike zdravije prehrane, izbjegavajte situacije u kojima biste mogli posegnuti za brzom hranom punom nezdravih masnoća. To može biti sjedenje ispred TV-a u večernjim satima, odlazak u restorane, pizzerije ili kafiće.

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message