Lifestyle

Komentari 4

Vrijeme je idealno za roštiljanje - 12 odličnih recepata i trikovi kako da roštilj bude savršen

Vrijeme je idealno za roštiljanje - 12 odličnih recepata i trikovi kako da roštilj bude savršen

Okusu i mirisu hrane s roštilja malo tko može odoljeti, a ako se roštilj priprema pravilno, na kraju ćete gostima poslužiti zdrav i ukusan obrok. Provjerite 12 recepata za vrhunska jela s roštilja

Kako bi meso s roštilja bilo sočno a povrće aromatično, marinirajte ih tijekom noći u ulju, octu, vinu, soli, papru i drugim omiljenim začinima. Kiseline iz marinade održavaju meso mekšim, ulja čuvaju izvorni okus, a začini ga dodatno obogaćuju. Donosimo vam fantastične recepte sa mesom i bez njega.

Pileća krilca sa žara

Sastojci: 8 pilećih krilca, 3 žlice koncentrata rajčice, žličica vinskog octa, žličica meda, žličica maslinova ulja, luk

Priprema:

Krilca dobro oprati i osušiti. Pomiješati rajčicu, ocat, med, maslinovo ulje i luk. Popaprite i posolite. Pripremljenom smjesom premazati krilca i peći na ugrijanom roštilju 15 minuta uz često okretanje i premazivanje pripremljenom smjesom.

Burgeri s cheddarom i sezonskim povrćem

Sastojci: 70 dag mljevene junetine, 100 g sira cheddara, biljno ulje, sol, papar, 4 peciva za hamburger (blago tostiranih), prilozi: salata, rajčica, luk, kečap

Priprema: 

Razdijelite meso u četiri jednake porcije te ih kružno oblikujte. U sredinu svakog odreska umetnite komad sira, preklopite ga i zatim izjednačite (poravnajte).

Zagrijte roštilj na visoku temperaturu te blago nauljite rešetku. Prije pečenja meso dobro posolite i popaprite. Srednje pečeno meso bit će gotovo nakon što ga od dvije do četiri minute pečete sa svake strane.

Poslužite na tostiranom pecivu s prilozima prema želji.  

Burger od cikle i slanutka

Sastojci: 150 g slanutka iz konzerve (ocijeđenog), 150 g cikle, 80 g krušnih mrvica, 1 jaje, 1/2 crvenog luka (sitno sjeckani), 65 g feta sira, 4 peciva, zelena salata, rajčice

Priprema:

Protisnite slanutak vilicom, ali ne da bude posve glatka smjesa, neka ostane pokoji komadić. U to naribajte ciklu i dodajte luk, krušne mrvice i jaje. Sve dobro promiješajte. Zatim u to dodajte komade feta sira i pazite da se ne raspadnu smjesi.

Oblikujte četiri burgera pa ostavite u hladnjaku oko pola sata. Pecite ih na roštilju (na izbušenoj i uljem premazanoj aluminijskoj foliji ili na širokim rešetkama) tri do 4 minute sa svake strane. Kada su gotovi, stavite ih u peciva pa po želji slažite salatu, rajčicu, majonezu, kečap, senf...

Argentinski odrezak s umakom chimichurri

Sastojci: 4 goveđa odreska, stručak peršina, 1/2 žlice crvene paprike, 2 lovorova lista, 6 češnjeva češnjaka, dl šalice vinskog octa, 1 i 1/2 žličica origana, 0,125 dl maslinova ulja, sol, 1/2 žličice papra 

Priprema: 

Za umak pomiješajte peršin, papriku, lovor, vinski ocat, bijeli luk, origano, ulje, papar i sol te sve miksajte dok se sastojci ne sjedine. Pripremljeni umak u zatvorenoj posudi u hladnjaku možete čuvati do šest mjeseci.

Odrezak pecite na roštilju na jakoj vatri dok ne dostigne željeni stupanj pečenosti. Zatim ga posolite i ostavite da odstoji desetak minuta. Svaki odrezak prelijte žličicom, dvije umaka chimichurri te odmah poslužite. 

Pikantni pileći bataci u narančinu soku

Sastojci: 750 g bataka i zabataka; Marinada: 2 dl narančina soka, dl limunova soka, malo naribane korice limuna, 1/2 žličice papra, 1/2 žličice senfa, 2 žlice maslinova ulja.

Priprema: 

Narančin i limunov sok pomiješajte sa senfom, začinima, uljem i limunovom koricom. Papirnatim ubrusom osušite oprano meso i stavite u marinadu. Posudu prekrijte folijom i ostavite u hladnjaku barem dva sata. Meso zatim lagano pecite na roštilju povremeno ga premazujući ružmarinovom grančicom umočenom u maslinovo ulje.

Kobasice i ražnjići s roštilja

Sastojci: 6 goveđih kobasica, 400 g teletine narezane na komade, tikvica, crvena paprika, žuta paprika, 2 luka, sol, papar, maslinovo ulje, glavica salate za posluživanje

Priprema: 

Pripremite roštilj pa rešetke namastite uljem. U međuvremenu narežite meso pa ga naizmjenično s nasjeckanim lukom, paprikama i tikvicom redajte na ražnjiće, koje ste prethodno namočili u hladnoj vodi.

