Obavijesti

Lifestyle

Komentari 13

Često ste usamljeni? Nabavite psa, nazovite prijatelja, šetajte

Često ste usamljeni? Nabavite psa, nazovite prijatelja, šetajte

Čak i prije pandemije stručnjaci su ustanovili poguban utjecaj usamljenosti na zdravlje, a tijekom pandemije ona je dodatno potaknula psihološki stres i emocionalnu iscrpljenost

VIDEO

Zbog usamljenosti život se može činiti tmurnim i besmislenim. Također može dovesti do fizičkih simptoma, uključujući bolove, probleme sa spavanjem i oslabljeni imunitet. Usamljenost nije isto što i društvena izolacija.

POGLEDAJTE VIDEO: Znanstvenici otkrili da su pametni ljudi sretniji kada su sami

Pokretanje videa...

Usamljenost 00:36

Možete biti sami, a da se ne osjećate usamljeno. Također se možete osjećati usamljeno čak i kada ste u društvu drugih ljudi. Usamljenost se javlja kada se osjećate uznemirenost dok ste sami, a socijalna izolacija je nedostatak redovite interakcije s drugim ljudima.

Kada vam se čini da je nemoguće pobjeći od osjećaja usamljenosti, ovih 13 savjeta može vam pomoći da ih prebrodite, prenosi Healthline.

1. Preoblikujte je

Ako preformulirate ideju što za vas znači usamljenost, mogli biste lakše prevladati takve osjećaje. Usamljenost se javlja kada vaše potrebe za društvenom interakcijom i ljudskom vezom ostanu nezadovoljene. Različiti ljudi imaju različite potrebe za interakcijom, tako da ih ne doživljavamo svi na isti način. Ako većinu noći provodite s prijateljima i voljenima, mogli biste se osjećati usamljeno ako se sa njima vidite ili čujete samo jedanput na tjedan  Ako više volite biti sami, mogli biste se osjećati savršeno zadovoljni viđanjem prijatelja jedanput na tjedan. Možda ćete se osjećati usamljeno nakon povratka u praznu kuću, čak i ako imate mnogo kvalitetnih prijatelja. Ako vam je teško uspostaviti vezu s partnerom s kojim živite, mogli biste se osjećati usamljeno čak i ako ste često zajedno.

Većina ljudi treba bliske odnose kako bi napredovali. Međutim, istraživanja sugeriraju da je određena količina samoće, ili kvalitetno vrijeme provedeno nasamo, također važna. Samoća stvara prilike za samootkrivanje, kreativno razmišljanje i samorefleksiju. Protek vremena također može otvoriti vrata većoj svjesnosti, a to može pomoći u smanjenju tjeskobe i depresije. Sljedeći put kada usamljenost pokuca na vrata, prihvatite je. Možete pustiti omiljenu glazbu ili uzeti zaboravljeni blok za crtanje, prelistati stare bilježnice i ponovno otkriti ljubav prema poeziji. Udobne se smjestite u omiljeni naslonjač i uskladite se sa svojim osjećajima i osobnim ciljevima. Što god odlučili raditi, pronalaženje načina da najbolje iskoristite vrijeme koje provodite sami može vam pomoći da se sklonite u samoću i iskoristite je u svoju korist.

Udio starijih Zagrepčana raste: Važno je poticati ih na aktivnost da se se spriječi usamljenost
Udio starijih Zagrepčana raste: Važno je poticati ih na aktivnost da se se spriječi usamljenost

2. Budite zahvalni

Možda će vam biti teško primijetiti pozitivne stvari u životu kada se osjećate usamljeno, ali ako odvojite nekoliko minuta za vježbanje zahvalnosti svaki dan, to vam može pomoći da se osjećate bolje. Prakticiranje zahvalnosti može biti jednostavno poput razmišljanja o nečemu malom u čemu ste nedavno uživali, kao što je razgovor s prijateljem ili ukusan obrok. Također možete pokušati zapisati nekoliko stvari na kojima ste zahvalni, prisjetiti se nekoliko pozitivnih trenutaka iz svog dana ili u mislima proživjeti sretno iskustvo iz prošlosti. Također, ako osjećate zahvalnost prema nekome, ne zaboravite mu to reći. Studija iz 2019. pokazala je da je sudjelovanje u vježbi zapisivanja na čemu su zahvalni smanjilo usamljenost i poboljšalo zdravlje starijih ispitanika.

3. Ispunite kuću zvukom

Nije posebno dokazano da glazba i drugi zvukovi smanjuju usamljenost, ali ipak mogu pomoći da je potisnete. Zvuk vam može pomoći da ispunite prostor i smanjiti osjećaj opterećenja. Primjerice, glazba može poboljšati vaše raspoloženje, a prema istraživanjima, audio knjige mogu odvratiti pažnju i pružiti privremeno utočište. Podcasti također informiraju i zabavljaju, a njihova atmosfera može pomoći u stvaranju osjećaja povezanosti. Omiljena TV emisija ili film mogu prekinuti tišinu na utješan način, čak i ako ih ne gledate do kraja. Otvaranje prozora da čujete ptice i prolaznike može pomoći da se osjećate povezanije sa svijetom.

