Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
32 komentara

2 jabuke na dan tjeraju bolesti srca i krvnih žila, štite od raka

Pektin i vlakna čuvaju od raka debelog crijeva dok antioksidansi smanjuju upalne procese kardiovaskularnog sustava, pojasnila nam je nutricionistkinja Olja Matrinić

Fotolia
Foto: Fotolia
32 komentara

Kemikalije prisutne u jabukama navodno mogu doprinijeti smanjenju rizika od srčanih bolesti tako što usporavaju nakupljanje lošeg kolesterola u tijelu. Čaša i pol soka od čiste jabuke ili dvije voćke na dan vode zdravijem srcu, stoji u studiji objavljenoj u časopisu 'American Journal of Medicinal Food'.

Spojevi u jabukama, kažu znanstvenici, djeluju poput antioksidansa u crvenom vinu i čaju koji pomažu u sprečavanju začepljenja arterija kolesterolom. 

ODABRALI NAŠI NUTRICIONISTI Top ljetna hrana: Rajčica čuva kožu, riba srce, a smokva kosti

Stručnjaci su od ranije znali da jedenje voća i povrća smanjuje rizik od bolesti srca, ali studija Medicinskog centra pri Sveučilištu u Kaliforniji u SAD-u pokazala je prednosti aktivnih spojeva u jabukama, poznatih kao fitonutrijenti.

U kliničkoj studiji zdravi ljudi pili su čašu i pol (oko 3,5 dl) 100-postotnog soka od jabuke svaki dan ili su pojeli dvije jabuke. Vrijeme potrebno da kolesterol oksidira, odnosno razgradi se u tijelu, ubrzalo se za 20 posto nakon samo šest tjedana.

Napravljena je još jedna studija na ovu temu i to na Sveučilištu Sjeverne Karoline u Chapel Hillu u SAD-u. U istraživanju je sudjelovalo 160 žena u menopauzi koje su svaki dan jele suhe jabuke, oko 75 grama. Nakon tri mjeseca razina lošeg kolesterola u tijelu im se smanjila, a nastavila je opadati i nakon šest mjeseci, prenosi 1mhealthtips.com.

Foto: Marko Prpic/PIXSELL

Olja Martinić: 'Jabuke su zlatna namirnica'

- Jabuka ima veliku ulogu u prehrambenoj industriji. Pektin jabuke osnova je brojnih proizvoda dok se sok jabuke smatra najtraženijim. U dijetetici se jabuka smatra 'zlatnom namirnicom' jer je možemo uvrstiti u jelovnike svih dobnih skupina (djece, sportaša, starijih osoba, planinara...), a kod brojnih dijetalnih jelovnika siguran je odabir kod rekonvalescenata, dijabetičara i slično - pojasnila nam je Olja Martinić, dijetetičarka i nutricionistkinja Nutricionističkog savjetovališta Olja iz Splita.

5 POZITIVNIH EFEKATA Objasnili što se zbiva s tijelom kada iz prehrane izbacite šećer

- Po cijeni je prihvatljiva te dostupna tijekom cijele godine. Kada se pogleda sastav valja istaknuti 10 posto šećera te visok sadržaj vitamina C, A, i nekih vitamina B skupine. Pektin i vlakna čuvaju od raka debelog crijeva dok antioksidansi smanjuju upalne procese kardiovaskularnog sustava. Kalcij i fosfor od posebne su važnosti za djecu u razvoju jer dugoročno mogu poboljšati kvalitetu kostiju i fosfora - dodala je.

kamilica | Autor: Tomislav Miletic/PIXSELL Foto: Tomislav Miletic/PIXSELL Olja Martinić

Odlične su za održavanje vitke linije

Jabuke su bogate flavonoidnim polimerima i prepune su vlakana, što ih čini još jednom voćkom savršenom za održavanje vitke linije. Stručnjaci savjetuju da jabuke jedete s korom.

- Tako ćete u tijelo unijeti više vlakana i antioksidansa te postići i bolju kontrolu nad razinom šećera u krvi.To će pak smanjiti žudnju za hranom, posezanje za grickalicama i spriječiti prejedanje - objašnjava dr. Sharad Paul iz Novog Zelanda, autor knjige 'The Genetics of Health: Understand Your Genes for Better Health' (Genetika zdravlja: Razumjeti svoje gene za bolje zdravlje).

RIJEŠITE SE VIŠKA SALA Smršavite brže: Top namirnice koje ubrzavaju metabolizam

Zdravije su zrelije jabuke

Trebalo bi ih ostaviti da dozru, a možda i da malo budu prezrele. Naime, ti procesi omogućavaju raspadanje klorofila u jabukama te se u prezrelim jabukama nalazi znatno više aktivnih antioksidansa.

Također, jabuke, sirove ili pečene, odlične su za osvježavanje daha, posebno nakon obroka prepunog luka i češnjaka. 

Zapečene jabuke - zdrav i ukusan desert

Sastojci:

  • 4 do 7 jabuka (ovisno koliko su velike)
  • pola šalice zobenih pahuljica
  • pola šalice smeđeg šećera
  • 3 žličice cimeta
  • 1 žličica klinčića
  • pola neslanog maslaca

Pripremu pogledajte u videu:

 

 

 

 

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message