Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
17 komentara

11 moćnih detoks juha: Kupus čisti probavu, čili topi masnoće

ČAROLIJA NA TANJURU Bistre juhe bogate su hranjivim sastojcima koji griju, potiču cirkulaciju, čiste organizam od toksina i kilograma prikupljenih tijekom blagdana

Foto: Dreamstime
17 komentara

Detoks juhama ili 'souping' odličan je izbor za vraćanje tijela u ravnotežu nakon blagdana.

Topla okrepa u hladnim zimskim mjesecima može pomoći riješiti se nakupljenih toksina u tijelu te je dobar način da u tijelo unesemo zdrave namirnice, osobito povrće.

- Osim hranjivih sastojaka koje sadrže, juhama ćete se i zagrijati te unijeti dodatnu tekućinu koja se tijekom zime zna zanemariti. Topla tekućina poboljšat će očuvanje energije organizma i potaknuti cirkulaciju. Djeluje i protiv stvaranja vjetrova pa nećete imati osjećaj težine u trbuhu niti biti naduti - kaže nutricionistica Sandra Marić Bulat.

Fotolia RECEPT U ŠEST KORAKA Super ideje za mesnu štrucu: Napravite varijantu koju volite

Juhe mogu biti potpun obrok. Obogatite ih različitim povrćem i žitaricama te začinima kojima ćete potaknuti rad metabolizma, a da biste ih učinili što zdravijima, koristite maslinovo ulje umjesto suncokretova.

- Za zdravlje želuca i probavnog sustava posegnite za korjenastim povrćem, poput mrkve, repe, rotkve te krumpira i batata. Juhe vam mogu pomoći i u skidanju viška kilograma ako ste malo pretjerali s hranom tijekom blagdana - tvrdi Marić Bulat.

POGLEDAJTE VIDEO:

Postoje i dijete koje su bazirane na juhama, poglavito ona u kojoj se tjedan do deset dana jede juha od kupusa, sama ili uz unos još nekog povrća i voća. Ona utječe na bolji rad crijeva, a provodi se u cilju detoksikacije i mršavljenja. Ne biste je trebali primjenjivati dulje od deset dana, a želite li i dalje gubiti kilograme, nakon tog vremena jedite juhu jednom tjedno kako biste i dalje osjećali njezine benefite.

ZA VRHUNSKE REZULTATE Jednostavni trik za najsočniji biftek - tajna je u zamrzavanju

- Tanjur niskokalorične juhe prije ručka ili večere zasitit će vas pa ćete zbog toga jesti manje. Kako biste unijeli još manje kalorija, odaberite bistre juhe, osobito one povrtne - pojašnjava nutricionistica.

Volite li guste juhe, povrće izmiksajte štapnim mikserom kako biste dobili kremastiju teksturu, a izbjegavajte juhe na bazi vrhnja, s dodatkom sira i mlijeka te one s puno tjestenine. Za usporedbu, šalica juhe od brokule i cheddara sadrži 220 kalorija, a šalica povrtne juhe s pestom oko 90 kalorija. Također, jedete li uz juhu kruh, odbacite ga i radije uz nju poslužite salatu. Kombinacija tekućine i krutih komada hrane zasitit će vas dulje nego da jedete iste namirnice odvojeno te se zato juha smatra otkrićem za skidanje kilograma.

ZIMSKA POSLASTICA 4 genijalna zimska recepta s grahom: Na tavče, s kobasicom

Povrće bi trebalo biti glavni sastojak svim tim juhama jer ćete njime unijeti vlakna koja su izrazito dobra za probavu, a tijelu će podariti osjećaj sitosti. Juha je odličan izbor i za one koji nemaju puno vremena za kuhanje jer je brzo gotova te koristi uvijek dostupne i jeftine sastojke, a može je se konzumirati za večeru, ručak, ali i doručak. Juhama ćete unijeti potrebne nutrijente, antioksidanse i elektrolite. Sadrže natrij, kalij, magnezij, vitamin C, K i vitamine B skupine te spoj kolin, koji pomaže jetri da sagori više masnoće.

