Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
14 komentara

Savjeti trenera: Treba pronaći balans i mijenjati loše navike

Osobni i online fitness trener, motivator i edukator Dalibor Petrinić, za sebe kaže da je hibrid osobnog i lifestyle trenera jer smatra da vježbanje treba biti harmonija uma tijela duha

Foto: Nel Pavletic/PIXSELL
14 komentara

Za sebe kaže da je hibrid osobnog i lifestyle trenera smatrajući da vježbanje treba biti harmonija uma tijela duha. Ono što ga izdvaja iz mase je njegov odgovoran i cjelovit pristup čovjeku.

POGLEDAJTE VIDEO:

- Fitnesu pristupam holistički i veliku pažnju pridajem harmoniji uma, tijela i duha. Po tome se razlikujem od većine svojih kolega koji na fitnes gledaju prvenstveno kao tjelovježbu i bitan im je samo vanjski izgled. Ono na čemu sam najviše radio, istraživao i educirao se, su moć i personalizirana prehrana. To su najbitnije karike za ostvarivanje bilo kakvih fitness ciljeva, održavanja zdravlja, izbjegavanje bolesti te dugovječnost. Moja vizija je da vježbanje uopće nije toliko bitno za krajnje rezultate, koliko rad na sebi i pravilna prehrana prilagođena metaboličkom tipu svakog pojedinca. Sve dolazi iz glave, tijelo samo sluša naredbe. Vježbanje samo za sebe nema učinka. Treba smiriti um - smatra osobni i online fitness trener, motivator i edukator Dalibor Petrinić (40) koji u svom studiju u Rijeci radi isključivo individualne treninge.

Da će se baviti onim što voli, znao je, kaže, oduvijek. Imao je jasan cilj u koji je, bez distrakcija i lutanja, usmjerio svu svoju energiju te nakon godina rada kao instruktor na elitnim kruzerima, 2008. otvorio svoj studio.

- Čovjek može ostvariti sve, samo se treba odlučiti i usmjeriti energiju na cilj. Problem je što većina ljudi ne zna što želi, što su nestrpljivi i lako skrenu s puta. Osobno, jako puno radim na motivaciji ljudi i cilj mi je motivirati ih na promjenu životnog stila te im pokazati i dokazati za što su sve u stvari sposobni. Buđenje svijesti je nešto u što uistinu ulažem puno vremena i truda jer smatram da je svjesnost ključ svega - smatra Dalibor koji u svojoj knjizi 'Prehrana za koju smo stvoreni' preporučuje sve što je osobno iskusio i probao na sebi.

Jogger resting at beach ČUVA ZDRAVLJE 17 razloga za vježbanje: jača mozak, briše umor, usrećuje...

Dodaje kako danas ima toliko dezinformacija i senzacionalističkih naslova koji obmanjuju ljude.

- Najbitnije je povezati se sa samim sobom i slušati svoje tijelo, te mijenjati loše navike, što je izazov. Naravno, to ne ide preko noći već je to dugoročni, cjeloživotni put, koji se, kao i pranje zubi, treba prakticirati svaki dan - kaže riječki motivator.

STRES: Najveći problem današnjice

Kao najveći uzrok problema današnjice ističe lošu prehranu i pretjerani stres, koji posljedično za sobom vuče cijeli niz zdravstvenih problema.

- Ljudi danas u sebi nose nepotrebno veliku količinu stresa koju si sami nameću trčeći za novcem i uspoređujući se s tuđim životima. Realno, živimo u najboljem vremenu i izobilju otkad je čovjeka, no uglavnom težimo ka onom čega nemamo. Kada bi ljudi svaki dan počeli s jednom turnejom po groblju, zatvoru ili bolnicama puno brže bi osvijestili koliko im je ustvari dobro te bili zahvalni umjesto nesretni. Umjesto da sami sebi kontroliraju svoje tijelo, ljudi nažalost dopuštaju da ih kontrolira okolina i podsvjesni um, što dugoročno nosi posljedice - kaže Dalibor.

Dodaje kako se stres iznimno manifestira kod žena, koje su si u današnje vrijeme, smatra, nametnule nepotrebno puno obaveza.

VJEŽBE VISOKOG INTEZITETA Sve popularniji 'HIIT trening' dokazano usporava i starenje

- Ne možemo biti žene, majke, kraljice, direktorice, nema potrebe. To je nešto što smo si sami nametnuli i što je dovelo do velikog, neprirodnog disbalansa u muško ženskoj energiji u svijetu. Žene se sve više ponašaju kao muškarci i obrnuto. Naime, mi jesmo ravnopravni, ali nismo jednaki - ističe Petrinić naglašavajući kako svakodnevno susreće iznimno puno poslovnih ljudi koji se neminovno razbole kad odu na godišnji jer su navikli funkcionirati pod stresom.

