Obavijesti

Lifestyle

Komentari 6

Ako ste se prejeli, izbjegavajte gazirana pića i otiđite u šetnju

Ako ste se prejeli, izbjegavajte gazirana pića i otiđite u šetnju

Ukusna i mirisna hrana, kolači sve ljepši jedan od drugoga i dobra atmosfera za blagdanskim stolom kod nekih će rezultirati prejedanjem i problemima koji mogu upropastiti Božić

VIDEO

Teško se oduprijeti brojnim izazovima na stolu ako niste baš željeznog karaktera, pa će mnogima do kraja dana prisjesti slavlje. No uz pametne trikove brzo možete suzbiti neugodu izazvanu prejedanjem.

POGLEDAJTE VIDEO: Broj kalorija u piću

Pokretanje videa...

01:06

Stoga WebMD donosi savjete stručnjaka kako umanjiti štetu, ali koje korake poduzeti kako biste spriječili prejedanje.

Opustite se

U redu, prejeli ste se. Pa što onda? Jedan preobilan obrok neće vam narušiti zdravlje.

Osim toga, prevelik osjećaj krivnje zbog prehrambenih navika može vas navesti da si uskraćujete omiljene zalogaje, a zbog toga ćete se osjećati loše i nezadovoljno. Umjesto toga, odlučite što ćete učiniti drugačije u budućnosti kako biste spriječili prejedanje, posebno u danima koji slijede.

Stop prejedanju! 'Što sporije jedete, prije se pojavi osjećaj sitosti pa prestaje žudnja'
Stop prejedanju! 'Što sporije jedete, prije se pojavi osjećaj sitosti pa prestaje žudnja'

Prošećite

Lagana šetnja pomoći će potaknuti probavu i ujednačiti razinu šećera u krvi.

Ako vam se baš ne hoda, odlučite se za ležernu vožnju biciklom, ali nemojte pretjerivati u tome kako se cirkulacija ne bi fokusirala na noge umjesto na želudac.

Blagdansko prejedanje: uzroci i posljedice
Blagdansko prejedanje: uzroci i posljedice

Pijte vodu

Kako biste izbjegli neugodan osjećaj i nadutost zbog prejedanja, nemojte piti velike količine vode. Dovoljno je nakon obilnog obroka popiti jednu čašu vode.

To može pomoći tijelu da se riješi viška soli iz hrane, a pomaže i u sprječavanju zatvora. Nastavite piti vodu tijekom ostatka dana kako biste ostali hidrirani.

Čaša vode prije kave i doručka sprečava prejedanje, osnažuje imunitet, a koža i kosa blistaju
Čaša vode prije kave i doručka sprečava prejedanje, osnažuje imunitet, a koža i kosa blistaju

Nemojte leći

Ako ste se prejeli, zaboravite na drijemanje poslije ručka. Ležanjem gubite priliku da potrošite neke od kalorija koje ste upravo pojeli, a mogli ste ih sagorjeti pranjem suđa ili šetnjom.

Također, kada legnete s punim želucem, hrana se u probavnom traktu može vratiti natrag. To može usporiti probavu i pogoršati refluks kiseline.

Preskočite gazirano

Ako ste već pretjerali s hranom, gazirana pića nisu dobra ideja i neće pomoći ublažiti osjećaj težine u trbuhu. Kada ih pijete, gutate plin koji ispunjava probavni sustav.

Shutterstock

Zbog toga ćete se osjećati još više napuhnuto. Dio plina možete izbaciti podrigivanjem, a ostatak se kreće kroz probavni sustav dok ga ne izbacite kao plin.

Darujte ostatke hrane

Ako vam nakon obroka ostane veća količina hrane, mogli biste pomisliti da zapravo niste pojeli previše, a to bi vas mogli nagnati da jedete još. Potvrđuju to i neka znanstvena istraživanja.

Fotolia

Ako odlučite zadržati ostatke, moglo bi pomoći ako ih podijelite u pojedinačne porcije kako sljedeći put kad posegnete za njima ne biste pretjerali. Ako znate da nećete moći odoljeti, nemojte u kuhinji čuvati na vidljivom mjestu bakine kolače s orasima i slične kalorijske bombe za kojima ćete svako toliko posezati.

Hrana i raspoloženje: Sladoled češće biraju usamljeni ljudi, a čips oni koje izjeda ljutnja
Hrana i raspoloženje: Sladoled češće biraju usamljeni ljudi, a čips oni koje izjeda ljutnja

Vježbajte

Nakon što se višak hrane u želucu slegnuo, dobro se oznojite. Trčite, dižite utege, igrajte košarku. Najbolje je pričekati barem tri do četiri sata nakon obilnog obroka.

