Lifestyle

Komentari 4

Ovisni ste o grickalicama? Uz ovih 6 savjeta nezdravu naviku učinite zdravom i korisnom

Ovisni ste o grickalicama? Uz ovih 6 savjeta nezdravu naviku učinite zdravom i korisnom

Od toga da shvatite zašto stalno imate želju za grickanjem, do unaprijed isplaniranih zalogaja, postoji nekoliko načina na koje možete iskontrolirati pojačanu želju za hranom

Online edukacije, virtualni sastanci, rad od kuće, uz održavanje doma, neprestano šetanje psa te zaglušujuću buka u susjedstvu i slična svakodnevna ometanja pojačavaju našu potražnju za obrocima, stoga ako niste dobro opskrbljeni grickalicama, možete se naći u 'problemu'.

POGLEDAJTE VIDEO:

Prema jednoj novijoj studiji Međunarodnog vijeća za informacije o hrani, svaki treći potrošač prijavljuje češće grickanje otkako je počela pandemija, a većina, njih 34 posto, priznaje da gricka više puta dnevno. Samo zato što provodimo više vremena kod kuće ne znači da smo manje zaposleni - upravo suprotno, zapravo.

No postoji pametno grickanje - što znači pronaći hranu koja će zatomiti vašu glad, ostaviti vas zadovoljnim i dati vam motivaciju koja vam je potrebna da se uhvatite u koštac s vašim popisom obaveza, prenosi Real Simple.

- Nema apsolutno ništa loše u grickanju - kaže Amy Lee, liječnica interne medicine. Ovisno o vrsti hrane koju grickate, ona vam može pomoći da održite raspoloženje, mentalnu jasnoću i metabolizam, ili pak suprotno, da ih pogoršate. Za početak, dr. Lee preporučuje izbjegavanje prerađenih grickalica prepunih jednostavnih šećera.

- Radi se o tome da budete pametni s vašim grickalicama i da shvatite da se svaka sitnica koju pojedete računa - kaže Amy.

Najbolji savjeti dr. Amy Lee za pametnije grickanje:

Shvatite zašto grickate

Prema dr. Lee, ljudi najčešće grickaju zbog dosade - ili jednostavno potrebe da nešto urade s rukama.

- Sljedeći put, prije nego što zgrabite taj međuobrok, zastanite i upitajte se je li vam zaista potreban zalogaj ili vam je samo dosadno ili ste tjeskobni? - predlaže Amy.

Odaberite grickalice s proteinima

Nakon što utvrdite da vam je uistinu potreban međuobrok, pokušajte pojesti nešto nakon čega ćete se osjećati zadovoljno i energično.

- Ako ste gladni i vaše tijelo treba brz obrok, usredotočite se na hranu koja zasićuje ili vas barem drži sitima do sljedećeg obroka - kaže Lee. Proteini su izvrstan izbor. Probajte tvrdo kuhana jaja, povrće s humusom ili malu proteinsku pločicu koja sadrži esencijalne aminokiseline.

Produžite vrijeme grickanja

- Čin jedenja malih zalogaja može vam pomoći produžiti vrijeme grickanja, što također može ojačati ideju u mozgu da jedete - objašnjava Lee. Nemojte progutati hranu u jednom velikom zalogaju, jer vašem mozgu treba vremena da registrira da unosite hranu u tijelo - može potrajati i do 20 minuta da se uspostavi ta veza. Kao primjer, Lee preporučuje izradu zdrave verzije miksa grickalica kombiniranjem varijacija orašastih plodova, mrvica tamne čokolade i suhog voća.

- Djeluje čak i rezanje proteinske pločice na manje komadiće kako bi duže trajala - kaže ona. 

Voće i povrće izvrsni su zalogaji

Upotrijebite kriške krastavca umjesto čipsa za umakanje u omiljene umake, ili pojedite malo celera i mrkve s par žlica maslaca od orašastih plodova - tako ćete dodati malo vlakana i dobrih masti kada grickate.

Zakažite vrijeme za užinu

Ako odredite vrijeme u kojem ćete si dopustiti grickanje, možete se spasiti od nenamjernog prejedanja ili grickanja 'smeća'.

- Također, ako planirate, nećete izgubiti pojam o vremenu i biti gladni, što može rezultirati lošim izborima - objašnjava dr. Lee.

Opskrbite se i planirajte unaprijed

Zamijenite nezdrave opcije - kolačiće, čips, krekere, bombone - svježim voćem i povrćem, proteinskim pločicama i orašastim plodovima kako ne biste izgubili kontrolu kada dođe vrijeme za grickanje. Pripremite si obrok od srca - skuhajte hrpu tvrdo kuhanih jaja u nedjelju kako biste ih mogli grickati cijeli tjedan, narežite povrće na kockice ili napravite pakete zalogaja od sira i voća prije vremena.

Najčitaniji članci