Lifestyle

Komentari 1

Teško se budite? Tri trika koji vam garantiraju prekrasna jutra

Teško se budite? Tri trika koji vam garantiraju prekrasna jutra

Specijalisti za spavanje otkrili su tri jednostavna trika koji će vam pomoći da se po buđenju osjećate bolje i poletnije te spremno uđete u novi dan i obveze koje vas čekaju

Ako su vaša jutra kombinacija zamagljenih misli, kofeina i pritiskanja "snooze" gumbića na budilici, lako je pomisliti da se i drugi tako osjećaju nakon buđena, piše MindBodyGreen.

POGLEDAJTE VIDEO: Odabir karijere i inteligencija povezani su sa količinom sna

Klinički psiholog koji se specijalizirao za san i poremećaje spavanja Michael J. Breus vjeruje kako se i najpospaniji ljudi mogu dovesti u red te naučiti kako se buditi svježiji ako promijene nekoliko navika spavanja. Preporučio je tri osnovna trika.


1. Slijedite svoj kronotip

Breus kaže da postoje četiri kronotipa u koje može svrstati ljude. Vaš kronotip diktira vam vrijeme kad će tijelo prirodno željeti spavati, odnosno kad će se željeti probuditi. Razmišljajte o tome kao o vremenskim zonama svog cirkadijalnog ritma. U svojoj knjizi The Power of When, Breus opisuje četiri kronotipa kao životinje.

Medvjed

Riječ je o najčešćem kronotipu, a takvi ljudi se žele probuditi nakon izlaska sunca. Energija im pada u poslijepodnevnim satima i spremni su za spavanje na kraju dana.

Vuk

Vukovi se bore kako bi se rano probudili i rado spavaju. Njima energija raste kasnije tijekom dana, a najbolje misle i rade noću.

Lav

Lavovi se rano bude, no kako dan odmiče imaju sve manje energije pa preferiraju raniji odlazak u krevet.

Dupin

Dupini se bore kako bi se probudili ujutro i zaspali uvečer. Tijekom dana se osjećaju prilično umornima, a uvečer su puni energije.

Kad ste realistično ocijenili vrijeme kad morate u krevet i kad se morate buditi, možete poraditi i na noćnim navikama. Pokušajte izbjegavati alkohol ili tešku hranu prije spavanja, isključite elektroničke uređaje i pripremite rituale za spavanje barem sat vremena prije polaska na počinak. Možete pokušati i s dodacima prehrani, poput magnezija. Ako se držite takve rutine, san će biti kvalitetniji i dulji, a jutarnja buđenja puno prirodnija.

2. Popijte barem pola litre vode čim se probudite

Dok dišemo u snu, naša tijela gube puno tekućine. Breus kaže da je riječ čak o litri, pa je prirodno što smo žedni kad se probudimo.

- Zamislite ovo. Cijeli dan pijete kavu koja ima diuretička svojstva. Zatim tijekom večere popijete još nekoliko čaša vina, koje je također diuretik. Zatim idete spavati, a san također djeluje kao diuretik. Normalno je da ćete se probuditi dehidrirani, kazao je Breus.

Zbog dehidracije se osjećamo manje pozorni, a to vodi do teškog buđenja ujutro. No ako vam postane navika da odmah po buđenju popijete barem pola litre vode, to će olakšati situaciju. Vodu popijte prije doručka i jutarnje kave.

3. Sunčajte se

Previše melatonina, hormona koji se luči tijekom razdoblja sna i budnosti, može u jutarnjim satima zbuniti tijelo kako bi mislilo da je još vrijeme za spavanje, pa ćete pokušati smanjiti razinu tog hormona čim se probudite.

- Izravno sunčevo svjetlo isključuje stanice u mozgu koje daju signal za proizvodnju melatonina. Uzmite bocu vode, odšetajte do prozora i dok pijuckate tekućinu, upijajte zrake sunca. Mogli biste se iznenaditi koliko ćete se bolje osjećati, savjetuje Breus.

Breus kaže da pokušate raspored spavanja prilagoditi svojem kronotipu i to će vam olakšati jutra. Ako ste, primjerice, vuk, prestanite navijati budilicu kao da ste lav. Radije reorganizirajte svoj dan kako biste imali više vremena za dulje spavanje tijekom jutra, a važnije zadatke prebacite za poslijepodne. 

Najčitaniji članci