To će sagorjeti neke od dodatnih kalorija, a može pomoći da ubrzate metabolizam i spriječite zatvor. Čini se da redovita tjelovježba pomaže u kontroli raspoloženja i gladi tako da je manja vjerojatnost da ćete se ubrzo opet prejesti.

Planirajte sljedeći obrok

U redu, danas ste tijekom ručka uspjeli pojesti i treći komad torte. Ostavite to za sobom i pripremite se kako ne biste pretjerali sutra i kasnije. Odaberite niskokalorične recepte i planirajte obroke za tjedan.

Odvojite vrijeme za pripremu što više obroka unaprijed, a zahvaljujući aplikacijama, danas možete isplanirati svaki obrok do zadnje kalorije i tako kontrolirati unos.

Jedite svjesno

Pokušajte na jelo gledati kao na vrstu meditacije. Obratite pozornost na okus, osjećaj i boju svoje hrane. Razmislite o obroku. Gdje je i kako hrana uzgojena?

Kako je pripremljen ovaj obrok? Pokušajte uzimati male zalogaje i dobro žvakati. Zastanite s vremena na vrijeme i zapitajte se osjećate li sitost. To vam može pomoći da jedete manje i osjećate se zadovoljnije.

Jedite polako

Može proći oko 20 minuta dok vaš želudac ne javi mozgu da je pun. Ako ste već pojeli previše u prvih 10 minuta, mozgu niste dali priliku da to shvati.

Obiteljski objed

Pola sata kasnije sigurno ćete se osjećati nelagodno od previše hrane. Usporite i možda ćete otkriti da ne samo da unosite manje kalorija, već se i osjećate zadovoljnije.

Može li manjak serotonina biti uzrokom poremećaja prehrane, a onda i rješenje tog problema?
Može li manjak serotonina biti uzrokom poremećaja prehrane, a onda  i rješenje tog  problema?

Birajte zdravije

Možete jesti više hrane s manje kalorija ako hranu poput masnog mesa, bijelog kruha i pomfrita zamijenite zdravijim izborom. Razmislite o povrću poput brokule, tikvica, šparoga i zelene salate.

Cjelovite žitarice su bolje od bijele riže ili tjestenine jer imaju više proteina i vlakana. To će vam pomoći da duže ostanete siti pa ćete jesti manje.

Kada potražiti pomoć

Ako često jedete na način da se za svaki obrok pretrpavate hranom ili jedete dok vam ne pozli, možda imate poremećaj u hranjenju. Možda taj problem skrivate od drugih i osjećate sram nakon prejedanja, a čini vam se da ne možete prestati s takvom navikom iako to želite.

S vremenom to može ozbiljno utjecati na izgled tijela, ali i na mentalno zdravlje. Liječenje može pomoći, pa o tome porazgovarajte sa liječnikom obiteljske medicine.

Sakrijte čokoladu! Ovi znakovi Zodijaka skloni su prejedanju
Sakrijte čokoladu! Ovi znakovi Zodijaka skloni su prejedanju
Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 6

VIDEO

Horoskop slavnog astrologa iz renesanse: Na koji dan si rođen u mjesecu, takvo breme nosiš
SUDBINA U ZVIJEZDAMA

Horoskop slavnog astrologa iz renesanse: Na koji dan si rođen u mjesecu, takvo breme nosiš

Svaki dan u mjesecu ima svoje karakteristike koje utječu na formiranje osobnosti, životne izbore, želje, sumnje i strahove. Giordano Bruno objasnio ih je još u 15. stoljeću

Evo kako saditi rajčice da vam daju bogate plodove mjesecima
MALE VRTLARSKE TAJNE

Evo kako saditi rajčice da vam daju bogate plodove mjesecima

Što dublje zakopate sadnicu rajčice, ona će razviti veći i jači korijen. Što više korijena ima, ona će moći apsorbirati više hranljivih tvari i vode. Dodatni korijeni će pomoći biljci da ostane uspravno pod pritiskom vjetra
Dnevni horoskop za srijedu 29. svibnja: Uspavana strast budi se u Biku, Ovan briljira na poslu
ASTRO PROGNOZA

Dnevni horoskop za srijedu 29. svibnja: Uspavana strast budi se u Biku, Ovan briljira na poslu

Pročitajte dnevni horoskop za srijedu 29. svibnja i saznajte koga očekuje uspjeh na poslu ili u financijama, kakva je situacija na ljubavnom planu, ali i tko mora pripaziti na zdravlje