Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
52 komentara

Tip tijela otkriva koju hranu trebate jesti, a koju izbjegavati

Postoje tri tjelesna tipa: ektomorf, mezomorf i endomorf. Kojem tipu tijela pripadate može vam pomoći da saznate koju hranu bi trebali jesti, a koju izbjegavati te tako izgubiti ili dobiti kilograme

Foto: Dreamstime
52 komentara

Svi imamo određeni tip tijela koji je predodređen našim genima i hormonima koji se proizvode za vrijeme puberteta. Općenito postoje tri različita tipa: ektomorf, mezomorf i endomorf.

Nutricionistica Terri-Ann Nunns otkriva kako poznavanje kojem tipu pripadate vam može pomoći izgubiti  ili dobiti kilograme. Pomoć će vam da otkrijete koju hranu trebate jesti ili izbjegavati ovisno kojem tipu pripadate.

POGLEDAJTE VIDEO:

Ektomorf

Ektomorfi su po prirodi mršavi i imaju brz metabolizam. 

- Zadnja stvar o kojoj se trebaju brinuti je pretilost. Brz metabolizam znači da kalorije sagorijevaju mnogo brže od ostalih što znači da teže dobivaju kilograme. To su ljudi koji mogu jako puno pojesti, a da ne dobiju na težini - rekla je Terri-Ann.

Foto: Dreamstime

Što bi trebali jesti?

Ektomorfi bi se trebali usredotočiti na hranu bogatu ugljikohidratima i proteinima.

ZA STARIJE OD 65 'Nakon Tai Chija smo opušteniji i smireniji, a i bolje se držimo'

- Hrana s visokim udjelom ugljikohidrata poput integralnih tjestenina i smeđe riže pomoći će kod povećanja unosa kalorija. Proteini bi također trebali biti sastavni dio prehrane kod ektomorfa, poput nemasnog mesa i jaja, koji će pomoći u povećanju mišićne mase, a što ovom tipu nedostaje - kaže Terri-Ann.

Vježbe

Trening s utezima i čučnjevi će pomoći u izgradnji mišićne mase.

Poznati ektomorfi: Keira Knightly i Karlie Kloss.

Mezomorf

Mezomorfi su negdje po sredini ektomorfa i endomorfa. 

- Oni imaju atletski tip građe što znači da imaju čvrsto i mišićavo tijelo. Ako pripadate ovom tipu jako lako ćete izgubiti ili dobiti kilograme što ovisi o vašoj želji za vježbanjem - rekla je nutricionistica i dodala da oni imaju najbolji tip tijela jer lako stječu i održavaju mišićnu masu.

Foto: Dreamstime

Što bi trebali jesti?

Trebali bi jesti hranu bogatu ugljikohidratima kao što su integralne žitarice, grah i nemasne proteine.

NEKI PRETJERUJU Istine i mitovi: O pranju odjeće, ribanju uređaja u kući, zidova...

- Osnovni princip je slijediti zdravu uravnoteženu prehranu s malo više ugljikohidrata. Jedite više hrane bogate ugljikohidratima poput integralnih žitarica, graha i povrća, proteina poput leće, bijele ribe i grčkog jogurta, ali i zdravih masti poput avokada i orašastih plodova - objasnila je nutricionistica.

Vježbe

Trening s utezima i kardio vježbanje.

Poznati mezomorfi: Gigi Hadid, Jennifer LawrenceIrina Shayk.

Endomorf

Endomorfi imaju višak tjelesnih masnoća.

- Njih se često opisuje kao zdepaste. To znači da su okrugle građe, lako dobivaju kilograme i imaju spor metabolizam pa teško gube kilograme. Usporeni metabolizam je ključni faktor u povećanju tjelesne težine jer se endomorfi bore da zadrže težinu - kaže Terri-Ann.

BRINITE O SVOJOJ OBUĆI Da ne smrde i traju dulje: Top savjeti za održavanje tenisica

Endomorfi bi trebali pokušati izbjegavati rafinirane ugljikohidrate poput bijelog kruha i umjesto toga se usredotočiti na nemasne proteine, voće i povrće.

Vježbe

Kardio trening kako bi se ubrzao metabolizam, treninzi s utezima, piše The Sun.

Poznati endomorfi: Kim Kardashian, Jennifer LopezKate Winslet.

POGLEDAJTE VIDEO SERIJAL 'ZENZACIJA' S IVANOM ŠARIĆEM:

 

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message