Obavijesti

Tech

Komentari 0

Osječkom timu nagrada 3000 € za aplikaciju kontrole semafora

Osječkom timu nagrada 3000 €  za aplikaciju kontrole semafora
3

Osječki tim izradio je aplikaciju koja simulira kontrolu semafora pomoću dubokoga podržanog učenja. Kako je objašnjeno "svako raskrižje djeluje kao agent koji poduzima akciju - produžuje ili smanjuje zeleno/crveno svjetlo

Studenti osječkoga Sveučilišta Lucija Blažević i Leon Imširović osvojili su treće mjesto na međunarodnom studentskom natjecanju "Atos IT Challenge 2020." u konkurenciji od stotinu studentskih timova iz 27 država za inovativno rješenje koje se odnosi na poboljšanje prometa.

POGLEDAJTE VIDEO: Online nastava

Pokretanje videa...

online nastava 02:01

Riječ je o devetom međunarodnom studentskom natjecanju što ga organzira tvrtka "Atos", a studenti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera primili su nagradu u srijedu u Parizu u sklopu događanja "Atos Technology Days", priopćio je u četvrtak "Atos IT Solutions and Services d.o.o." Zagreb.

Timovi iz 27 zemalja svijeta natjecali su se ove godine na temu "Umjetna kooperativna inteligencija", a ideja mladih Osječana za aplikaciju pod nazivom "Kooperativna kontrola prometa" (Cooperative trafic control) predstavlja inovativno rješenje za poboljšanje prometa u gradovima.

U uži krug izabrano je 16 timova, a žiri sastavljen od stručnjaka i predstavnika Atosa odlučio je o pobjednicima.

Osječkom timu nagrada od 3000 eura i studentska praksa u Atosu

Osječki tim izradio je aplikaciju koja simulira kontrolu semafora pomoću dubokoga podržanog učenja (Deep Reinforcement Learning - DRL). Kako je objašnjeno "svako raskrižje djeluje kao agent koji poduzima akciju - produžuje ili smanjuje zeleno/crveno svjetlo - ovisno o broju automobila i vremenu čekanja u voznoj traci". Također, aplikacija dobiva informacije s raskrižja u blizini, a tim je prilagodio postavke kako bi dobili najbolju konfiguraciju modela za kontrolu semafora. Za vrijeme trajanja natjecanja mentorske im je savjete davala Atosova Helena Librenjak.

Tim je osvojio novčanu nagradu u iznosu od 3000 eura, svaki član tima dobio je i priliku odraditi studentsku praksu u Atosu ili razviti projekt zajedno s Atosom, a tu su priliku dobili i prvonagrađeni i drugonagrađeni timovi.

Ovo je dosad najveći uspjeh hrvatskih studenata na tom natjecanju.

Zarazili se pa pisali ispite: 'Nismo znali da smo zaraženi'
Zarazili se pa pisali ispite: 'Nismo znali da smo zaraženi'

Pobjednik natjecanja - Sveučilište Azija Pacifik iz Malezije

Pobjednici natjecanja su studenti s malezijskoga Sveučilišta Azija Pacifik koji su razvili inovativnu aplikaciju "PestKillerBot" jednostavnu za uporabu koja uklanja štetočine s polja za uzgoj cvjetnica koristeći dronove koji kontroliraju štetočine i prikupljaju podatke. Autonomni dron služi za otkrivanje bolesti sadnica kao i štetnih insekata i njihovo uklanjanje. Tim je osvojio novčanu nagradu u iznosu od dese tisuća eura.

Druga nagrada pripala je studentskome timu Tehnološkog instituta "Estudios Superiore" u meksičkome Monterreyu za inovativno rješenje nazvano "Digital Water" kojemu je cilj isporučiti rješenja za potrošnju vode kućanstvima i poduzećima koja se bave vodoopskrbom. Radi se o web aplikaciji koja predviđa potrošnju vode kao i razinu vode na tri brane, a tim je osvojio novčanu nagradu u iznosu od 5000 eura.

Fiskalna.hr razvija aplikaciju putem koje će biti moguće plaćanje u kriptovalutama
Fiskalna.hr razvija aplikaciju putem koje će biti moguće plaćanje u kriptovalutama

Posebnu nagradu žirija dobilo je pak Sveučilište Loughborough iz Ujedinjenoga Kravljevstva za aplikaciju "Initial Survey Swarm" - rješenje za simulator prilikom prirodnih nepogoda gdje dronovi prikupljaju podatke tijekom zadanog razdoblja.

Kako je navedeno, na kraju ceremonije glavna tehnološka direktorica u Atosu Sophie Proust, istaknula je - Umjetna inteligencija revolucionira sva područja gospodarstva i društva, a danas su sjajni studenti i sudionici natjecanja Atos IT Challenge pokazali prave poduzetničke vještine nudeći inovativna i smislena rješenja koja zadovoljavaju potrebe kooperativne umjetne inteligencije izražene od strane poduzeća i pojedinaca.

Proust je ocijenila da je impresionirana izuzetnom kreativnošću i kvalitetom radova finalista. 

Stekni MBA i sveučilišnu diplomu, osiguraj svoju budućnost!
Stekni MBA i sveučilišnu diplomu, osiguraj svoju budućnost!

Najavljeno je i novo izdanje natjecanja Atos IT Challenge 2021. Sljedeće godine studenti će imati priliku razviti inovativne koncepte oko teme "Kako digitalno može pomoći u dekarbonizaciji nedigitalnog".

Od svog početka - 2012.,"Atos IT Challenge" potiče studente iz cijeloga svijeta na razvoj aplikacija povezanih s glavnim trendovima u digitalnoj revoluciji, kao što su pametna mobilnost, povezani automobili, interaktivni mediji, blockchain i umjetna inteligencija. Studente mentoriraju članovi Atosove znanstvene zajednice koji pružaju savjete i tehničku i praktičnu podršku.

Atos je globalni lider u području digitalne transformacije sa 110.000 zaposlenika u 73 države i godišnjim prihodom od 12 milijarda eura. 

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 0
VIDEO Revolucija u Novskoj: Dobit ćemo ozbiljan fakultet za gaming i arenu za e-sport
INVESTICIJA OD 100 MILIJUNA EURA

VIDEO Revolucija u Novskoj: Dobit ćemo ozbiljan fakultet za gaming i arenu za e-sport

Posjetili smo Tehničku školu u Novskoj čiji program tehničara za videoigre upisuju učenici iz cijele Hrvatske. Ovdje počinje i gradnja supermodernog Centra za gaming
Škola mu dala da kemiju sluša s višim razredima: 'Naš Ronald rođeni je talent za kemiju...'
GENIJALAC IZ VELIKE GORICE

Škola mu dala da kemiju sluša s višim razredima: 'Naš Ronald rođeni je talent za kemiju...'

OŠ Eugena Kvaternika u Velikoj Gorici već godinama prati potencijalno darovitu djecu. Ronald Podgorski jedan je od takvih učenika
Lucija (14) je napravila veliko istraživanje o STEM-u: Mi mladi trebamo paziti čemu vjerujemo
SVE JE SAMA ODRADILA

Lucija (14) je napravila veliko istraživanje o STEM-u: Mi mladi trebamo paziti čemu vjerujemo

Učenica sedmog razreda u zagrebačkoj OŠ Stenjevec Lucija Blažek (14) ispitala je 549 učenika, nastavnika i programera. Zanimalo ju je što znaju o STEM-u