Lifestyle

Komentari 0

Ove tri vrste nereda mogu vam povećati tjeskobu i stvoriti stres

Ove tri vrste nereda mogu vam povećati tjeskobu i stvoriti stres

U svakom kućanstvu dogodi se da je neki dio kuće ili određeni prostor u neredu. No kada je nered dio naše svakodnevice on vrlo lako može utjecati na mentalno zdravlje. Evo kako ga riješiti

Psihologinja Jenisha Shah podijelila je tri vrste nereda koje mogu utjecati na vas.

POGLEDAJTE VIDEO:

1. Fizički nered

Ovaj nered možemo opisati kao hrpu nereda koji se nalazi u ladicama, ormarima, na pultu i slično. Vrlo često se događa da na takvim mjestima ljudi nepotrebno gomilaju stvari. Isto tako, fizički nered moguć je i na poslu. Primjerice, radni stol prepun nagomilanih fascikla, papira, nepotrebnog pribora za pisanje, knjiga koje vam ne koriste i slično. Razlozi zbog kojih dopuštamo da se takav nered povećava je opaženi nedostatak vremena i u dosta slučajeva, jer nemate određeno mjesto za stvari ili nered koji gomilate.

Istraživanja pokazuju da trajni poremećaj u vašoj okolini može negativno utjecati na vašu sposobnost fokusiranja i obrade informacija, neuroznanstvenici s Princetona pokazali su da 'fizički nered u vašoj okolini 'moli' za vašu pažnju, što rezultira smanjenim performansama i povećanim stresom.'

2. Emocionalni nered

Zadržavanje emocija, neizraženi osjećaji, neuspjesi, neriješeni problemi, odnosi ili bilo koje druge potisnute emocije doprinose emocionalnom neredu. To je često posljedica nemogućnosti prepoznavanja svojih osjećaja koje gajite prema sebi i nemogućnost izražavanju ili dijeljenja osjećaja s drugima. Nemojte osuđivati sebe ni druge, malenim koracima probajte izjasniti svoje osjećaje jer što ih duže držite u sebi više ćete biti tjeskobni. Pobijedite strah i fokusirajte se na sadašnjost. 

3. Digitalni nered

Ako dok čitate ovaj članak imate otvorenih još 15 kartica u pregledniku i ako sakupljate nepotrebne digitalne datoteke poput e-pošte, fotografija, dokumenata, onda ste suočeni s digitalnim neredom. Ova razina nereda vrlo često može dovesti do tjeskobe, a zatim i do stresa.

- Digitalni nered daje nam lažan osjećaj sigurnosti. Uvijek mislimo da ćemo tako nešto lakše pronaći i sačuvati, a time zapravo samo gomilamo i gomilamo podatke što će nas na kraju samo učiniti nervoznim - objasnila je Shah.

U jednom istraživanju navodi se kako mnoge odrasle osobe s ADHD-om (poremećajem hiperaktivnosti s nedostatkom pažnje) imaju pretrpan radni prostor i dom. Jedna od glavnih osobina ADHD-a je neorganiziranost, zbog simptoma poput poteškoća s fokusiranjem. 

- Zbog nereda dolazi do distrakcije i poteškoća u fokusiranju. Vrlo je lako upasti u začarani krug - govori psihologinja.

Život ponekad može biti vrlo neuredan, ali postoje neke metode s kojima se možete poslužiti kako biste se riješili nepotrebnog nereda i stresa:

Vrijeme: Napravite vremenski okvir i plan kada ćete krenuti sa spremanjem i koliko dnevno ili tjedno imate vremena za to. Pustite svoju omiljenu glazbu dok čistite, ona će vas opustiti i vjerojatnije ćete više uživati u samom procesu spremanje nereda. 

Vizualizirajte kako bi stvari izgledale da su uredne i bez nereda. Kako bi vaš prostor izgledao? To je dobar početak. Stvorite si jasnu perspektivu u glavu.

Maleni koraci: Izbjegavajte rješavanje svega jednim potezom. Podijelite posao na više dana ili si uzmite veće pauze. Ako uživate u malenim koracima bit ćete motiviraniji. Spremanje cijelog nereda odjednom, bez ikakve pauze, samo će vas isfrustrirati i umoriti pa s obzirom na to nećete poželjeti više to raditi.

Pitajte za pomoć: Traženje pomoći je u redu. Pitajte prijatelja ili obitelj. Imat ćete nekoga tko će vam pomoći razvrstati stvari.

Zapamtite, rješavanjem nereda ne morate baciti sve stvari koje su se našle na gomili. Vrlo je bitna organizacija. Probajte uvidjeti što vam je uistinu potrebno i što ćete ostaviti, a čega se rješavate, piše Indian Express.

Najčitaniji članci