Posolite i popaprite meso pa malo poškropite uljem. Na dobro ugrijan grill stavite ražnjiće i pecite ih oko pet minuta sa svake strane.

Nakon toga zarežite kobasice na nekoliko mjesta pa ih pecite oko sedam minuta sa svake strane. Kobasice i ražnjiće poslužite uz osvježavajuću i fino rashlađenu zelenu salatu.

Riba s gradela 

Sastojci: 1 kg ribe (orada, srdele, grdobina...), grančica ružmarina, 4 dl maslinova ulja, sol, papar 

Priprema:

Očistite i pripremite ribu, zatim je osušite, posolite i popaprite te prelijte maslinovim uljem. Gradele zagrijte i premažite uljem, a zatim polako stavite ribu.

Veliku ribu pecite s podignutim gradelama i postupno spuštajte na nižu razinu te okrenite. Tijekom pečenja ribu premazujte grančicom ružmarina namočenom u maslinovo ulje. 

Lignje sa žara

Sastojci: 1,2 kg lignji, maslinovo ulje, sol, papar, salata (zelena salata, matovilac ili rikula), 200 g blitve, 3 krumpira, 10 cherry rajčica, maslinovo ulje, češnjak

Priprema: 

Lignje očistite, operite i posušite. Premažite maslinovim uljem i stavite peći na zagrijani roštilj. Često ih premazujte uljem i pazite da se ne prepeku kako ne bi bile tvrde.

U međuvremenu skuhajte blitvu i krumpir te prelijte maslinovim uljem i pospite češnjakom. Operite rajčice i salatu, začinite maslinovim uljem i limunovim sokom te na vrh stavite pečene lignje. 

Goveđi ražnjići s povrćem

Sastojci: 1/2 kg goveđega buta, 3 žlice octa, žlica sojina umaka, 2 tikvice, 1/2 ko cherry rajčica, 2 ljubičasta luka, 1/4 žlice papra, gljive,  paprika, 1/2 šalice peršina, 1/2 šalice origana, 2 češnja češnjaka, 1/4 šalice maslinova ulja, 2 žlice limunova soka, 3/4 žličice soli

Priprema: 

Marinirajte meso u mješavini octa, sojina umaka i papra 30 minuta. U vodi namačite štapiće za ražnjiće. Nasjeckajte tikvice, papriku i ostalo povrće na manje komade. Zagrijte roštilj na srednju temperaturu. Na štapiće naizmjence nabadajte meso i povrće. Ražnjiće pecite sedam, osam minuta sa svake strane. Pomiješajte peršin, origano, češnjak, ocat, maslinovo ulje, limunov sok i sol pa ražnjiće prelijte umakom.

Breskve s pršutom

Sastojci: 4 breskve (oguljene i narezane na deblje kriške), 16 kriški pršuta, svježe grančice ružmarina

Priprema: 

Zamotajte svaku krišku breskve pršutom tako da je dva puta omota. Učvrstite čačkalicom ili grančicom ružmarina. Pecite na umjerenoj temperaturi nekoliko minuta da pršut i breskva lagano porumene. Ovo jelo je najukusnije kad se malo ohladi i poslužuje kao predjelo. 

Povrće s roštilja

Ukoliko stavite povrće na roštilj bez imalo ulja, osušit će se. Zato svaki komad lagano premažite uljem prije pripreme. Pazite da ne pretjerate, dovoljna je pokoja kap pomno razmazana kistom. Osim što će vam povrće biti sočnije, ulje pomaže da se začini na njemu ravnomjernije rasporede.

Krumpir, batat i drugo korjenasto povrće pecite umotano u foliju koju ste prethodno premazali uljem (možete staviti i malo slanine). Možete napraviti i paketiće - na veći komad folije stavite povrće, preklopite folijom i rubove prstima zatvorite, pa tako sve zajedno stavite na roštilj. Pečete li krumpire, trebat će vam oko 12 do 15 minuta da budu gotovi.

Takvi paketići povrća se s jedne strane peku i povlače miris dima u sebe, a s druge se kuhaju u pari, pa priprema kraće traje, a povrće bude sočno, ukusno i fino mekano.

Pikantni roštilj-umak za meso i povrće sa žara

Sastojci: 350 g umaka od rajčice, 2/3 šalice octa, 1/4 šalice smeđeg šećera, po žlicu do dvije luka u prahu, češnjaka u prahu, mljevene paprike i meda, sol i mljeveni papar prema ukusu - količine možete prilagoditi vlastitom ukusu

Priprema: 

U tavu srednje veličine ubacite sve sastojke i miješajte na srednje jakoj vatri dok se dobro ne povežu. Umak ne smije prokuhati. Maknite s vatre i poslužite uz meso s roštilja ili ohladite i spremite u hladnjak. U staklenci može trajati oko dva tjedna. 

  

Trikovi za bolji roštilj

Najčitaniji članci