Lifestyle

Komentari 0

Ove tri navike mogu dodati do 10 godina života bez bolesti

Ove tri navike mogu dodati do 10 godina života bez bolesti

Znanstvenici kažu da držanje indeksa tjelesne mase ispod 25 i postizanje barem dvije od tri druge navike - nikada ne pušiti, puno vježbati i piti umjereno - dodaje i do 10 godina života

Zanima vas ova tema? Onda pročitajte i ovaj članak: Objašnjeno: Zašto na zavjere o koroni nasjedaju i pametni ljudi

Međunarodni tim istraživača promatrao je vezu između životnih čimbenika i godina proživljenih bez kroničnih bolesti. Otkrili su da su ova četiri pozitivna faktora - držanje indeksa tjelesne mase ispod 25 i postizanje barem dvije od tri druge navike; nikada ne pušiti, puno vježbati i piti umjereno - najviše povezana s najvećim brojem godina života bez bolesti.

POGLEDAJTE VIDEO (kako prestati pušiti):

Ako uspijete postići ove ciljeve, pružit ćete sebi najbolju moguću šansu da dostignete zrelu starost, tvrdi tim.

- Čini se da su različiti profili zdravog načina života povezani s povećanim dobicima u životu bez dijabetesa tipa 2, kardiovaskularnih i respiratornih bolesti i raka. U ovoj se analizi činilo da su različiti profili zdravog načina života povezani s dobicima u životnim godinama bez većih kroničnih bolesti. Uslijedila je linearna povezanost između ukupnog rezultata zdravog načina života i broja godina bez bolesti. Sva četiri životna profila koja su bila povezana s najvećim brojem godina bez bolesti uključivala su BMI manji od 25 i najmanje dva sljedeća čimbenika - rekla je za Daily Mail članica istraživačkog tima, dr. Solja Nyberg, epidemiologinja sa Sveučilišta u Helsinkiju.

Rezultati se temelje na studijama na 116.043 ljudi koji su praćeni u prosjeku 12,5 godina. Dr. Nyberg i njezini kolege objedinili su podatke iz 12 studija diljem Europe koje su praćene između 1991. i 2006. godine.

Pušenje, BMI, fizička aktivnost i konzumacija alkohola dodijeljeni su jednom od tri rezultata za svakog sudionika - optimalni (2 boda), srednji (1 bod) ili loš (0 bodova). To je rezultiralo agregiranom ocjenom načina života u rasponu od najgoreg (nula) do najboljeg (8). Najbolji su između 40. i 75. godine imali najmanje kroničnih bolesti, otkrili su.

To uključuje dijabetes tipa 2, koronarnu bolest srca, moždani udar, rak, astmu, kroničnu opstruktivnu plućnu bolest (KOPB), zatajenje srca i demenciju. Čak je poboljšanje u samo jednom trenutku povezano s dobivanjem gotovo jedne godine bez bolesti.

- Glavni zaključak bio je da su visoki ukupni rezultat zdravog načina života i različiti životni profili okarakterizirani s četiri optimalna načina života povezani sa značajnim dobicima u godinama proživljenim bez većih nezaraznih bolesti u dobi između 40 i 75 godina u oba spola - rekla je dr. Nyberg.

Jedna posebna studija nizozemskih muškaraca i žena otkrila je da su oni sa svim opisanim faktorima zdravog načina života živjeli dvije dodatne godine u dobrom zdravlju u usporedbi s onima iz skupine visokog rizika. Druga analiza otkrila je da su oni bez potencijalno opasnih životnih rizika u prosjeku živjeli šest godina duže, bez kroničnih bolesti, u usporedbi s onima s najmanje dva faktora rizika.

U daljnjem uzorku opće populacije, izostanak faktora rizika povezan je s devet godina kašnjenja prosječne dobi za početak kroničnih bolesti. Usporedba najboljeg životnog rezultata s najnižim bila je povezana s gotovo deset dodatnih godina bez kroničnih bolesti kod muškaraca i 9,4 u žena.

Sudionici sa samo jednom od četiri pozitivne preporuke životnog stila izdržali su do 71. godine prije nego što su podlegli ozbiljnoj bolesti.

- Ova otkrića mogu biti korisna za prevenciju, jačanje baze dokaza za akcije kojima se podržava zdrav izbor u svakodnevnom životu - kaže dr. Nyberg.

Već je utvrđeno da su određeni životni stilovi pojedinačno povezani s manjim rizikom od kroničnih bolesti. Ali ova studija, objavljena u JAMA Internal Medicine, prva je koja proučava kako su kombinacije istih povezane s životnim godinama bez bolesti.

Brojne promatračke studije u posljednjih osam desetljeća istražile su povezanost životnih čimbenika s rizikom smrtnosti i kroničnih bolesti.

Pretilost je povezana s visokim krvnim tlakom i kolesterolom, inzulinskom rezistencijom i rakom, dok pušenje može uzrokovati rak, a pijenje može uzrokovati zatajenje jetre.

Biti tjelesno aktivni i normalne težine, izbjegavati pušenje i konzumirati umjerenu količinu alkohola pruža najbolju zaštitu, posebno protiv kardiovaskularnih bolesti. Zdravstvene prednosti redovite tjelesne aktivnosti uključuju smanjenje krvnog tlaka, niže sistemske upale, manje trbušnih masti i više 'dobrog' kolesterola.

Zanima vas ova tema? Onda pročitajte i ovaj članak: Korona virus: Kako testirati 1 od simptoma - gubitak njuha

POGLEDAJTE VIDEO Željko Bebek: #ZAJEDNO24SATA

Najčitaniji članci