Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Powered by Podravka

Znate li što je zajedničko sardini, rajčici i crnoj čokoladi?

Rajčica, sardine, brokula, jaja, orašasti plodovi i tamna čokolada samo su neke od namirnica koje čuvaju pamćenje i potiču rad mozga. Zato je važno uvrstiti ih u jelovnik kako bi naš mozak ostao u formi

Foto: 24ContentHaus
15 komentara

Zdravu prehranu najčešće povezujemo s dijetama i dobrim izgledom, no puno je važnije misliti na zdravlje organa koji život znače. Jedan od najvažnijih zasigurno je mozak u kojem se nalazi oko 86 milijardi živčanih stanica povezanih s ostatkom tijela, potvrdilo je to istraživanje neuroznanstvenice i profesorice Suzane Herculano-Houzel s Odjela za psihologiju i biološke znanosti na Sveučilištu Vanderbilt. Osim što kontrolira cijelo tijelo, mozak upravlja i našim pamćenjem, razmišljanjem, emocijama i svijesti. To je organ koji nas čini razumnima, moralnima i inteligentnima. Stoga je važno brinuti o njemu, a jedan od načina jest da u prehranu uvedemo namirnice koje će ga održavati zdravim. 

Sardine

Ova sitna morska riba puna je hranjivih tvari i obiluje omega-3 masnim kiselinama koje su izuzetno važne za razvoj moždanih stanica kod djece, ali i odraslih. Naime, mozak koristi omega-3 kiseline za izgradnju živčanih stanica, a osim toga one pomažu pri učenju i pamćenju. Također, sardine su bogate bjelančevinama, vitaminom D te kalcijem koji sprječava starenje moždanih stanica, poboljšava pamćenje te djeluje preventivno kod moždanog udara i bolesti centralnog živčanog sustava. Stoga, ako još niste, svakako uvrstite ovu visokovrijednu ribu barem jednom tjedno na jelovnik. Čak i ako nemate vremena za pripremu ribe kod kuće, Eva sardine dobra su opcija jer sadrže sve potrebne nutrijente, a mogu se jesti na razne načine, primjerice u salati, s tjesteninom ili same. 

Rajčica

Nadamo se da ovu namirnicu jedete dovoljno često jer je bogata likopenom - moćnim antioksidansom koji pomaže zaštititi tijelo i mozak od slobodnih radikala. Naime, slobodni radikali mogu naštetiti živčanim stanicama zbog čega dolazi do razvitka demencije, konkretno Alzheimerove bolesti. No, osim što šiti od bolesti, likopen iz rajčice pomaže održati tijelo mladolikim jer sprječava starenje kože uzrokovano slobodnim radikalima. Povrh toga, bogata je vitaminima C, K i A, željezom, kalijem, vlaknima i flavonoidima.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Aikee Jay Veloso (@aikee0130) on

Mrkva i brokula

Želite li um održati oštrim, grickanje mrkve može u tome pomoći. Osim što popravlja vid, zahvaljujući hranjivoj tvari luteolinu, mrkva smanjuje i upale u mozgu koje uzrokuju poremećaje u pamćenju i kognitivnim funkcijama. Izuzev mrkve, luteolin se nalazi i u maslinovu ulju, paprici i celeru, pa pokušajte ove namirnice češće koristiti u jelima koja pripremate. 

Za zdravlje mozga vrlo je dobra i brokula koja obiluje antioksidansima i vitaminom K, čime također štiti mozak od oštećenja. Zbog visokog broja tvari koje imaju protuupalni i antioksidativni efekt, čuva mozak od propadanja i potpomaže moždane funkcije. Osim brokule, vitaminom K bogato je i ostalo lisnato povrće poput kelja, cvjetače, špinata, blitve, graška i kupusa. 

Jaja

Jedete li često jaja, održat ćete um mladim i zdravim. Ona sadrže nekoliko hranjivih tvari vezanih za zdravlje mozga, a to su vitamini B6, B12, folna kiselina i kolin. Vitamini B skupine i folna kiselina značajni su jer usporavaju mentalni pad koji prirodno dolazi s godinama te reguliraju razinu šećera u mozgu. Kolin, s druge strane, potreban je nutrijent za pravilno funkcioniranje ne samo mozga već i jetre. Njegov nedostatak u tijelu može dovesti do akumulacije masnoća u jetri, poremećaja sinteze i transporta masti, a time i do samog oštećenja jetre. Također, kolin utječe na naše raspoloženje pa njegov nedostatak može potaknuti depresiju. Zato su jaja iznimno značajna za mozak jer je žumanjak pun ovog vrijednog nutrijenta.

Orašasti plodovi i tamna čokolada

Osim što su bogati vitaminom E, orašasti plodovi, naročito orasi, također obiluju omega-3 masnim kiselinama. Tako i oni, uz spomenute namirnice, pozitivno djeluju na rad mozga i preveniraju neurodegenerativne bolesti. Za ljubitelje tamne čokolade također imamo odličnu vijest jer su čokolade s visokim udjelom kakaa bogate flavonoidima, kofeinom i antioksidansima koji pospješuju pamćenje i dižu nam energiju. Štoviše, tamna čokolada odličan je "mood booster" kada smo lošeg raspoloženja ili se osjećamo bezvoljno. 

Možda vas zanima i ovo:
Message