Što ne smijete nikako napraviti kada počnete s raščišćavanjem - prvo je da ne odgađate, a onda i da si ne natovarite sve zadatke odjednom na vrat. Sat vremena tjedno dovoljno je da se organizirate...
Savjeti: Nikad ne organizirajte nered, a darove poklonite dalje
Za organiziran i funkcionalan dom isplati se igrati po pravilima. Sedam profesionalnih organizatora otkrili su koja su njima najvažnija za održavanje čistoće i urednosti.
1. Ne odgađajte
Kad nešto morate napraviti, ne biste trebali prvo pokušati smisliti "milijun izgovora ili drugih planova" samo da to ne morate raditi. Najbrži način da se riješite tog zadatka je da ga napravite, kaže organizatorica Fay Wolf.
POGLEDAJTE VIDEO:
Pokretanje videa...
- Ne kupujte gomilu proizvoda za organiziranje prije nego što počnete nešto slagati. Ne brinite se jeste li ili niste organizirana osoba. Naš unutarnji nemir oko našeg izvanjskog nereda koči nas i više nego smo toga svjesni - dodaje.
Umjesto toga, prihvaćajte svoju nesavršenost i uvažite vlastite želje kao dio procesa. Poštujte sebe i svoju povijest. Možete si pomoći mislima da čišćenje donosi mir.
- Donesite bilo kakvu odluku. Koristite naljepnice. Ne moraju biti lijepe, ali moraju biti čitljive - kaže Wolf.
2. Ne pokušavajte organizirati nered
Organizatorica Vaishali Sahni objašnjava da se ne biste trebali početi organizirati dok ne riješite nered.
- Važno je to učiniti prije. Ako vam nešto nije važno, riješite se toga! Nabavite kutije za kategorizaciju i organizaciju vaših stvari. Bilo da se nešto nalazi u ladicama, ormarima ili na policama, koristite odgovarajuće spremnike u kojima ćete to držati kako se ne bi sve pomiješalo i nastao kaos - kaže.
3. Nemojte si natovariti previše zadataka odjednom
Janet M. Taylor pomaže klijentima da se organiziraju više od 25 godina i preporučuje pristup koji ima više faza.
- Umjesto da radite na čitavoj sobi, počnite s kutijom, ladicom ili policom - kaže Taylor predlažući da si organiziranje zapišete u rokovnik.
- Jednom tjedno arhivirajte ili skenirajte dokumente. Odjeću, obuću, nakit koji ste nosili tijekom tjedna - posložite. Kad napravite raspored rublja dovoljno će biti vremena da ga zapravo tamo i stavite. Ako možete organizaciji posvetiti jedan sat tjedno, to je 52 sata na godinu za organiziranje - savjetuje.
4. Nemojte biti netko tko niste
Ne kupujte nikakve organizacijske alate jer vjerojatno već imate većinu onoga što vam je potrebno za organiziranje doma. Volim koristiti stvari poput starih vrhova kutija i čistih staklenki od kikiriki maslaca za organiziranje, objašnjava stilistica Melanie Gnau. Savjetuje i da ne zadržavate nešto samo zato što puno košta. To zabluda i zbog toga ćete biti zakočeni i za druge stvari.
- Ne zadržavajte ni nešto za osobu koja biste htjeli biti. Poput traperica za koje vjerujete da ćete ih ponovno moći navući. Samo kad malo smršavite. Krivnja je strašan motivator. Poklonite traperice i radite na tomu da se osjećate bolje. I krenite dalje! Isto tako ne čuvajte nešto jer je nečiji poklon. Dar je bila gesta. Ako vam se ne sviđa, prodajte ga ili poklonite bez krivnje - govori. Ponajviše, naglašava morate oprostiti sebi jer svi kupuju stvari koje ne trebaju i svačija se kuća s vremena na vrijeme nakrca nepotrebnim stvarima. Bacanje i organiziranje je prilika za razmišljanje o svojim navikama i stvaranje sretnijeg doma.
5. Ne držite nešto što je "za svaki slučaj"
Profesionalna organizatorica Jen Robin ne smatra da se ne bi trebali držati nečega što ćete možda poželjeti nositi ili koristiti u budućnosti. Ako nešto ne koristite šest mjeseci, riješite se toga.
- I nakon što se riješite nereda, ne zaboravite proslaviti. To se često dogodi kad "zavirimo" u organizaciju. Završimo i onda odmah tražimo sljedeću stvar koju treba riješiti. Ono što ste upravo postigli je velika stvar i zaslužujete malo uživati - kaže.
6. Ne poštujte ograničenja svog prostora
Ako se previše fokusirate na kutije i organizatore, možda ćete zaboraviti na raščišćavanje, kaže profesionalna dekleterica i organizatorica doma Claire DeBoer. Ona također potiče ljude da poštuju ograničenja vlastita prostora. Svemu dajte njegovo mjesto, slično pohranite sa sličnim, te kupujte manje, savjetuje.
7. Nemojte sve slagati odjednom već minimizirajte jednu skupinu
Organizori mogu samo postati dodatan prostor u kojem ćete pohranjivati svoj nered, smatra Kristen Ziegler.
- Kupnja tih proizvoda zato je posljednji korak, tek nakon što su stvari sortirane i minimizirane. Često možete prenamijeniti spremnike odnosno organizatore koje već imate, naravno, ako iz njih pobacate sve nepotrebno - kaže. Preporučuje da se usredotočite na minimiziranje jedne kompletne kategorije u isto vrijeme.
- Možda imate cijelo popodne slobodno da "prođete" kroz svoj ormar ili imate deset minuta da očistite torbicu ili ruksak. Utvrđivanje sličnih predmeta i "puštanje" stvari koje vam više ne trebaju je najveći dio organiziranja. Dajte prednost organiziranju jer će vam to pomoći da postignete svoje druge životne ciljeve - zaključuje.
POGLEDAJTE VIDEO SERIJAL 'ZENZACIJA' S IVANOM ŠARIĆEM:
Pokretanje videa...