Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
28 komentara

Hrana koju mnogi ljudi krivo jedu: Jabuke, krumpir, češnjak

Istraživanja pokazuju da je bolje drobiti ili gnječiti češnjak te ga ostaviti da stoji desetak minuta prije korištenja u jelu. Također, jabuke treba jesti vrlo zrele, a krumpir kada je čvrst i nije zelenkast

Fotolia
Foto: Fotolia
28 komentara

Krumpir

Odabirete li bijeli krumpir za pripremu pirea, pečenih krumpira ili kao dodatak jelima, time dobivate manje zdravih nutrijenata nego da ste se odlučili na one crvene sorte. Znanstvenici tvrde da upravo oni imaju veće zdravstvene dobrobiti, poput snižavanja krvnog tlaka i smanjivanja rizika malignih bolesti. Također, crvene sorte sadrže više polifenola te bolje djeluju na razine šećera u krvi.

KORISNI TRIKOVI Nemate dovoljno sunca u vrtu? Posadite povrće koje voli sjenu

Također, izbjegavajte konzumaciju proklijalog i smežuranog krumpira ili onoga koji je poprimio zelenkastu boju. Naime, krumpir u sebi sadrži otrovni alkaloidni spoj solanin koji ima ulogu prirodnog pesticida, a upravo u proklijalom i zelenkastom krumpiru ga ima više. Stručnjaci Njemačkog saveznog instituta upozoravaju da solanin može biti opasan za zdravlje i u slučaju jedenja veće koncentracije zna izazvati proljev, mučninu, bolove u želucu i povraćanje.

Ukoliko imate proklijale, smežurane ili zelenkaste krumpire kod kuće, odstranite sporne dijelove i tada će biti siguran za jelo.

Foto: Dreamstime

Mrkva

Sljedeći put kod pripreme juhe mrkvu nemojte sjeckati na komadiće, već je operite, ogulite i ostavite cijelu, jer tako se u njoj sačuva veća količina vitamina i minerala. Oni koji smatraju da je sirova mrkva puno bolja od kuhane se također varaju, jer studije pokazuju da se u kuhanom obliku karotenoidi iz nje lakše apsorbiraju u organizam.

Inače, mrkva je odlična za oči. Beta-karoten iz mrkve, koji joj daje narančastu boju, pomaže u održavanju zdravog vida, štiti od makularne degeneracije (degeneracije žute pjege) i razvoja katarakte (sive mrene).

Fotolia | Autor: Fotolia Foto: Fotolia

Brokula

Bez sumnje jedna od najboljih namirnica za ljudski organizam, brokula postaje sve popularnija u prehrani. Dokazano djeluje kao prevencija različitih oblika raka, no obrada na previsokoj temperaturi može uništiti većinu dobrih sastojaka u njoj. Studije pokazuju da je jedini siguran način da dobijete sve zdrave sastojke iz brokule kuhanje na pari.

PRIPREMITE SE ZA PLAŽU Genijalni trikovi kako ubrzati metabolizam i brže gubiti kile

Postoji jedan trik kako da zadrži lijepu zelenu boju nakon kuhanja - u vodu u kojoj se kuha dodajte žlicu sode. Nakon ovog postupka brokula će izgledati predivno na tanjuru.

Foto: Dreamstime

Češnjak

Sjeckate li češnjak prije dodavanja u jela, time ne dobivate najbolje iz tog prirodnog antibiotika. Istraživanja pokazuju da je znatno bolje drobiti ili gnječiti češnjak te ga ostaviti da stoji desetak minuta prije korištenja u jelu, jer se na taj način lakše otpušta enzim alicin koji djeluje na prevenciju srčanih bolesti.

Češnjak je od davnina poznat kao odlična namirnica za jačanje otpornosti, a ako ne želite smrdjeti po njemu, jedite ga kuhanog u hrani, iako je sirov najučinkovitiji.

Garlic | Autor: Dzina Belskaya Foto: Dzina Belskaya

Jabuke

Ovo bi ukusno voće trebalo ostaviti da dozre, a možda i malo 'prezrije', jer ti procesi omogućavaju raspadanje klorofila u njima. Tako se u prezrelim jabukama nalazi znatno više aktivnih antioksidansa.

Inače, jabuke, bilo sirove ili pečene, su odlične za osvježavanje daha, posebno nakon obroka prepunog luka i češnjaka. 

POKAZALA SVE: Slavna ljepotica skinula se za novine

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message