11 DETOKS JUHA

Juha od kupusa

SASTOJCI: 1 zelena paprika, 1 šalica sjeckanih rajčica, 6 stapki celera, 1-2 kocke temeljca, 1 glavica kupusa, 1,5 l soka od povrća s niskim udjelom natrija, 4 šalice vode, 1 žličica maslinova ulja, 1/2 žličice ljutog umaka, 1 glavica luka

PRIPREMA: Isperite povrće pa ga narežite na komade veličine zalogaja. Zagrijte maslinovo ulje na tavi. Prepecite luk pa mu dodajte celer i papriku te pržite još 4-5 minuta. Ulijte vodu, sok od povrća, kocke temeljca, sjeckane rajčice i ljuti umak te kuhajte dok ne zavrije, a zatim smanjite vatru i ostavite da se krčka oko 15 minuta. U međuvremenu uklonite srž kupusa te ga izrežite. Dodajte ga u juhu i kuhajte još 10 minuta. Kupus se dodaje tek pri kraju kuhanja kako bi se sačuvala njegova nutritivna vrijednost. Ovoj juhi ne smije se dodavati sol. Kao zamjenu za kupus isprobajte i tikvice, špinat ili kelj, no nikako ne mrkvu ili kukuruz jer sadrže previše šećera.

Juha s gljivama i ječmom

Foto: 123RF

SASTOJCI: 2 žlice maslinova ulja, 1 glavica luka, 3 mrkve, 3 šalice gljiva, 4 šalice povrtnog temeljca, 1 šalica ječma, sol, papar

PRIPREMA: Zagrijte maslinovo ulje u loncu na srednje visokoj temperaturi. Dodajte nasjeckani luk i mrkvu te pržite dok ne omekšaju. Zatim dodajte mrkve i pržite dok i one ne omekšaju. Ulijte temeljac i ubacite kuhani ječam neka sve skupa krčka 10 minuta. Miješajte da se sve poveže te začinite solju i paprom.

Juha od crvene paprike

SASTOJCI: 1 veća glavica luka, 2 češnja češnjaka, 700 ml povrtnog temeljca, 3 crvene paprike, 2 žlice bosiljka, 2 žlice timijana, 1 žličica morske soli, 1/2 žličice papra

PRIPREMA: Prepržite nasjeckani luk i češnjak dok ne omekšaju. Ulijte povrtni temeljac i prepržene paprike. Pustite da zavrije pa smanjite temperaturu i ostavite da još malo krčka. Začinite solju i paprom. Izblendajte juhu dok ne poprimi glatku teksturu i poslužite toplo.

Juha od rajčice koja se ne kuha

Foto: Dreamstime

SASTOJCI: 2 veće rajčice, crvena paprika, 1/2 manje glavice luka, češanj češnjaka, 5 listova bosiljka, žlica origana, 1/2 žličice lanenih sjemenki, 1/2 žličice soli, 2 žlice maslinova ulja

PRIPREMA: Rajčicama uklonite sjemenke. Nasjeckajte rajčice, papriku, češnjak i listove bosiljka pa sve sastojke ubacite u blender i blendajte sve dok ne dobijete glatku teksturu. Po želji zagrijte.

Bogata juha sa začinima

SASTOJCI: žlica maslinova ulja, glavica luka, veća mrkva, šalica gljiva, tikvica, 3 češnja češnjaka, povrtna kocka, 6 šalica vode, 2 šalice sjeckane rajčice, 1/2 šalice kvinoje, 2 šalice crnog graha, 2 šalice slanutka, žličica curryja, žličica cimeta, žličica muškatnog oraščića, 2 šalice mladog špinata, 1/2 žličice soli, svježe mljeveni papar

PRIPREMA: Zagrijte ulje. Dodajte luk pa pržite dok ne postane staklast. Ubacite mrkvu, gljive, tikvicu i češnjak pa pržite od 5 do 7 minuta. U zdjelu stavite povrtnu kocku i prelijte je kipućom vodom. Miješajte dok se kocka ne otopi pa dodajte u lonac s povrćem. Promiješajte pa dodajte i ostalo povrće (osim špinata) i začine. Kad zavrije, smanjite vatru i ostavite da krčka još 15 do 20 minuta. Ubacite špinat, dobro promiješajte i poklopite. Ostavite na slaboj vatri od 15 do 30 minuta.

Prava pileća juha s karameliziranim lukom i soja sosom

Foto: Dreamstime

SASTOJCI: kg pilećih prsa bez kostiju, 2 žlice maslinova ulja, 3 glavice luka, žlica jabučnog octa, žličica soli, 3 češnja češnjaka, 2 žličice timijana, 5 šalica pilećeg temeljca, 2 žličice umaka od soje, 1/2 žličice ljutog umaka

PRIPREMA: Izrežite pileća prsa na tanke trakice. Zagrijte žlicu ulja pa dodajte luk, ocat i malo soli. Kuhajte uz povremeno miješanje dok luk ne omekša, oko 10 minuta. Pojačajte vatru, dodajte još jednu žlicu ulja i komadiće piletine pa pržite dok se luk ne karamelizira, oko 10 minuta. Dodajte češnjak i timijan, temeljac, umak od soje, ljuti umak i još malo soli. Poklopite i neka krčka još desetak minuta.