Od jutra do mraka čovjek se bori ili bježi (ustajemo, žurimo na posao, žurimo s posla). Tijelo percipira stres baš tako - bori se ili bježi. Kada se dogodi opasnost, nadbubrežna žlijezda luči kortizol ili hormon stresa pa te energije šalje u mišiće kako bi moglo pobjeći. Tada tvoje tijelo nije briga za probavu, za pravilan rad metabolizma koji je ključan za zdravlje. Kada opasnost prođe, višak energije pretvara se u mast i taloži prvenstveno oko struka, ali i drugdje u tijelu.

Foto: Nel Pavletic/PIXSELL

U oslobađanju od stresa, savjetuje, vrlo je učinkovito duboko i osviješteno disanje, šetnja prirodom i boravak na zraku. 

Primarni razlog zbog kojeg ljudi počnu vježbati je težnja za dobrim izgledom (što je po njemu samo nus pojava), no često su to i problemi s viškom kilograma, bolovi u leđima, kruti kukovi i općenito loše zdravstveno stanje, što je sve posljedica loše prehrane, puno sjedenja i svakodnevnog stresa, naravno. U 'liječenju' istih, ponavlja, najbitniji je rad na umu (uz prehranu) jer ni jedan trening ne može nadomjestiti unutarnje nezadovoljstvo i lošu prehranu. Najteže je, kaže, otvoriti um i shvatiti da je sve bila laž. Buđenje nije ugodno, smatra.

PROMO Potroši 12 puta više kalorija, a da pritom nisi fizički aktivna!

No kod njega, kaže, nema nikakvih vježbi 'mazohističkog ubijanja zbog kojih sutra ne možete ustati iz kreveta'.

- Prvo se obavi razgovor kako bi se otkrila pozadina problema zbog kojeg ste došli, mogući zdravstveni problemi, razina stresa na poslu, koliko se dnevno krećemo, pijemo vode. Prema tome prilagođava program. Kod mene nema body buildinga ni vježbi na spravama već protezanja, gibanja, vježbi mobilnosti i vježbanja s vlastitim tijelom. Danas smo došli do toga da nam je hodanje postalo vježbanje. Toliko smo se ulijenili da poludimo ako ne možemo naći parkirno mjesto odmah ispred zgrade ili pokretne stepenice u shopping centru. Sjedimo u uredima po osam do deset sati ili ležimo doma na kauču. Tako da je, za početak, i samo hodanje veliki korak naprijed. Ubaciti tri dnevne šetnje po pola sata u dnevni raspored i piti puno vode - objašnjava Dalibor naglašavajući kako su poslije 35 godine života, kada sve počne stizati na naplatu, iznimno bitne vježbe snage, pogotovo za žene, koje s vremenom gube jako puno mišićne i koštane mase što u konačnici uzrokuje raznorazne prijelome.

Treba slušati svoje tijelo

Što se tiče prehrane, smatra, kako univerzalan način prehrane ne postoji.

- Svatko od nas je drugačiji i najbolje je slušati svoje tijelo i pisati dnevnik prehrane kako biste s vremenom uočili što vam najbolje paše, s čim se najbolje osjećaš - odgovara. No ono što svima smeta su proizvodi iz marketa, (koje treba izbjegavati u širokom luku), pasterizirani i homogenizirani mliječni proizvodi, koji traju mjesecima, mesne prerađevine, pune hormona, steroida i antibiotika. Ima divnih lokalnih OPG-ovaca i, osim što nam nude izbor zdravlja, treba ih podržati. Trebate biti jako skeptični što kupujete i sve se na kraju svodi na povjerenje. Kupujte na tržnici ili od ljudi koje znate što uzgajaju. U supermarketima nećete naći ništa dobro za vaš organizam kao ni u pekarnicama. Također je važno uživati u obrocima i u miru ih blagovati - smatra riječki fitness ekspert.

Foto: Nel Pavletic/PIXSELL

Post

Ono što pak svima paše, dodaje, su povremeni postovi tj. odmori za tijelo u kojima se ono čisti, resetira i obavlja tzv. "generalni servis".

- Stvari su vrlo jednostavne. Mi nismo stvoreni za izobilje i naš organizam nije stvoren da stalno probavlja hranu. Postoje faze izobilja i faze posta. Čovjek je bio lovac i kada bi nešto ulovio jeo je, kada bi se iz lova vraćao praznih ruku, nije jeo - takav način prehrane suvremenom čovjeku osigurava post jer je danas sve faza izobilja (hrana je dostupna u supermarketima od 0 do 24). Prosječna osoba od 70 kg ima dovoljno masti za preživjeti dva mjeseca bez hrane, tako da se ne traba bojati. Dapače, post je moćan. Kroz njega dajemo tijelu priliku da se odmori od konstantnog unosa hrane kojom ga svakodnevno zatrpavamo - ističe Dalibor sugerirajući post od 24 sata jednom mjesečno ili pak onaj od tri dana svakih tri do šest mjeseci, kada se u tom razdoblju pije samo voda.

- Treba naći balans, umjereno jesti, umjereno spavati, umjereno postiti, radit, zabavljati se - zaključuje Dalibor, koji svoje vježbe detaljno demonstrira i na svojoj stranici.

 

NAJGORI HOROSKOPSKI PAROVI: Ovi znakovi nikako ne idu skupa

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message