Lifestyle

Komentari 2

Mjesecima ne jede po 16 sati na dan, otkrila promjene na tijelu

Mjesecima ne jede po 16 sati na dan, otkrila promjene na tijelu

'Prvih nekoliko tjedana bilo je teško jer mi se tijelo privikavalo na izbacivanje doručka. Nakon nekog vremena, jutarnja glad se smanjivala'

U zadnje se vrijeme u javnosti spominje takozvana 'intermittent fasting' način prehrane ili dijeta, a na nju je javno upozorio i poznati srpski tenisač Novak Đoković. 'intermittent fasting ili autofagija zove se u žargonu i 'povremeni post', a u njoj se 16 sati ne jede ništa, nakon čega se preostalih osam sati u danu smije jesti i tako u krug.

Glavna prednost takve dijete trebalo bi biti ubrzavanje metabolizma i samoobnova stanica, no mnogi su 'dijetu' - uglavnom mlađe djevojke - počele pogrešno koristiti za naglo mršavljenje.  'Intermittent fasting' potekao je sa zapada pa je baš u SAD-u i najpopularnija.

POGLEDAJTE VIDEO o ženi koja je potpuno promijenila svoje tijelo:

Amerikanka Jenny Sugar ovu dijetu slijedi već godinu dana, a na portalu "Pop Sugar" opisala je svoje iskustvo.

Počela sam s 'intermittent fasting' u veljači 2017. godine: dijeta se slijedi po principu 16:8, 16 sati gladovanja i 8 sati kad je dozvoljeno jesti.  Prestala sam jesti u 20 h u, a sljedeći mi je obrok bio u podne idući dan tako da sam zapravo preskakala doručak. Neki ljudi se odluče za drugačiji model, poput izbacivanja večere, ali je ovo više odgovaralo mom rasporedu.

- Tražila sam način da istopim masnoće sa struka koje imam skoro cijeli život premda sam se bavila i trčanjem i bila sam veganka. Nakon mjesec dana dijete salo sa struka je nestalo, a nakon tri mjeseca primijetila sam veće promjene. Odlučila sam nastaviti i šest mjeseci kasnije i dalje sam na dijeti i osjećam se sjajno - rekla je.

Prvih nekoliko tjedana bilo je teško jer mi se tijelo privikavalo na izbacivanje doručka. Nakon nekog vremena, jutarnja glad se smanjivala. Grelin je hormon gladi koji povećava apetit a kada provodite autofagiju njegova proizvodnja opada.  Kad bih prvih dana osjetila glad, pila bih vodu. U početku sam mislila da ću ujutro na poslu biti umorna, imati migrene i probleme sa koncentracijom, ali je bilo zapravo suprotno. Lakše sam se fokusirala na radne obaveze, imala sam dosta energije i nisam trošila vrijeme razmišljajući što ću jesti, kad ću pripremiti hranu i slično - objasnila je.

Sve je najviše zanimalo što je jela tijekom tih osam sati, pa je objasnila:

- Prvi mi obrok se sastojao od malo badema, jedne ili dvije banane, velike salate sa tofu sirom, grahom, avokadom i suncokretovim sjemenkama ili sa slatkim krumpirom. Oko 3:30 h pojela bi proteinski shake ili malo mrkve sa guacamole umakom. Za večeru sam jela salatu od špinata sa pečenim tikvicama i tofuom. Nekada bih dodala još malo jabuke. Većina ljudi misli da sam 'krizirala' za slatkišima, ali sam uglavnom imala želju jesti zdravo. Izbacila sam rafinirane ugljene hidrate, sladoled i čokoladu- napisala je Dženi.

Sve je naravno najviše zanimalo koliko je uspjela smršaviti.

- Nisam izgubila ni kilogram. Ipak, jasno je da se kompozicija mog tijela promijenila, dobila sam mišiće i izgubila masnoću. Promjene primjećujem na svom trbuhu i na licu - rekla je.

Najčitaniji članci