Lifestyle

Komentari 5

Jedite avokado! Hranjive tvari pomažu cjelokupnom zdravlju

Jedite avokado! Hranjive tvari pomažu  cjelokupnom zdravlju

Avokado je bogat vlaknima i sadrži otprilike 13 g po voćki. Konzumiranje hrane s prirodnim vlaknima može spriječiti zatvor, održati zdravlje probavnog trakta i smanjiti rizik od raka debelog crijeva

1. Avokado je superhrana za srce i bogat je hranjivim tvarima

Hrana bogata hranjivim tvarima je ona koja osigurava značajne količine vitamina, minerala i drugih hranjivih tvari s relativno malo kalorija. Jedna trećina srednjeg avokada (50 g) ima 80 kalorija i sadrži gotovo 20 vitamina i minerala, što ga čini odličnim izborom hrane bogate hranjivim tvarima.

POGLEDAJTE VIDEO: Pomaže hidrataciji kože

Avokado je izvor vitamina C, E, K i B6, kao i riboflavina, niacina, folata, pantotenske kiseline, magnezija i kalija. On također sadrži lutein, beta karoten i omega-3 masne kiseline. Konzumiranje masti usporava razgradnju ugljikohidrata, što pomaže u održavanju stabilne razine šećera u krvi.

2.Sadrži dobre masti

Avokado je gotovo jedino voće koje sadrži mononezasićene masti zdrave za srce – dobre masti!

Otprilike pola avokada, ili 100 grama (g), sadrži:

Masnoća je neophodna za svaku stanicu u tijelu. Konzumiranje zdravih masti podržava zdravlje kože, poboljšava apsorpciju vitamina topivih u mastima, minerala i drugih hranjivih tvari, pa čak utječe i na dobar imunitet. 

3. Ne sadrži natrij, šećer i kolesterol

Avokado prirodno ne sadrži natrij, šećer i kolesterol.

4. Jedinstveno voće

Avokado može djelovati kao 'pojačivač hranjivih tvari' pomažući u povećanju apsorpcije hranjivih tvari topivih u mastima kao što su vitamini A, D, K i E.

5. Zdrav za trudnice, bebe i djecu

Folna kiselina je važna za zdravu trudnoću. Adekvatan unos smanjuje rizik od pobačaja i abnormalnosti neuralne cijevi. Savjetuje se konzumacija najmanje 600 mikrograma (mcg) folata dnevno tijekom trudnoće. Jedan avokado može sadržavati čak 160 mcg.

Avokado također sadrži masne kiseline koje su sastavni dio zdrave prehrane i razvoja fetusa.

Kremasta konzistencija avokada čini ga jednom od prvih svježih namirnica u kojima beba može uživati.

6. Zdrav za srce

U svakih 100 g avokada nalazi se 76 miligrama prirodnog biljnog sterola zvanog beta sitosterol. Redovita konzumacija beta sitosterola i drugih biljnih sterola može pomoći u održavanju zdrave razine kolesterola, koja je važna za zdravlje srca.

7. Izvrstan za vid

Avokado sadrži lutein i zeaksantin, dvije fitokemikalije prisutne u tkivu oka. Pružaju antioksidativnu zaštitu kako bi se smanjila šteta, uključujući i UV svjetlo.

Mononezasićene masne kiseline u avokadu također podržavaju apsorpciju drugih korisnih antioksidansa topivih u mastima, kao što je beta karoten. Kao rezultat toga, dodavanje avokada u prehranu može pomoći u smanjenju rizika od razvoja makularne degeneracije povezane s dobi.

8. Može pomoći u prevenciji osteoporoze

Polovica avokada osigurava približno 18 posto dnevne vrijednosti vitamina K. Ovaj se nutrijent često zanemaruje, ali je neophodan za zdravlje kostiju. 

Uzimanje dovoljno vitamina K može podržati zdravlje kostiju povećanjem apsorpcije kalcija i smanjenjem izlučivanja kalcija mokraćom.

9. Poboljšanje probave

Avokado je bogat vlaknima i sadrži otprilike 6-7 g po polovici voća. Medical News Today piše da konzumiranje hrane s prirodnim vlaknima može spriječiti zatvor, održati zdravlje probavnog trakta i smanjiti rizik od raka debelog crijeva.

10. Prirodna detoksikacija

Adekvatna vlakna pospješuju redovito pražnjenje crijeva, koje je ključno za izlučivanje toksina putem žuči i stolice.

Studije su pokazale da dijetalna vlakna također promiču dobro zdravlje crijeva i mikrobnu raznolikost. To pomaže tijelu da održi zdravu ravnotežu bakterija. To može smanjiti upalu i pogoršanje probavnog trakta.

Recepti s avokadom:

Kašica od avokada i banane

Sastojci:

Priprema: 

Prerežite avokado po pola, izvadite košticu i izvadite pomoću žlice mekani mesnati dio avokada iz kore. Izgnječite ga vilicom. Dodajte bananu narezano na ploškice, izgnječite ju i pomiješajte u kašicu. 

Guacamole namaz 

Sastojci:

Priprema:

Operite i prepolovite cherry rajčice, pa ih začinite - dodajte sol,  maslinovo ulje i nasjeckani svježi bosiljak. Rajčice zapecite u pećnici na 180 stupnjeva, oko 15 do 20 minuta.

U međuvremenu ogulite  avokado, pomiješajte ga s nasjeckanim češnjakom i peršinom i začinite sa soli i paprom, žličicom maslinovog ulja i sokom polovice limuna. Izblendajte avokado u pastu.

Poslužiti uz prepečeni kruh ili tost tako da ih premažete avokado namazom i ukrasite pečenim rajčicama. 

Ledena kava od avokada

Sastojci:

Priprema:

U blenderu pomiješajte avokado, mlijeko, vaniliju, steviju i kavu dok ne dobijete glatku smjesu. Napunite jednu ili dvije čaše ledom i na to prelijte smjesu od kave. Pijuckajte i uživajte!

Napomena: Ovdje slobodno upotrijebite svoje omiljeno sladilo, bilo da je to javorov sirup, kokosov šećer ili jednostavno običan šećer ako nemate drugi, piše Mind Body Green.

Avokado punjen jajima i slaninom

Sastojci:

Priprema:

Zagrijte pećnicu na 200 stupnjeva. U lim za pečenje dodajte masni papir. Izrežite avokado na pola i izvadite žlicu do dvije mesa, kako bi napravili nešto veću rupu za jaje. Polovice od avokada stavite u lim za pečenje i nastojte ih stisnuti jednu uz drugu, kako se ne bi okrenuli. U svaku polovicu pažljivo dodajte jaje.

Nasjeckajte papriku, rajčicu, luk i slaninu na male kockice. Pomiješajte i posipajte avokado količinom po želji. Pecite 13 do 18 minuta, ovisno o tome koliko jajetu treba da se ispeče. 

Proljetna salata

Sastojci:

Priprema:

U srednjoj zdjeli pomiješajte mango, rajčicu i crveni luk. Za dresing u teglici s poklopcem kombinirajte korijandar, maslinovo ulje, ocat, limunov sok, češnjak, sol i papar. Poklopite i dobro promućkajte. 

Prelijte preljev preko manga, rajčice i luka.  Pokrijte i stavite hladiti u hladnjak.

Nasjeckajte i operite zelenu salatu. Umiješajte zelenu salatu i narezani avokado neposredno prije posluživanja, piše Better Homes and Gardens.

Najčitaniji članci