Obavijesti

Potrošač

Komentari 2

Istraživanje: Što najviše kupujemo u vrijeme krize?

Istraživanje: Što najviše kupujemo u vrijeme krize?
1

GfK grupa objavila je rezultate istraživanja u sklopu regionalne konferencije u Zagrebu. Što najviše kupuju potrošači u dobi od 25 do 49 godina?

VIDEO

Usprkos značajnim ekonomskim razlikama u regiji, treba početi od sličnosti - svi od proizvoda traže poštenje, sigurnost i udobnost. Na regionalnoj konferenciji GfK u Beogradu dan je prikaz ciljne skupine u dobi od 25 do 49 godina u osam zemalja Adriatic regije s naglaskom na tržište hrane i pića i  trajno potrošnih dobara. 

U Adriatic regiji živi 24,6 milijuna ljudi koji godišnje potroše 100 milijardi eura (prema podacima GfK Purchasing power iz 2012.-e). Od 25 do 49 godina ima ih 8 milijuna među kojima je ¾ zaposleno. 

Što kupujemo?

Regiju karakterizira rast prodaje perilica rublja, "flat" televizora ( U Sloveniji 3%, Hrvatskoj 4%, a u Srbiji čak 10%). Televizija služi za informiranje, zabavu ali i pomaže pobjeći u neku drugu stvarnost, u zadnje vrijeme sve više u 3D stvarnost. Iako je udio hipermarketa u ukupnoj potrošnji u Hrvatskoj 27%, u BIH 22%, u Srbiji svega 6%, dok se u Makedoniji lani tek  otvorio prvi, svi kupci 25-49 u regiji imaju iste razloge odabira trgovine koju najčešće posjećuju: najvažnija je blizina, slijede cijene, asortiman proizvoda te odnos cijene i kvalitete. Kod kupovine hrane svi najviše vjeruju domaćim proizvođačima, kod kozmetičkih proizvoda važni su im oni koji dolaze iz Zapadne Europe,  dok su kod kupovine proizvoda za kućanstvo najvećim dijelom vođeni promocijama, te ih kupuju u specijaliziranim trgovinama. 

Kada kupuju neki proizvod (25-49 g.), najviše vjeruje svojim prijateljima/obitelji (58%), slijede TV reklame kojima su manje skloni Slovenci, ali zato više od ostatka regije prate osvrte na Internetu. Regiji je zajedničko i to što njeni žitelji  vole izlaziti u kafiće, barove (47%), Hrvati nešto češće kuhaju i odlaze u prirodu, Srbi i Makedonci, za razliku od Slovenaca,  manje vode računa o vježbanju kako bi bili „fit“. 

83% od 25-49 godina u regiji koristi Internet i to u prosjeku 2,4 sata dnevno. 68% je na Facebook-u, ali je aktivnih samo 18%.

Najviše je štediša u Sloveniji (25%), a najmanje u Srbiji (3%), ali zato svi u najvećoj mjeri štede za neki „neočekivani događaj“ ili za putovanje/odmor.  

23% barem jednom u tri mjeseca kupi nešto preko Interneta, jer je većini u regiji još uvijek draži „osobni“ kontakt s proizvodom, da ga vide, dodirnu, osjete. 

Još uvijek većini više nedostaje novac nego vrijeme: 62% bi odabralo više novaca, a 32% više vremena. I planovi za budućnost su isti: na prvom mjestu su obitelj, djeca i putovanja. 

Svi potrošači u regiji očekuju isto od tvrtki/proizvođača: 

  • Poštenje - transparentnost, stajati iza svega što se kaže, obeća. 
  • Sigurnost - žele biti sigurni u ono, što unosi u svoje kućanstvo – izbor proizvoda za njih treba biti siguran izbor. 
  • Udobnost - usluge/proizvodi koji štede i vrijeme i novac i trud. 

O istraživanju

GfK Grupa pruža osnovna znanja koja trebaju industriji, trgovini, uslužnim kompanijama i medijima  kod donošenja  tržišnih  odluka. Pruža se opsežan raspon informacija i konzultantskih usluga na tri poslovna sektora – „Custom Research“, „Retail and Technology“ i „Media“.  GfK HRVATSKA počinje s radom u jesen 1999. godine. Preko 50 stalno zaposlenih djelatnika (s područja psihologije, sociologije, informatike i ekonomije) čine vodeću istraživačku kuću u Hrvatskoj. Više informacija na: www.gfk.hr

Svi istraživački projekti GfK Centra za istraživanje tržišta provode se u skladu s odredbama „Međunarodnog kodeksa za provedbu tržišnih i drugih istraživanja“,kojeg su donijele Međunarodna trgovačka komora  (ICC) i najveća svjetska udruga istraživača tržišta – E.S.O.M.A.R.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 2
VIDEO

8 svakodnevnih navika kojima ćete značajno usporiti starenje
ZDRAVLJE I PREVENTIVA

8 svakodnevnih navika kojima ćete značajno usporiti starenje

Slijedeći osam zdravih načina ponašanja moguće je smanjiti biološku dob, otkiva istraživanje. Radi se o svakodnevnim navikama koje su dostupne na jednostavan način

Od ovisnika do zvijezde: Evo tko je Grše, slušaju ga brojni Hrvati
GRGO ŠIPEK

Od ovisnika do zvijezde: Evo tko je Grše, slušaju ga brojni Hrvati

Glazba je triljskom reperu, kako je znao reći, spasila život. Krajem srednje škole s prijateljem je osnovao grupu III. Čin
Vozili smo novu Škodu Kodiaq: Impresivno prostrani SUV
SVJETSKA PREMIJERA

Vozili smo novu Škodu Kodiaq: Impresivno prostrani SUV

Rijetko koji model na tržištu ovdje nudi više prostora, i iskreno, trenutno nam ne pada na pamet ni jedan veliki SUV koji bi imao više prostora od ove Škode