Lifestyle

Komentari 9

Ideje što od hrane i pića nositi na izlet - zdravo, fino i praktično

Ideje što od hrane i pića nositi na izlet - zdravo, fino i praktično

Uz malo truda i mašte jela na izletu mogu biti daleko ukusnija, zanimljivija i nutritivno raznovrsnija. Radi se o receptima za jela i deserte koji se pripremaju dan ranije i lako se zapakirati za izlet

Na izlete se može ponijeti puno više toga od uobičajenih sendviča i grickalica. Uz malo mašte i truda imat ćete pun ruksak zdrave i praktične hrane koju će rado pojesti i djeca i odrasli. Ukoliko želite nešto što će vam brzo vratiti energiju, ponesite obvezno i paketić datulja pa kad osjetite da vam razina energije tijekom hodanja po prirodi pada, pojedite jednu i ubrzo ćete se osjećati bolje. Isti učinak imaju i domaće energetske kuglice.

POGLEDAJTE VIDEO Dao je otkaz i napokon počeo živjeti kako želi - okružen prirodom:

Umjesto kupovnih sokova uvijek je bolja ideja popiti domaću limunadu i vodu. Također, ponesite na izlet smoothieje od omiljenog voća za svakog člana obitelji. Djeca neka sama naprave svoje od omiljenih sastojaka, jer onda će ih s posebnim zadovoljstvom popiti i tako u organizam unijeti nešto vrlo zdravo.

Ako ne možete živjeti bez kave, nabavite malu termosicu pa je napunite i ponesite na izlet. Istu stvar možete napraviti i s čajem, no to vjerojatno već znate.

Zgodan trik s termosicom je taj što ne morate u njoj držati isključivo tople napitke, odlična je i za održavanje pića hladnima. Na primjer, želite li sebe i prijatelje putem počastiti gutljajem hladnog likera, termosica je odlično rješenje - sve što trebate napraviti je uliti vrlo hladan liker u nju, možete ga kratko držati u zamrzivaču pa uliti u termosicu neposredno prije odlaska na izlet.

Donosimo vam zgodne recepta što ponijeti na izlet, a da bude fino, zdravo i praktično:

Domaće lepinje sa svježim sirom i krastavcima

Sastojci za lepinje: 550 g brašna, 300 ml jogurta, 1 žličica šećera, 1 žličica soli, 1 žličica sode bikarbone, 1 žličica praška za pecivo, ulje za prženje.

Priprema lepinja: Pomiješajte jogurt, šećer, sol, sodu bikarbonu i prašak za pecivo. Potom polako dodajte brašno, zamijesite mekše tijesto pa ga stavite u vrećicu i u hladnjak na 10 minuta. Izvadite ga sa hlađenja, premijesite pa oblikujte u valjak i izrežite na sedam podjednakih komada. Svaki komad premijesite i od njega napravite 7 loptica.

Sve loptice stavite sa strane neka stoje pet minuta pa ih razvaljajte u krug veličine tanjura i pržite u vrućem ulju na srednje jakoj temperaturi. Moraju biti rumene s obje strane, tada su gotove. Ispečene lepinje slažite na papirnati ubrus kako bi se uklonio višak masnoće. Ukoliko želite zdraviju verziju, ispecite ih u pećnici.

Prije odlaska na izlet ih izrežite na četiri dijela, svaki prerežite pa premažite svježim sirom i krastavcima narezanima na kolutove.

Svježi sir s lukom: U sir i vrhnje umiješajte nasjeckani mladi luk (zajedno sa zelenim dijelovima) te malo soli. Dobro promiješajte pa prebacite u posudicu za posluživanje. Na kraju sve posipajte s malo sjeckanog peršina i mljevenog papra. Umjesto vrhnja možete koristiti i kiselo mlijeko, a umjesto luka nasjeckati kuhanu šunku u sir.

Popečci od tikvica

Sastojci: 1 tikvica, 1 umućeno jaje, 1/3 šalice brašna, 1/2 šalice Ricotta sira (ili nekog drugog), 3 žlice naribanog parmezana, 1 žlica svježe nasjeckanog vlasca, 1 žlica svježe nasjeckanog peršina, sol i papar po ukusu, malo ulja za prženje na tavi.

Postupak: Izribajte tikvice pa ih pomiješajte sa ostalim sastojcima. Nauljite tavu i neka se dobro zagrije pa žlicom uzimajte smjesu i stavljajte na ulje. Pecite sa svake strane dvije do tri minute dok ne dobije zlatno smeđu boju, a tekstura bude hrskava. Na kraju poslažite popečke na papirnati ubrus da se upije višak masnoće.

Burek od krumpira i mljevenog mesa

Sastojci: kupovno tijesto za savijače, 1 kg krumpira, 350 g mljevenog mesa, 2 luka, 50 g maslaca, 100 ml ulja, 100 ml vode, sol i papar po ukusu.

Priprema: Krumpir izrežite na sitne kockice ili naribajte pa mu dodajte sitno isjeckani luk koji ste prethodno posolili i iscijedili. Koru za savijače premažite uljem pa uz rub poslažite malo krumpira i mesa, popaprite meso i zarolajte u mali burek.

