Lifestyle

Komentari 8

Za više vitamina: Brokula se jede sirova, a mrkva se kuha

Za više vitamina: Brokula se jede sirova, a mrkva se kuha

Kako bi optimalno iskoristili vitamine iz povrća, kuhajte mrkvu, krumpir ili ciklu, a sirove je bolje jesti zelenu salatu, češnjak ili špinat. Na taj način ćete dobiti najviše od njih

Sirovo povrće ima različite hranjive tvari od kuhanog i u nekim slučajevima oni su bolji izbor. Općenito nema ispravnog ili pogrešnog načina jedenja povrća no neko povrće je zdravije jesti kuhano, a drugo ne, a to vam može pomoći u optimizaciji količine vitamina, minerala i antioksidansa koje tijelo apsorbira.

Gubitak hranjivih sastojaka

Povrće je bogato vitaminima i mineralima. Vitamini u povrću kategoriziraju se kao oni topivi u  mastima i topivi u vodi. Vitamini topljivi u mastima, koji uključuju vitamine A, D, E i K, stabilniji su, dok su vitamini topljivi u vodi, kao što su vitamin C i B osjetljiviji na kuhanje i tako se gube.

Zato se često preporučuje neke vrste povrća jesti sirovo kako bi maksimizirali količinu hranjivih sastojaka iz njih. Povrće je također bogato antioksidansima, a oni se u nekom povrću prilikom kuhanja uništavaju, a u nekima postaju bioraspoloživi. To znači da tijelo bolje apsorbira hranjive tvari iz njih. Način kuhanja koji također igra ulogu u opstanku minerala i antioksidansa.

POGLEDAJTE VIDEO:

1. Povrće koje je zdravije jesti sirovo

Povrće bogato vitaminom C poput brokule, špinata i zelene salate najbolje utječu na zdravlje kada se jedu sirovi. Kod njih kuhanje smanjuje udio vitamina C. Kelj i grašak je zdravije jesti sirov. 

Povrće bogato antioksidansima koje je također zdravije jesti sirovo su bijeli luk, špinat, korijen peršina i poriluk, a od začina zeleni papar u zrnu.  

2. Povrće koje je bolje jesti kuhano

Postoji povrće čiji se antioksidansi bolje apsorbiraju u tijelu kada se prethodno skuhaju. Kako bi iskoristili sve hranjive tvari, skuhajte mrkvu, bijeli i slatki krumpir, šparoge, ciklu i cvjetaču. 

Kuhanje ima i pozitivan učinak na bolju apsorpciju beta karotena u povrću poput mrkve, slatkog krumpira, tikvica i bundeve.

Povrće kuhajte pažljivo

Naravno, jesti kuhano povrće je bolje nego da ga uopće ne jedete. Ako sirovo povrće nije za vas ili  jednostavno radije jedete kuhano, maksimalno iskoristite hranjive tvari. Kuhajte ih dovoljno da omekšaju, ali ne predugo da postane kašasto, piše Live Strong. 

Najčitaniji članci