Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
12 komentara

Zbog spavanja na trbuhu dobit ćemo glavobolje, na boku bore

Najbolje je spavati na leđima jer ćete na taj način spriječiti bolove u vratu i u leđima, a smanjit ćete i refluks želučane kiseline. Birajte mekani jastuk koji će služiti samo kao potpora za glavu

Foto: Dreamstime
12 komentara

Stručnjaci godinama ističu kako je za normalno funkcioniranje odraslima potrebno do osam sati sna, a važno je da taj san bude kvalitetan. Položaj u kojem spavate može doprinijeti kvaliteti sna, ali i utjecati na zdravlje. Iako liječnici ističu da je najbolje spavati na leđima jer to može spriječiti pojavu bolova u leđima i u vratu, smanjuje refluks kiseline iz želuca te čak smanjuje pojavu bora, mnogi će radije spavati na trbuhu ili na boku.

POGLEDAJTE VIDEO:

Spavanje na trbuhu smatra se najlošijim izborom jer mišići i zglobovi trpe dodatni pritisak, što vodi do iritacije živaca i osjećaja trnaca u ekstremitetima.

Zbog nepravilnog položaja glave ljudi koji spavaju na trbuhu skloniji su glavoboljama.

Cute blonde in her bed in blue pajamas and sleep mask, top view | Autor: Dreamstime Foto: Dreamstime

Kad spavate na boku, manje ćete hrkati, a ako vas muči žgaravica - lijevi bok je idealan jer bol neće ometati san. Položaj fetusa također ne preporučuju zbog nepravilnog disanja i neprirodnog položaja vrata i kralježnice te moguće pojave bora.  No ako ne osjećate nikakve tegobe, onda je najvažnije odabrati položaj u kojem se osjećate najugodnije.

NA BOKU

Prema istraživanjima, oko 15 posto ljudi spava na boku. Taj položaj smanjuje hrkanje, refluks i žgaravicu. Zbog boljeg protoka krvi trudnicama je preporučljivo spavati na lijevom boku.

Zbog spavanja na boku često ćete se buditi s licem punim brazda od ležanja. Dugoročno, to može potaknuti stvaranje bora.

Jastuk koji će vam najbolje odgovarati je tanak, kako bi kralježnica i vrat bili u ravnini s podlogom.

Couple in bed | Autor: 123RF Foto: 123RF

NA LEĐIMA

Najbolji odabir je spavati na leđima jer ćete na taj način spriječiti bolove u vratu i u leđima, a smanjit ćete i refluks želučane kiseline.

Birajte mekani jastuk koji će služiti samo kao potpora za glavu.

Hrkanje će u ovom položaju biti najizraženije, a potaknut će i bolove u donjem dijelu leđa.

NA TRBUHU

Stručnjaci preporučuju u potpunosti izbjegavati ovaj položaj jer pritisak tijela oštećuje mišiće i zglobove cijelog tijela.

Zbog pritiska na živce javljaju se trnci u ekstremitetima te su češće glavobolje.

Preporučuje se spavati bez jastuka ili dodati jedan u predjelu pupka kako bi se rasteretio donji dio leđa.

Insomnia, sleep apnea or stress concept. Sleepless woman awake a BEZ BROJANJA OVČICA Samo jednu stvar treba učiniti ako ne možete ponovo zaspati

FETUS POLOŽAJ

Više od 40 posto ljudi spava u fetalnom položaju, a češće ga preferiraju žene. Položaj povećava rizik od artritičnih bolova jer su vrat i kralježnica u neprirodnom položaju.

Disanje je u ovom položaju otežano zbog dodatnog pritiska tijela na prsa, a dodatno je veći rizik od pojave bora na licu.

Tanak i mekan jastuk služi kao potpora za glavu kako bi vrat i ramena bili pod što manjim opterećenjem.

Za bolji san:

- Limun obiluje vitaminom C i antioksidansima, a njegovo eterično ulje smiruje te ublažava stres i anksioznost te prevenira promjene raspoloženja.

Foto: Pixabay/Merseyside Police

- Valerijana opušta mišiće, umiruje i uspavljuje, a korijen te biljke koristi se stoljećima u obliku macerata ili tinkture.

Foto: Dreamstime

- Đumbir sadrži tvar gingerol koji smiruje bolove i grčeve u trbuhu, opušta cijelo tijelo te omogućuje bolju prokrvljenost organizma.

Thinkstock | Autor: Thinkstock Foto: Thinkstock

- Cimet u kombinaciji s medom i bademima potaknut će proizvodnju melatonina, hormona za spavanje. Možete ga dodati i kao začin čaju ili toplome mlijeku.

Foto: Dreamstime

- Čaj od ruže odličan je napitak prije spavanja jer čisti jetru i relaksira te potiče prirodnu regulaciju crijevne mikroflore i čišćenje toksina iz tijela.

Mom spending time with her one year old baby boy during flight ZA MIRAN SAN Novozelandska aviokompanija omogućuje spavanje s djecom

Herbal tea made from sage in glass cup standing on books, nearby | Autor: Dreamstime Foto: Dreamstime

- Med pomaže oslobađanju melatonina i omogućuje oporavak jetre tijekom spavanja.

- Lavanda svojim specifičnim sastojcima umiruje osjetila te pomaže da lakše utonete u san. Nekad su njezinim cvjetovima ljudi punili jastuke kako bi lakše zaspali.

Foto: 123RF

- Kurkuma je poznata po protuupalnom djelovanju, a uz njezin korijen u kombinaciji s čajem od kamilice lakše se spava.

POGLEDAJTE NOVU EPIZODU SERIJALA 'ZENZACIJA' S IVANOM ŠARIĆEM:

 

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message