ETHER ima novi emotivni singl: 'S osjećajem usamljenosti se borim većinu odrasloga života'
ETHER ima novi emotivni singl: 'S osjećajem usamljenosti se borim većinu odrasloga života'

4. Nazovite prijatelja

Čak i ako ne viđate sve svoje prijatelje ili obitelj redovito, još možete zadržati bliskost sa njima. Istraživanje iz 2021. sugerira da virtualne interakcije, osobito kada se povezujete s većim brojem ljudi, mogu pomoći u smanjenju usamljenosti i poboljšati mentalno zdravlje ako ne možete osobno upoznati druge. Ponekad se obična SMS poruka može činiti kao najlakši način povezivanja, ali nemojte podcijeniti moć konkretnog razgovora. Studija iz 2021. otkrila je da telefonski poziv u trajanju desetak minuta može pomoći u ublažavanju usamljenosti.

5. Iskoristite interakciju

Ponekad nije dovoljno samo provoditi vrijeme s nekim i to neće uvijek ublažiti osjećaj usamljenosti. Studija iz 2021. pokazala je da boravak u prenapučenim područjima zapravo povećava osjećaj usamljenosti. Kvaliteta interakcija često je važnija od broja ljudi koje susrećete. Zbog toga se možete osjećati usamljeno u velikoj grupi povremenih poznanika, ali ispunjeno na mirnoj večeri s najbližim prijateljem.

Sedam je suptilnih znakova da patite od kronične usamljenosti
Sedam je suptilnih znakova da patite od kronične usamljenosti

Način na koji provodite vrijeme s drugima također može značajno promijeniti situaciju. Ponekad vam samo treba malo društva i osjećate se dobro dok gledate film s prijateljem ili dijelite prostor dok radite ili pregledavate društvene mreže. Kada osjetite potrebu za povezivanjem na dubljoj razini, pokušajte pronaći načine da svoje interakcije učinite smislenijima. Podijelite emocije i osobna iskustva sa sugovornikom. Postavljajte pitanja i stvarno slušajte što vaši voljeni imaju za reći. Razgovarajte o stvarima koje su drugima važne, o poslu, kreativnim projektima, zajedničkim interesima.

Teško je u potpunosti izbjeći razgovor o aktualnim zbivanjima u zemlji, a možda ste među onima koji vole biti informirani o tome što se događa u svijetu. Unatoč tome, moglo bi vam pomoći da svoje razgovore usmjerite oko stvari koje vas oboje vesele, umjesto da se u potpunosti bavite uznemirujućim vijestima.

6. Izađite van

Promjena okoline može vam odvratiti pažnju i ublažiti bol usamljenosti. Izlazak iz kuće može vas podsjetiti da niste sami na svijetu. Boravak u prirodi također može pomoći u ublažavanju emocionalnog stresa i poboljšati opće zdravlje. Posjetite svoj omiljeni park. Pokušajte identificirati različite ptice koje čujete jer su nedavna istraživanja pokazala da ptice i njihov pjev pozitivno utječu na ljudsko zdravlje. Prošećite susjedstvom ili istražite ulice koje nikada niste posjetili. Pozdravite susjede koje sretnete i porazgovarajte sa njima. Posjetite i podržite lokalne tvrtke, ako je moguće. Izlazak pješice (ili biciklom) također vas može umoriti, što vam omogućuje dobar san.

Pregled istraživanja iz 2020. sugerira da bi usamljenost mogla biti povezana s lošijom kvalitetom sna i nesanicom. Loše spavanje pak može utjecati na funkcioniranje tijekom dana, što zauzvrat može povećati osjećaj izoliranosti.

7. Razgovarajte o svojim osjećajima

Emocije se skupljaju ispod površine i sve su jače ako ih ne izrazite. Izražavanje osjećaja naglas pomaže u ublažavanju negativnih emocija. Reći voljenoj osobi da se osjećate usamljeno može olakšati dobivanje važne emocionalne podrške. Razgovor o teškim emocijama također može osnažiti vaše voljene da podijele svoje osjećaje s kojima se možda bore, a to omogućuje zajedničko istraživanje strategija suočavanja.

Crveni nosovi donose smijeh i u domove umirovljenika: Želimo otjerati njihovu usamljenost
Crveni nosovi donose smijeh i u domove umirovljenika: Želimo otjerati njihovu usamljenost

Dijeljenje bolnih ili neželjenih emocija s drugima može biti teško, pogotovo ako niste navikli razgovarati o osjećajima. Ako se ne osjećate spremni za to, vođenje dnevnika nudi još jedan način privatnog izražavanja i sortiranja osjećaja koji, kako pokazuju istraživanja, može potaknuti poboljšanje.