Ponavljajte postupak dok ne potrošite sve sastojke. Slažite u protvan, premažite uljem i pecite oko pola sata na 200 stupnjeva, Na kraju bureke prelijte toplom vodom u kojoj ste otopili maslac.

Pizza kruh

Sastojci: 350 g brašna, žličica šećera, žličica soli, 5 g suhog kvasca, 2 jaja, 80 ml vode, 60 ml mlijeka, 80 g maslaca, pasirana rajčica, 130 g šunke, 180 g mozzarelle, origano, maslinovo ulje, žličica češnjaka u prahu.

Priprema: U posudu stavite brašno, šećer, sol i suhi kvasac. Otopite maslac u mlijeku na laganoj vatri. Dolijte vodu i ohladite, dok tekuća mješavina ne postane mlaka. Dodajte i umućena jaja, pa pomiješajte sa suhim sastojcima, te umijesite tijesto. Pokrijte ga i ostavite dok se ne udvostruči.

Razvaljajte ga na pobrašnjenu površinu u pravokutnik 50x50 i narežite na 5 jednakih traka. Premažite umakom od rajčice, dodajte ribanu mozzarellu i šunku, te pospite origanom. Trake posložite jednu na drugu, pa prerežite na 4 jednaka dijela. Posložite ih okomito u kalup za kruh obložen papirom za pečenje, pokrijte i ostavite na toplome još 20 minuta.

Pecite u zagrijanoj pećnici na 180°C, oko 15 minuta. Izvadite i premažite površinu kruha maslinovim uljem pomiješanim s češnjakom. Vratite u pećnicu i pecite još 15 minuta. Nakon što kruh odstoji 10 minuta, izvadite ga iz kalupa. Na izletu rukama trgajte slojeve i grickajte. Djeca ovo jelo posebno obožavaju. 

Muffini s jabukama

Sastojci: 60 g smeđeg šećera, vanilin šećer, 2 jaja, 200 ml mlijeka, 200 g brašna, prašak za pecivo, 50 g mljevenih badema ili oraha, sol, 60 g maslaca, 5 jabuka, šećer u prahu, malo cimeta.

Priprema: Pećnicu zagrijte na 180 stupnjeva. U kalup za muffine stavite košarice. Otopite maslac, a jabuke narežite na kockice. Pomiješajte brašno, prašak za pecivo, cimet, sol i bademe.

Jaja izmiksajte sa šećerima, dodajte mlijeko, otopljeni maslac i na kraju suhe sastojke. Promiješajte pa napunite košarice do 1/3 kapaciteta. Na vrh utisnite narezane jabuke. Pecite oko pola sata i na kraju muffine pospite šećerom.

Jaffa kuglice koje se ne peku

Sastojci: 300 g keksa s okusom kakaa, 150 ml soka od naranče, 1 vanilin šećer, 2 velike žlice pekmeza od naranče ili marelice, 1 red čokolade za kuhanje (može i više), naribana korica naranče, 1 žlica meda.

Priprema:

Kekse sameljite ili ih dobro usitnite rukama. Potom ih prelijte sokom, promiješajte pa dodajte med, pekmez, vanilin šećer i otopljenu čokoladu, Na kraju u smjesu ubacite ribanu narančinu koricu pa sve dobro zamijesite da se svi sastojci dobro povežu.

Zatim smjesu stavite u hladnjak na 30 minuta pa oblikujte kuglice. Učini li vam se da je smjesa previše mekana, ubacite još malo keksa. Na kraju uvaljajte svaku kuglicu u mljevene kekse. 

Savjet: Ukoliko volite čokoladu, kuglice možete omotati čokoladnom glazurom.

Energetske bombice 

Sastojci: 300 grama paste od čistog mljevenog sezama - zove se tahini i pronaći ćete ga u trgovinama zdrave hrane (izlijte ulje ako se nakupilo na vrhu posude) i 300 grama meda.

Priprema: Dobro promiješajte sastojke i napravite kuglice (smjesa će postati kao plastelin). Stavite kuglice u hladnjak da se stisnu, tamo neka stoje dok ih sve ne pojedete. Preporuka je pojesti dvije do tri na dan. Prije hlađenja ih po želi možete uvaljati u sezam.

Tahini možete napraviti i sami: Trebaju vam oljuštene, sirove sjemenke sezama, malo sezamovog ulja - dvije žličice ulja idu na pola do jedne šalice sjemenki (poslužit će i ulje suncokreta ili maslinovo, ako nemate sezamovo). Prije blendanja sjemenke malo prepržite na tavi dok ne dobiju zlatnu boju. Ubacite ih u blender, dodajte ulje i blendajte dok ne dobijete glatku, gustu smjesu.

Keksi od zobenih pahuljica i datulja

Sastojci: 100 g zobenih pahuljica, 90 g integralnog brašna, trećina žličice sode bikarbone, pola žličice cimeta u prahu, prstohvat soli, 30 g otopljenog kokosovog ulja ili maslaca, jaje, žličica ekstrakta vanilije (ili vanilin šećer), oko 100 ml soka od jabuke, 60 g nasjeckanih datulja.

