Obavijesti

News

Komentari 45

Sueski kanal: Nasukani brod i dalje blokira promet, poremetio je svjetske lance nabave

Sueski kanal: Nasukani brod i dalje blokira promet, poremetio je svjetske lance nabave

Obustava prometa u Sueskom kanalu i dalje traje, logističke tvrtke suočavaju se s kašnjenjem pošiljki kao i problema u prometu zbog pandemije koronavirusom

Obustava prometa Sueskim kanalom tek je najnovija u nizu nevolja koje su u posljednje vrijeme zadesile brodare, uzrokujući kašnjenja u isporuci robe potrošačima - pandemija je logistički sektor izbacila iz ravnoteže.

Logističke tvrtke već mjesecima balansiraju između ogromnih teškoća u prometu zbog pandemije koronavirusa i snažnog skoka potražnje za potrošačkom robom, koji stvaraju logistička uska grla širom svijeta.

Hrvatski kapetan: Brod koji je blokirao Suez treba iskopati iz pijeska, a ima 300.000 tona...
Hrvatski kapetan: Brod koji je blokirao Suez treba iskopati iz pijeska, a ima 300.000 tona...

Najnoviji je izazov nasukani 400-metarski brod Ever Given u Sueskom kanalu, koji je blokirao tranzit više od 30 brodova za kontejnerski prijevoz tereta.

Tegljači ga pokušavaju odsukati, a u jednoj od kompanija za Reuters kažu da bi se manevri mogli otegnuti na nekoliko tjedana.

"Lanci opskrbe već su neko vrijeme pod pritiskom, a sada je veliki kontejnerski brod doslovno blokirao jednu od glavnih ruta svjetske trgovine", konstatira Joanna Konings iz ING-a.

"Uprava Sueskog kanala pokušava ga osloboditi za promet, zastoj je sve veći, a izostanak inputa izazvat će poremećaj u globalnim lancima nabave", dodaje Konings.

Suez i dalje blokiran: Čak 150 brodova na čekanju, a vlasnici nasukanog broda se ispričali
Suez i dalje blokiran: Čak 150 brodova na čekanju, a vlasnici nasukanog broda se ispričali

Prijevoznici zatrpani poslom

Švicarski MSC, drugi brodar u svijetu za kontejnerski prijevoz tereta, tvrdi da je blokada Sueskog kanala pogodila sve velike prijevoznike.

"Kao česti korisnik kanala, MSC vrlo pozorno prati stanje kako bi ažurirao podatke u slučaju da ustrebaju krizni planovi za flotu ili mrežu usluga i kako bi procijenio mogući utjecaj na promet kontejnera na ionako vrlo izazovnom tržištu", ističu.

"MSC-ovi klijenti, čiji teret treba proći kanalom sljedećih dana moraju biti spremni na potencijalne promjene rasporeda", dodaje se.

Izvori u trgovini i otpremi navode da bi, ovisno o tome koliko će dugo trajati, poremećaj u Suezu mogao utjecati i na transport robe azijskih proizvođača do kupaca u Europi.

Leon Willems, glasnogovornik luke Rotterdam, najveće u Europi, naglašava da je potražnja za logističkim uslugama premašivala kapacitete i prije incidenta u Sueskom kanalu.

"Posljedice blokade osjetit će sve luke u zapadnoj Europi. Blokada sada traje već 48 sati i nadamo se, i zbog kompanija i zbog potrošača, da će uskoro biti riješena", kaže Willems. 

U Antwerpenu logistički kapaciteti za kontejnerski prijevoz tereta preopterećeni su već mjesecima, priča za Reuters direktor lučke uprave Jacques Vandermeiren.

"Poremećaji u globalnom lancu nabave pogađaju sve", dodaje.

Traže se prazni kontejneri

Sueski kanal i dalje blokiran: 'Moglo bi proći i nekoliko dana prije nego što pomaknu brod'
Sueski kanal i dalje blokiran: 'Moglo bi proći i nekoliko dana prije nego što pomaknu brod'

Eventualni novi poremećaji još bi više pogodili luke u SAD-u, u kojima pretovar već čeka više od 90 bodova, kažu izvori u logističkom sektoru.

Proteklih tjedana cijena prijevoza robe iz Azije na istočnu obalu SAD-a gotovo je udvostručena, premašivši 5.000 dolara po FEU (kontejneri od 40 stopa), a porasle su i vozarine na rutama prema zapadnoj obali, pokazuju podaci S&P Global Platts Containersa.

Kontejnerski brodovi dulje čekaju prihvat i istovar u lukama na zapadnoj obali SAD-a nego u onima u drugim dijelovima zemlje, ali i u ostatku svijeta, pokazuje analiza logističke platforme project44.

Glasnogovornica luka New York i New Jersey kaže da zasada ne primjećuju utjecaj blokade u Suezu, ali pozorno prate situaciju.

"Dulja blokada (Sueza) pogoršala bi i aktualni problem globalne nestašice kontejnerske opreme jer su uz brodove zapeli i kontejneri i ne mogu se vratiti u Aziju da bi ih se napunilo novim teretom", tumači Alan Murphy, izvršni direktor analitičke kuće Sea-Intelligence.  

"To bi pak moglo pojačati pritisak i potaknuti daljnji rast ionako rekordno visokih vozarina jer se izvoznici nadmeću u očajničkim pokušajima da se domognu malobrojnih praznih kontejnera", dodaje. 

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 45
Andrea prijavila nasilje, policija stavila krivi datum. Prijavu su odbacili. Nakon toga je ubijena
DVOSTRUKO UBOJSTVO

Andrea prijavila nasilje, policija stavila krivi datum. Prijavu su odbacili. Nakon toga je ubijena

Andreja K. je 2024. prijavila da ju je bivši muž fizički ozlijedio dok su bili u braku. Zbog krivog datuma je sud mogao samo odbaciti prekršajnu prijavu protiv bivšeg supruga, koji sjedi u zatvoru zbog njenog ubojstva
VIDEO Evo tko je tip koji je gazio ruže za ubijene žene na Trgu! Snimili su ga među moliteljima
SKANDAL NA TRGU

VIDEO Evo tko je tip koji je gazio ruže za ubijene žene na Trgu! Snimili su ga među moliteljima

Ruže je tamo postavila umjetnica Arijana Lekić-Fridrih, a njih 38 simbolizira 38 ubijenih žena u zadnje tri godine. Na snimci se vidi kako muškarac namjerno gazi po ružama
Klečavac i gazitelj ruža oglasio se o sramotnom činu na Trgu: Pogledajte što je sve nadrobio
POKUŠAVA OPRAVDATI KUKAVIČKI ČIN

Klečavac i gazitelj ruža oglasio se o sramotnom činu na Trgu: Pogledajte što je sve nadrobio

Nakon vala osuđujućih reakcija, Kumerle se oglasio videom u kojem pokušava opravdati svoj postupak. Nazvao ga je "spontanim performansom"