Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
2 komentara

Smršavite brže: Top namirnice koje ubrzavaju metabolizam

Limun koji ispijete ujutro pospješit će proizvodnju probavnih sokova, a đumbir će opustiti probavni trakt i omogućiti hrani da prolazi kroz njega glatko, bez zadržavanja.

Foto: Dreamstime
2 komentara

U školi smo učili da probava počinje u ustima. Slina i žvakanje razlažu hranu i olakšavaju joj put prema želucu. No često preskačemo taj dio, koncentrirajući se samo probavljanje hrane u želucu, pogotovo kad nas nakon većih količina hrane zaboli.

Toothache,  medicine, health care concept, Teeth Problem, young DOMAĆI LIJEK Kućna prva pomoć: Slana voda i kadulja ublažavaju zubobolju

Za taj početni, vrlo važan korak, trebali bismo sjesti i jesti u miru, ne s nogu, ispred TV-a, računala, ili u društvu nervoznih ljudi. Upalite glazbu, osjetite svaki zalogaj koji stavite u usta i dobro ga prožvačite, što god da jedete. Prerano gutanje hrane narušava cijeli probavni proces, stoga prožvačite zalogaj 15-20 puta da ju što bolje usitnite. 

U boljoj probavi mogu vam pomoći i ove namirnice:

Ljuto, ljuto

Foto: Dreamstime

Kapsaicin, glavni sastojak ljute crvene paprike potaknut će želučane sokove i povećavati dotok krvi do stijenki želučane sluznice. Ljuta papričica ima i drugih benefita, od toga da djeluje protiv depresije zbog hormonalnih procesa koji donose osjećaj ugode. Zato tortilje ili bolonjez sljedeći puta obavezno popipajte s malo (više) čilija.

Limun

Lagan poticaj probavnom sustavu daje limun, a pogotovo je djelotvoran ako polovinu iscijedite u čašu mlake vode i popijete natašte, otprilike pola sata ili sat prije nego doručkujete. Ako ovo uvedete u svakodnevnu rutinu pospješit ćete proizvodnju probavnih sokova u želucu. Sličan učinak imat će još jedna kisela namirnica - jabučni ocat. Najbolje je da ulijete prst octa u klasičnu čašu, dodajte vodu i aromatizirajte s par kapi limuna. Pijte pola sata prije bilo kojeg obroka. 

Komorač

Foto: Dreamstime

Kod nas su ga, kao prirodni lijek kod probavnih tegoba i prehlada, proslavili benediktinci, dok se u Indiji sjemenke poslužuju nakon jela za bolje funkcioniranje probave, a ujedno i osvježenje daha. Sjemenke su bogate terpenoid anetolom koji se oslobađa kad ih se gricka. Taj sastojak poboljšava peristaltiku crijeva i zaustavlja grčeve. Sjemenke su ujedno odlične i protiv nadutosti, a mogu smiriti i pokvaren želudac. Sjemenke komorača možete popržiti i grickati, ili ih sirove posipati preko jela.

Fermentirana hrana

Foto: Dreamstime

Fermentirana je hrana bogata hranjivim sastojcima, enzimima i dobrim bakterijama, te poboljšava održavanje oko 400 crijevnih bakterija. Tim dobrim bakterijama izrazito se doprinosi boljem stanju probavnog trakta. Procesom fermentacije proteini, ugljikohidrati i masti iz namirnica razgrađuju se na jednostavnije elemente koji su lakše probavljiviji. Fermentirana hrana koja se koristi u europskoj prehrani su kiselo zelje, kisela repa, jogurt i kefir, no tu su još i miso pasta od koje možete napraviti miso juhu ili kineska verzija kiselog zelja, kimchi. 

Đumbir 

Foto: dreamstime

Pijenje ohlađenog čaja od đumbira tijekom ljetnih mjeseci ne samo da će vas detoksicirati već će doći kao melem na vaš želudac i crijeva. Đumbir ublažava i mučnine, te opušta probavni trakt i dopušta hrani da prolazi kroz njega glatko, bez zadržavanja. Ujedno, pomaže i boljoj apsorpciji hrane. Osim čaja, možete grickati komadić đumbira prije većeg obroka. 

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message