Postupak: U jednoj posudi pomiješajte sve suhe sastojke, a u drugoj kokosovo ulje, jaje, vaniliju i sok od jabuke tako da dobijete glatku smjesu. Potom u tu smjesu dodajte pomiješane suhe sastojke, dobro promiješajte i ubacite datulje. Tijesto potom stavite u hladnjak na najmanje 30 minuta (ako će se dulje hladiti, pokrijte ga plastičnom folijom).

Zagrijte pećnicu na 160 stupnjeva i obložite protvan za pečenje masnim papirom. Od tijesta napravite 15 do 20 kuglica podjednake veličine i poslažite ih po protvanu tako da ostane nešto mjesta između njih jer će se raširiti. Pecite ih 10 do 15 minuta, da lijepo porumene. Kada su gotovi, izvadite ih i ostavite da se skroz ohlade na protvanu. 

SAVJET: U ove kekse umjesto datulja možete staviti što god želite - komadiće crne čokolade, usitnjene lješnjake, grožđice, sušeni ananas...

Složenac sa špinatom

Sastojci: 2 žlice maslinovog ulja, 100 g svježeg mladog špinata, 6 velikih jaja, 100 g feta sira - izmrvljenog, 3 batata.

Postupak: Probodite batate sa više strana pa ih stavite u mikrovalnu na 5 do 8 minuta dok ne omekšaju. Ostavite ih neka se ohlade. Zagrijte ulje na tavi (promjera oko 20 cm) koja može ići u pećnicu pa nakratko prepržite špinat, minutu, dvije. Svaki batat prepolovite uzdužno i žlicom izvadite unutrašnjost - komadi batata neka ostanu veći (možete ga i oguliti pa izrezati na šnite). Umutite jaja.

Dodajte batat u tavu i promiješajte ga sa špinatom. Ulijte jaja i prodrmajte tavu da jaja uđu u svaku pukotinu između povrća. Po površini rasporedite feta sir i nastavite peći na laganoj vatri 4 do 5 minuta, dok dno ne postane čvrsto.  

Potom tavu prebacite u zagrijanu pećnicu na gornju rešetku na minutu, dvije kako bi vrh dobio lijepu rumenu boju. Ovo jelo jede se hladno i odlično je kad odstoji jedan dan. Narežite ga na trokutiće i zapakirajte svaki komad u foliju ili ih posložite u plastičnu posudu.

Prutići sa sirom 

Sastojci: paket razvučenog lisnatog tijesta, šaka bosiljka, maslinovo ulje, papar, 250 g ribanoga tvrdog sira.

Priprema:  Napravite pastu od bosiljka - u blenderu sameljite bosiljak uz dodatak maslinovog ulja. Miksajte dok ne dobijete glatku smjesu. Na pola tijesta namažite pastu od bosiljka te pospite sirom i paprom.

Preklopite drugom polovicom tijesta, narežite na komade debljine prsta i savijte tako da dobijete spirale. Premažite uljem protvan, poredajte ih i kratko pecite na 220°C dok ne dobiju zlatno-smeđu boju.

Muffini od krumpira 

Sastojci (*šalica od 2,4 dl): 3 šalice pire krumpira, 1 jaje, 1 šalica naribanog cheddar sira (ili nekog drugog), 3 žlice nasjeckanog svježeg vlasaca, sol, papar.

Priprema: Zagrijte pećnicu na 190 stupnjeva, a kalup za muffine malo nauljite. Potom u velikoj posudi pomiješajte pire krumpir, jaje, 3/4 šalice sira i 2 žlice nasjeckanog vlasaca. Posolite i popaprite. 

Rasporedite smjesu u kalup pa pecite oko pola sata, dok ne postanu zlatno smeđi po rubovima pa ih pospite ostatkom sira i vratite u pećnicu da se sir otopi, dvije do tri minute. Izvadite ih i pospite preostalim vlascem.

Salata u staklenci

Sastojci: 350 g tjestenine, 200 g mahuna - nasjeckanih, 160 g konzervirane tune u maslinovom ulju - ocijeđene, 4 žlice majoneze, 4 žlice jogurta, malo svježeg vlasca - nasjeckanog, 200 g cherry rajčica - izrezanih na četvrtine, paprika - narezana na kockice, 200 g kukuruza iz konzerve - ocijeđen.

Postupak: Skuhajte tjesteninu tako da bude al dente, a nakratko prokuhajte i mahune - dvije minute. Pomiješajte tunu s majonezom, jogurtom i vlascem. Tjesteninu rasporedite u staklenke sa širim otvorom (kako biste na pikniku mogli dohvatiti sve sastojke). Potom na to  stavite preljev od tune pa redom - mahune, rajčice, papriku i kukuruz. Zatvorite staklenke i vaša fina salata, koja je ujedno kompletan obrok, gotova.

Pogledajte u videu kako to napraviti:

Najčitaniji članci