8. Istaknite svoju kreativnu stranu

Kreativna zanimanja poput umjetnosti, glazbe i pisanja mogu poboljšati mentalno zdravlje. Ako vam te aktivnosti donose radost, imajte na umu da mogu potisnuti usamljenost i tugu.

9. Otkrijte što vas pokreće

Prednost kreativnosti leži, među ostalim, u činjenici da ona pokreće strasti, oživljava vas i omogućuje da se bavite aktivnostima koje vas čine živima. Na taj ćete način dosegnuti točku u kojom emocije poput tuge ili usamljenosti privremeno nestaju, a vi se fokusirate na aktivnost kojom se bavite, bez obzira je li to slikanje, pisanje ili stvaranje glazbe. Potvrdila su to i istraživanja.

Iako novo platno ili prazna stranica možda neće u potpunosti izbrisati usamljenost ili spriječiti njezin povratak, umjetnost nudi još jedno područje fokusa, ono na kojemu možete upregnuti svoje emocije kako biste stvorili nešto trajno.

30 životnih istina za ljude koji sve doživljavaju jako emotivno
30 životnih istina za ljude koji sve doživljavaju jako emotivno

10. Provedite vrijeme sa životinjama

Životinje možda ne mogu govoriti, ali svejedno pružaju društvo. Prisutnost drugog živog bića može vas utješiti, a njihove ludorije mogu vam pomoći u podizanju raspoloženja i ublažavanju stresa, što potvrđuju tisuće video snimaka kućnih ljubimaca na internetu.

Istraživanja također sugeriraju da posjedovanje kućnih ljubimaca može poboljšati mentalno i fizičko zdravlje. Kao još jedan bonus, imati psa daje vam razlog da redovito izlazite iz kuće. Ako nemate kućnog ljubimca, razmislite o mogućnostima volontiranja u lokalnim skloništima. Ovo može imati dvostruku korist, budući da istraživanja pokazuju kako volontiranje može smanjiti usamljenost.

Ako pak nemate uvjete za nabavku svog psa, prošećite do obližnjeg parka za pse. Objasnite ljudima kako volite pse, ali ne možete imati svog. Velika je vjerojatnost da ćete uz razgovor sa vlasnikom dobiti i mogućnost pomaziti psa, poigrati se s njim ili mu dobaciti lopticu.

11. Odmorite se od društvenih mreža

Iako se društveni mediji često čine kao privlačan način za održavanje veza s voljenima, ponekad mogu povećati osjećaj usamljenosti. Sretna, bezbrižna objava prijatelja može ostaviti dojam da im vi ne nedostajete toliko koliko oni nedostaju vama. Također, ako ste usamljeni, može vam biti teško gledati sretne fotografije prijatelja koji provod vrijeme sa romantičnim partnerima ili članovima obitelji.

Komedija s gorko ozbiljnom temom o usamljenosti i ljubavi
Komedija s gorko ozbiljnom temom o usamljenosti i ljubavi

Naravno, društveni mediji nikada ne prikazuju cijelu sliku, tako da ne možete znati što vaši voljeni osjećaju ako o tome niste razgovarali, a možda upravo tim objavama i sami pokušavaju prevladati osjećaj usamljenosti. Istraživanja također sugeriraju da uspoređivanje s drugima na društvenim mrežama može biti povezano sa snažnijim osjećajem usamljenosti. Ukratko, ponekad koristi zatvoriti te aplikacije i nazvati prijatelja ili ga posjetiti.

12. Radite nešto do čega vam je stalo

Usamljenost vam može okupirati misli do te mjere da postane teško razmišljati o bilo čemu drugome, uključujući stvari u kojima obično uživate. Ipak, omiljeni hobiji mogu ispuniti vrijeme. Joga, videoigre ili pečenje kolača mogu vam pomoći da pronađete mir. Ne zaboravite da hobiji i opuštajuće aktivnosti također doprinose mentalnom zdravlju.

Ovo su navike koje razlikuju pametne ljude od onih drugih
Ovo su navike koje razlikuju pametne ljude od onih drugih

13. Podsjetite se da to nije zauvijek

I na kraju, imajte na umu da usamljenost neće trajati zauvijek. Priznavanje te činjenice ponekad može donijeti određeno olakšanje. Također znajte da je taj osjećaj široko rasprostranjen, tako da niste sami koji se tako osjećate. Ponekad može biti potrebno malo vremena i truda, ali uvijek možete ojačati postojeće veze ili stvoriti nove. Ako je osjećaj toliko snažan i izražen, potražite pomoć stručnjaka. Postoji biz besplatnih telefonskih linija na kojima volontiraju psiholozi koji će vam ponuditi uho za slušanje, ali i stručan savjet kako premostiti negativne emocije.

Studenti se zbog pandemije osjećaju usamljenije nego ikad
Studenti se zbog pandemije osjećaju usamljenije nego ikad
Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 13