Veganska juha

SASTOJCI: 2 žlice maslinova ulja, glavica luka, 2 žličice limunova soka, korijen đumbira, šalica graška, šalica graha, L povrtnog temeljca, žličica soli, 1/4 žličice kajenske paprike, 10 listova bosiljka, 1/4 šalice badema

PRIPREMA: Na ulju popržite luk. Dodajte limunov sok i đumbir pa pržite još minutu. Ubacite grah, grašak, temeljac, sol i kajensku papriku te zakuhajte. Smanjite vatru i poklopite pa ostavite da se kuha pola sata. Umiješajte nasjeckani bosiljak pa izblendajte i ponovno zakuhajte. Poslužite posipano s nasjeckanim i poprženim bademima.

Keto juha za gubitak kilograma

Foto: Dreamstime

SASTOJCI: 4 šnite slanine, žlica maslinova ulja, manja glavica luka, češanj češnjaka, 1/4 šalice sušenih rajčica, šalica šampinjona, 8 šalica pilećeg temeljca, 3 šalice vode, 2 šalice korijena celera, 200 g pilećih prsa, šalica mahuna, 4 šalice blitve, 2 žlice crvenog vinskog octa, 1/4 šalice svježeg bosiljka, sol, papar

PRIPREMA: Na ulju prepržite slaninu oko dvije minute pa ubacite luk, češnjak, sušene rajčice i gljive. Kuhajte 5 minuta pa ulijte pileći temeljac i vodu te dodajte celer i piletinu. Ostavite neka krčka 15 minuta pa ubacite mahune i blitvu. Ostavite da kuha 10 minuta pa dodajte ocat, sol i papar te umiješajte bosiljak prije posluživanja.

Juha od mrkve s piletinom

Foto: Dreamstime

SASTOJCI: žlica maslinova ulja, kg mrkve, glavica luka, 2 žličice ružmarina, 2 žličice soli, 1/2 žličice ljutog umaka, 350 g pilećih prsa, vlasac

PRIPREMA: Zagrijte ulje pa na njega stavite mrkvu i luk. Pržite dok luk ne omekša. Zalijte temeljcem te ubacite ljuti umak, sol i ružmarin. Kad juha zavrije, smanjite vatru i ostavite da se krčka oko 25 minuta, dok mrkva potpuno ne omekša. Izblendajte pa ponovno zakuhajte. Pospite vlascem.

Juha s puretinom i rižom

SASTOJCI: 200 g kuhane puretine, stabljika celera, 4 šalice pilećeg temeljca, 2 šalice zamrznutog povrća, šalica kuhane smeđe riže, sol, papar

PRIPREMA: U loncu zagrijte ulje na srednje visokoj temperaturi. Dodajte celer, luk i odmrznuto povrće. Pržite nekoliko minuta. Ulijte temeljac i rižu te dobro promiješajte. Dodajte puretinu, začinite solju i paprom te ostavite da se kuha.

Dijetna povrtna juha

Foto: Dreamstime

SASTOJCI: 450 g mrkve, 3 glavice luka, 4 stabljike celera, 2 veća češnja češnjaka, 2 šalice sjeckane rajčice, 1/2 manje glavice kupusa, 300 g mahuna, 2 šalice pilećeg temeljca, 6 šalica vode, žličica soli, 1/4 žličice papra, 3 tikvice, 200 g mladog špinata

PRIPREMA: Zagrijte ulje. Ubacite mrkvu, luk, celer i češnjak pa kuhajte dok ne omekšaju, oko 8 minuta. Povremeno promiješajte. Dodajte sjeckanu rajčicu, kupus, mahune, temeljac, vodu, sol i papar. Kad zavrije smanjite vatru, poklopite i ostavite da krčka 10 minuta uz povremeno miješanje. Nakon toga pojačajte vatru i umiješajte tikvice i špinat. Kad juha zavrije, ponovno smanjite vatru i ostavite da krčka 10 minuta ili dok povrće ne omekša.

OVO SU NAJSEKSI ZNAKOVI ZODIJAKA: Mračnim Škorpionima nitko ne može odoljeti, ali oni nisu jedini

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message